2021-12-10, 16:02
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
https://www.skd.se/2021/12/10/brynolfsson-laser-nyarsklockan/

Skådespelaren Reine Brynolfsson, 68, kommer att ringa in det nya året på Skansen i år.

”Jag blev glad och hedrad av att få frågan om att läsa Nyårsklockan. Det känns speciellt att föra traditionen vidare och jag ska göra mitt bästa. Jag tycker mycket om Lord Tennysons dikt och den har ett budskap som är ständigt aktuellt, ett budskap som ger hopp om framtiden”.

- Ett bra val av SVT?
- Har Brynolfsson den rätta rösten och tonfallet?
Han är bra, men är det inte SVT lite rasistiska som inte låter en arab eller ett skäggbarn läsa dikten...?
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2021-12-10 kl. 16:04.
Citera
2021-12-10, 16:12
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Han är bra, men är det inte SVT lite rasistiska som inte låter en arab eller ett skäggbarn läsa dikten...?
För att kalla folk för skäggbarn är inte rasistiskt. Det är väl bra att uppläsaren är i samma ålder som de som bryr sig om spektaklet.
Citera
2021-12-10, 16:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Bra val. Han kan nog få fram den rätta ödesmättade stämningen.

Ja, ett utmärkt val.
Citera
2021-12-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
https://www.skd.se/2021/12/10/brynolfsson-laser-nyarsklockan/

Skådespelaren Reine Brynolfsson, 68, kommer att ringa in det nya året på Skansen i år.

”Jag blev glad och hedrad av att få frågan om att läsa Nyårsklockan. Det känns speciellt att föra traditionen vidare och jag ska göra mitt bästa. Jag tycker mycket om Lord Tennysons dikt och den har ett budskap som är ständigt aktuellt, ett budskap som ger hopp om framtiden”.

- Ett bra val av SVT?
- Har Brynolfsson den rätta rösten och tonfallet?

Ett bra val, tycker jag. Har hört flera ljudböcker med honom och tycker att han läser bra - även om dikt inför publik naturligtvis är något annat. Men röst och gestaltningsförmåga har han absolut.
Citera
2021-12-10, 16:18
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
För att kalla folk för skäggbarn är inte rasistiskt. Det är väl bra att uppläsaren är i samma ålder som de som bryr sig om spektaklet.
Fast jag tycker att det krävs ett skäggbarn för att fixa den rätta svenska nyårsstämningen...
Citera
2021-12-10, 16:33
Medlem
welcometorealitys avatar
Han ser ut som en ringklocka, så ett bra val faktiskt..
Citera
2021-12-10, 17:16
Medlem
XtraXs avatar
Trodde han var död så det var ju en positiv nyhet.
Citera
2021-12-10, 18:16
Medlem
DeValeras avatar
Som förväntat, en vit medelålders man. Tänk om de kunde välja någon rasifierad eller med handikapp. Tänk vilket tankeställare det skulle bli om dikten framfördes med teckenspråk!
Citera
2021-12-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Som förväntat, en vit medelålders man. Tänk om de kunde välja någon rasifierad eller med handikapp. Tänk vilket tankeställare det skulle bli om dikten framfördes med teckenspråk!

Kanske borde välja Greta Thunberg nästa gång? Hon är en ung kvinna men har erfarenhet av att tala inför folk.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2021-12-10 kl. 18:43.
Citera
2021-12-10, 18:55
Medlem
Hade hoppats på neger som istället för dikt drar lite förortsrap

det är ju också poesi
Citera
2022-01-01, 01:01
Medlem
Ni pratar om fel saker!
Har har gjort ett ansiktslyft? Eller är det bara fillers?
Citera
2022-01-01, 03:20
Medlem
enligt aftonbladet läste han fel o stakade sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in