2021-12-09, 13:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Självklart får dom banklån precis lika enkelt som vilken annan Svensson som helst så länge dom har en tillsvidareanställning och en kontantinsats.

Det är väldigt svårt, nästan omöjligt att gå ihop fler än två personer för att ta ett bolån.

Vi vet inte vem som är BO, än mindre om han har med en Taxi-rörelse en bit bort att göra.

Är det inte Bingo För Banken om 2 äger o 6 pers (släktingar) skriver på lånen
Citera
2021-12-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Äger o äger - mamzen-papzen har bott i huset sedan 10 år tillbaka

kan ha köpts billigt o byggts ut - det finns ju byggfirma inom familjen
o de bor rätt många där
De köpte det nybyggt. Bodde i Stuvsta tidigare och gick ofta förbi där på hundrastpromenader.
Har för mig att klan-äldste hade en pizzeria i Botkyrka!
Citera
2021-12-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Är det inte Bingo För Banken om 2 äger o 6 pers (släktingar) skriver på lånen

Nej, absolut inte.
Citera
2021-12-09, 15:34
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En babbe i 30-årsåldern, utan utbildning, som äger en villa för 10 miljoner har ju tjänat pengarna på något sätt, kanske inte helt lagligt? Är han verksam inom restaurang, assistans eller kanske skönhetsvård/frisör?
Skulle knappast säga att det är tillgångarna som misstänkliggör att offret skulle ha med kriminalitet att göra, utan att han har blivit skjuten i en, uppenbart seriöst riktad attack (med tanke på den utbrända, eventuella flyktbilen). Det är inte vanligt att folk som inte har med kriminalitet att göra blir skjutna på det här sättet, även om vi har sett ett par sådana händelser dom senare åren. Jag tänker på 12-åriga Adriana och dom två personerna som blev skjutna nyss i gängkriget mellan Farsta/Bredäng/Årsta (eller vad det nu är för grupperingar?).

Citat:
För det första är det nog banken som äger 85% av huset, sällan någon cashar ett hus på tio miljoner så vida man inte är en svenne som har fifflat med andras pensionspengar eller duckat skatt genom att flytta pengar fram och tillbaka mellan bolag och länder.
Vilket jävla skitsnack.

10 miljoner är ingenting för hederligt arbetande (om en rika) människor. Skulle tro att den största majoriteten ur den målgruppen byter en fast tillgång (bostad) mot en annan i samma prisklass. Behöver man knappast vara någon Alexander Ernstberger för att klara av.
Citera
2021-12-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ok, så hur hade du gått tillväga om du plötsligt blir beskjuten i din bil?

Adressen är den absolut första och närmsta garageuppfart som dyker upp om du kommer från Huddingevägen. Det kanske inte är så konstigt att man hamnar just där.

Om villan precis genomgått ett ägarbyte är det ingen vild gissning att det pågår någon form av renovering på adressen. Det är inte, vad jag vet, klarlagt vem eller vilka som bor på adressen.
När du säger att villan precis genomgått ett ägarbyte. Skulle du kunna styrka att det har skett?
Fastigheten är inte såld utan ligger ute till försäljning fortfarande vad jag kan se. Det finns heller inte någon säljhistorik på kåken. Detta kan bero på att det är samma ägare som bott och fortfarande bor där sedan 10 år tillbaka.

https://www.svenskfast.se/hus/stockholm/huddinge/huddinge/stuvsta/centrala-stuvsta/grindstuvagen-2a/308781

https://www.booli.se/annons/4263473
Citera
2021-12-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
När du säger att villan precis genomgått ett ägarbyte. Skulle du kunna styrka att det har skett?
Fastigheten är inte såld utan ligger ute till försäljning fortfarande vad jag kan se. Det finns heller inte någon säljhistorik på kåken. Detta kan bero på att det är samma ägare som bott och fortfarande bor där sedan 10 år tillbaka.

https://www.svenskfast.se/hus/stockholm/huddinge/huddinge/stuvsta/centrala-stuvsta/grindstuvagen-2a/308781

https://www.booli.se/annons/4263473

Nu är jag inte någon bil-kille. Men är det inte samma bil i annonsen där som BO blev beskjuten i? Bild nr 6 i annonsen, dvs.
Citera
2021-12-09, 16:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasolspisen
Nu är jag inte någon bil-kille. Men är det inte samma bil i annonsen där som BO blev beskjuten i? Bild nr 6 i annonsen, dvs.
Bild 28 visar samma bil. Borde gå att se regnummer om man sitter på dator.
Citera
2021-12-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
10 miljoner är ingenting för hederligt arbetande (om en rika) människor. Skulle tro att den största majoriteten ur den målgruppen byter en fast tillgång (bostad) mot en annan i samma prisklass. Behöver man knappast vara någon Alexander Ernstberger för att klara av.
Helvete vad verklighetsfrånvänd du är. Det går inte att jobba ihop 10M i Sverige. Det är i praktiken omöjligt. Några få enskilda företagare undantaget. Vi som har bostäder i den prisklassen har framförallt gjort en bostadskarriär. Du får inte låna 8.5M heller, du har inte råd med 3% amortering på det och får inte låna mer än max 6 ggr bruttoårsinkomsten.

Med det sagt är det försvinnande få kriminella som lyckas göra så bra med deg att de kan, med tvättade pengar, köpa en bostad för 10M. Men det kostar den som sagt idag, inte för 10 år sedan.
Citera
2021-12-09, 18:04
Medlem
Hade efternamnet varit A*ar *= c istället för *=k så hade spekulationerna tagit en helt annan fart!🤔
Citera
2021-12-09, 18:26
Medlem
Nån som vet skadeläget? eller något annat?
Citera
2021-12-09, 19:49
Medlem
Fan att man alltid ska nämna flempan när det sker skjutningar i huddinge kommun

Fina och lugna ariska kvarnbergsplan= 1 skjutning
Det sovande stuvsta= 1 skjutning
Krigszonen Flemingsberg= 1 skjutning
Citera
2021-12-09, 19:58
Medlem
Om vi tittar på bilden med bilen som vi hade uppe igår så finns det väl en hel del att säga om den bilden. Det är alltid svårt att säga om det är si eller så. Det beror väldigt mycket på den som betraktar bilden.

Jag tycker mig i alla fall se en skadad man liggandes bredvid bilen i nedre högra hörnet bildkanten.

Jag tycker också det verkar som att det är märken kring hö bakdörr som verkar ha kunnat kommit från ett vapen.

Lite mer diffust är väl att fönsterutan i höger framdörr är krossad.

Fyll gärna på med teorier vilket händelseförlopp som kan tänkas ha skett.

https://cdn.imageupload.workers.dev/OBt9gohA_DC905D28-0B68-4AA3-8D06-C9EDF721EDC8.jpeg
Senast redigerad av leosurvey 2021-12-09 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in