2021-12-09, 20:39
Medlem
BO har inget med den adressen att göra jag personligen känner till familjen som bor där mycket väll.

BO körde en BMW 1serie (2020) familjen äger ingen 1serie däremot en BMW 5serie (2016)

BO har blivit skjuten med 8 skott vid brottsplatsen, som ni ser på bilderna har airbagsen har pangat ur BO har försökt smita från någon eller några adressen är intill Huddingevägen verkar som att BO har fått första skottet mot sig redan vid korsningen Stationsvägen/Grindstuvägen

Familjen hade 3 bilar uppställda på uppfarten vid den tiden och en av bilarna har blivit helt kvadad efter BO har kört på den och polisen har beslagtagit en bil från uppfarten.

Nu hoppas jag att jag har upplyst är tillräcklig 🤨
Citera
2021-12-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvaden
BO har inget med den adressen att göra jag personligen känner till familjen som bor där mycket väll.

BO körde en BMW 1serie (2020) familjen äger ingen 1serie däremot en BMW 5serie (2016)

BO har blivit skjuten med 8 skott vid brottsplatsen, som ni ser på bilderna har airbagsen har pangat ur BO har försökt smita från någon eller några adressen är intill Huddingevägen verkar som att BO har fått första skottet mot sig redan vid korsningen Stationsvägen/Grindstuvägen

Familjen hade 3 bilar uppställda på uppfarten vid den tiden och en av bilarna har blivit helt kvadad efter BO har kört på den och polisen har beslagtagit en bil från uppfarten.

Nu hoppas jag att jag har upplyst är tillräcklig 🤨
Den tackar vi för. Alltid kul att få en viss klarhet i härvan.
Citera
2021-12-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Om vi tittar på bilden med bilen som vi hade uppe igår så finns det väl en hel del att säga om den bilden. Det är alltid svårt att säga om det är si eller så. Det beror väldigt mycket på den som betraktar bilden.

Jag tycker mig i alla fall se en skadad man liggandes bredvid bilen i nedre högra hörnet bildkanten.

https://cdn.imageupload.workers.dev/OBt9gohA_DC905D28-0B68-4AA3-8D06-C9EDF721EDC8.jpeg

Du tror alltså på riktigt att polis / räddningspersonal låter en beskjuten person bli liggandes på marken i minusgrader, så pass länge att platsen hinner bli avspärrad?

För då tror du helt rätt! Tycker detta är en oerhört rimlig teori, synd att han behövde ligga där så länge. Hade räddningspersonalen varit lite snällare så hade dem ju kunnat ta hand om offret innan dem fokuserade på att spärra av platsen. Stackars människa som behövt ligga där så länge, han tyckte säkert att det var kallt! Fortsätt fyll på med dina grymma teorier!
Citera
2021-12-09, 22:17
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Jag tror att du bara snackar skit för din och familjens ryckte. Är du pappan i familjen eller en av sönerna?

Inte skitsnack. Det stämmer. Han for upp på deras infart i flykten.
Citera
2021-12-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Jag tror att du bara snackar skit för din och familjens ryckte. Är du pappan i familjen eller en av sönerna?

Du får tro det du vill men hade jag haft en son eller en bror skjuten hade inte jag hängt här Runkish
Citera
2021-12-10, 00:50
Moderator
KomissarieBecks avatar
Verkar som att vi fortfarande saknar alla fakta i denna skjutningen….

Det enda som verkar korrekt så här långt är att BO färdades i en BMW.
Vidare enligt uppgifter i tråden så har BO fått smaka på 8 kulor.

Om nu inte BO redan har checkat ut så var det i vart fall någon som gjorde sitt bästa för att avrätta offret.

Det är väl dags och skaka fram:

Namn på BO

Möjligt motiv

Tänkbar GM
Citera
2021-12-10, 01:25
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är mestadels män som blir skjutna och avrättade om vi tolkar förra årets statistik rätt, man undrar när vår regering ska utlysa mansfrid i Svea rike?

Jo, många, om inte de flesta, skjutningar inträffar ju i gängrelaterad brottslighet, och det är ju mestadels män som är involverade i kriminella gäng, så det är kanske inte så underligt.

Om du tänker mansfrid som i kvinnofrid/brottet kvinnofridskränkning så fanns det före begreppet/brottet kvinnofridskränkning, det heter bara fridskränkning då. Det brottet förutsätter ju dock att gärningspersonen och offret har en närstående relation.

https://lawline.se/answers/vad-kravs-for-att-brottet-grov-fridskrankning-ska-bli-aktuellt
Citera
2021-12-10, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatsonot
Helvete vad verklighetsfrånvänd du är. Det går inte att jobba ihop 10M i Sverige. Det är i praktiken omöjligt. Några få enskilda företagare undantaget. Vi som har bostäder i den prisklassen har framförallt gjort en bostadskarriär. Du får inte låna 8.5M heller, du har inte råd med 3% amortering på det och får inte låna mer än max 6 ggr bruttoårsinkomsten.

Med det sagt är det försvinnande få kriminella som lyckas göra så bra med deg att de kan, med tvättade pengar, köpa en bostad för 10M. Men det kostar den som sagt idag, inte för 10 år sedan.

Det du säger stämmer så otroligt sant, en man kunde förut kanske köpa ett hus i dom gamla goda tiderna nu.

Men lycka till om att spara ihop pengar till att köpa en villa/hus för 10 miljoner om du inte är kriminell eller har ett super fint jobb.

Typ vad 95% av jobben i sverige betalar super låg lön, den där snubben du citerade lever inte i verkligheten för 5 öre.

Bara tänka sig hur många tusentals som jobbar i matbutiker som ica, willys, lidl, osv. Tänka alla folk som jobbar på typ mcdonald's, burger king, max i stort sett som sagt 95% av jobben i sverige så kanske du får 20,000kr före skatt om du har tur.

Av med skatt så kanske du får 15,000 i handen, ta bort hyra, mat, små kostnader och så kanske du kan spara 5000kr i månaden.

Lycka till spara till en 10 miljoner villa/hus då.
Citera
2021-12-10, 07:23
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Det du säger stämmer så otroligt sant, en man kunde förut kanske köpa ett hus i dom gamla goda tiderna nu.

Men lycka till om att spara ihop pengar till att köpa en villa/hus för 10 miljoner om du inte är kriminell eller har ett super fint jobb.

Typ vad 95% av jobben i sverige betalar super låg lön, den där snubben du citerade lever inte i verkligheten för 5 öre.

Bara tänka sig hur många tusentals som jobbar i matbutiker som ica, willys, lidl, osv. Tänka alla folk som jobbar på typ mcdonald's, burger king, max i stort sett som sagt 95% av jobben i sverige så kanske du får 20,000kr före skatt om du har tur.

Av med skatt så kanske du får 15,000 i handen, ta bort hyra, mat, små kostnader och så kanske du kan spara 5000kr i månaden.

Lycka till spara till en 10 miljoner villa/hus då.

Ett heltidsjobb på ovan nämnda arbetsplatser ger mer än 20’ bruttolön per månad. Gissningsvis mellan 20 och 25’. På ICA är det nog snarare mellan 25 och 30’.

Dessutom får man behålla strax över 16’ om man tjänar 20’ före skatt. Du verkar ha dålig koll.
Citera
2021-12-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ett heltidsjobb på ovan nämnda arbetsplatser ger mer än 20’ bruttolön per månad. Gissningsvis mellan 20 och 25’. På ICA är det nog snarare mellan 25 och 30’.

Dessutom får man behålla strax över 16’ om man tjänar 20’ före skatt. Du verkar ha dålig koll.

Kan erkännat att jag har dålig koll, va ett tag sen jag uppdaterade mig om löner så tittade upp det igår men var för trött att skriva här.

https://statsskuld.se/yrken-med-l%C3%A4gst-l%C3%B6ner/

Bläddrade till sidan 10 för tänkte inte bläddra mer, såg en massa jobb man känner igen och lönen hade knappt gått upp till 27,000kr.

Så låt oss säga 95% av sverige tjänar 27,000kr före skatt.

https://www.xn--gmedifacket-x8a.nu/lonekalkylator-skatt/

När jag öppnade sidan så hade dom redan automatiskt infyllt 25,000kr per månad antagligen för dom flesta tjänar det. Fyllde i 27,000kr per månad och stockholm.

"Resultat: Du får 21 296 kr i månaden efter skatt. Skattetabellen är 30."

Sen låt oss säga personen har en hyra på 5000kr minst och äter för 3000kr per månad så är vi redan nere på 13296kr per månad personen kan spara.

Men sen har vi utgifter som cigaretter, alkohol, snus, droger, busskort eller bil, telefon abonnemang, netflix konto, internet, gym kort och en massa andra saker.

Så personen kanske kan spara ihop ca 5,000kr-10,000kr per månad om vi säger personen köpt villan för 10 miljoner och tagit lån för 8,5 miljoner och hand penning på 1,5 miljoner.

Så tar det väl ungefär 150-300 månader för personen spara ihop pengarna för hand penningen, det tar honom 150 månader för spara ihop till 1,5 miljoner om han kan spara 10,000kr VARJE MÅNAD och 300 månade för spara ihop till 1,5 miljoner om han kan spara 10,000kr VARJE MÅNAD.

Nu kanske du frågar dig vad är detta i år? 150 månader är HELA 12 år & 6 månader utav sparande och 300 månader är HELA 25 år!!!

Så en person som tjänar typ 27,000kr innan skatt måste spara 12år-25år bara för ha HAND PENNINGEN att kunna ta lånet.

Sen kan banken fortfarande säga nej att låna ut 8,5 miljoner för personen för dom kanske inte tror han kommer kunna betala av lånet med ränta. Utöver det så ska denna person nog också ha pengar för köpa in saker till villan, aldrig köpt en villa men det lär stå tomt där så person måste ha en pengar säck också för saker som säng, kylskåp, frys, osv, osv, osv, osv.

Så nej det är korrekt, typ 95% av vanliga svensson har inte råd med villa. Så dom som har villa är antingen folk som tjänar extremt bra typ +50,000kr i månaden om inte mer eller folk som är kriminella och därför har STORA INKOMSTER och inte behöver betala skatt heller. Kanske finns några få undantag men dom är ovanliga juveler.
Citera
2021-12-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Verkar som att vi fortfarande saknar alla fakta i denna skjutningen….

Det enda som verkar korrekt så här långt är att BO färdades i en BMW.
Vidare enligt uppgifter i tråden så har BO fått smaka på 8 kulor.

Om nu inte BO redan har checkat ut så var det i vart fall någon som gjorde sitt bästa för att avrätta offret.

Det är väl dags och skaka fram:

Namn på BO

Möjligt motiv

Tänkbar GM
Ingen som vet något om BO???
Citera
2021-12-10, 15:35
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvaden
Du får tro det du vill men hade jag haft en son eller en bror skjuten hade inte jag hängt här Runkish
Var hade du hängt??
Kyrkogården eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in