2021-12-09, 19:50
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Jag skiter i vilken tro man har det får man själv bestämma vi är trots allt bara människor som vill leva ett bra liv på jorden. Men politiker World economic forum Un Eu Sida WHO det är dom vi nu skall plocka ned en gång för alla Tedros skall bli först att suga kuken
Citera
2021-12-09, 19:51
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temasverige
Det är t.o.m. värre än så, befolkningen blir äldre nu än då och behöver mer vård,,så egentligen skulle vi behöva säg 400% fler IVA-platser för att matcha hur det var förr.

Man kan alltså påstå att det är ytterligare en politisk kris.
Citera
2021-12-09, 19:53
Medlem
Vilka mataffärer/mm släpper in dig att handla mat utan krav på tvångsinjektion?

Ponera att du vill inte ha statligt utvalda tvångsspruta nr 4 pga biverkningar du fick av statligt utvalda tvångsspruta nr 3.

Då (kan du i en provaxx kontrollerad framtid) bli stoppad av vakter som säger dina papper inte gäller, magen kurrar, du känner kanske ingen som kan handla åt dig.

Kommer vissa handlare tillåta ovaxxade med munskydd på vissa tider?

Kommer förortens Ali babas livs införa Covidpass? Torghandlare?

Kommer vissa Ica handlare att vägra covidpass? Personal som säger ifrån? Chef?

Hemleveranser? De kräver inte Vaxpass för att leverera mat? Inte än iaf. Hemleverantörer av mat gnider händerna!

Månadshandling? Finns det en maxgräns för hur mkt mat som får handlas per gång?

Vilka hemleverantörer är billiga?

Köpa mat i nattluckan på OKQ8?

Drive through på McDonalds?

Bekanta med vaxxpass som handlar åt antivaxxers?

Hälsokostaffärer? Kan de bli antivaxxers nya mataffärer?

Kommer folk sälja mat på blocket? Parkeringsplatser?

Kommer Coop vara grönare och "humanare"?
Senast redigerad av Stratifierad 2021-12-09 kl. 20:43.
Citera
2021-12-09, 19:53
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
[/b]

Varför då?

För då uppskattar de livet mer och anstränger sig.
Citera
2021-12-09, 19:55
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Det är inbäddat i överlevnadsinstinkten. Av samma anledning som svartsjuka existerar.

Ännu en självutnämnd expert inom överlevnsd från landet som inte krigat på 200 år
Citera
2021-12-09, 19:55
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Här kommer lite Bergen-Belsen Auschwitz uppdateringar hur faan kunde ni vara så lättlurad

https://www.skanska.se/om-skanska/press/pressmeddelanden/258265/Skanska-bygger-sakerhetsbyggnader-pa-fem-platser-i-landet

Man kan ju bara älska att de kallar dessa koncentrationsläger för "säkerhetsbyggdnader".
Geografisk placering är även den intressant då mycket av nödvändig administration och infrastruktur redan finns på platserna.
Citera
2021-12-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Är absolut inte anti-vaxxer men blir mer och mer tveksam. Fattar inte vilka vi ska skydda, de vaccinerade?

Snälla, vakna. Vem fan är "anti-vaxxer"? Jag har tagit alla möjliga vaccin och mina barn har tagit alla de vanliga vaccinen. Det här handlar om något helt annat, även om det kan finnas befogad skepsis mot vissa "vanliga" vacciner också.

Det dör inte mer folk än vad det brukar göra och det är inte fler inlagda på IVA än vad det har varit under åren innan "pandemin" drog igång. Om inte media hade berättat om det så hade 99.9% av alla vanliga människor inte på något sätt märkt av att det var en pandemi i samhället. Trots detta så vill de alltså t.o.m. tvinga folk att ta sprutorna i vissa länder. Trots att de erkänner att vaccinet inte skyddar mot vare sig smittspridning eller sjukdom och död. Även om vaccinet hade fungerat så är det ju helt orimligt att pressa folk till att ta det, när de löper otroligt liten risk att bli allvarligt sjuka. Även små barn vill de ju börja injicera nu.

Hela Västvärlden är direkt centralstyrd av en liten elit som drar i trådarna. Så är det bara och det är därför alla stora samhällsförändringar händer ungefär samtidigt i alla möjliga olika länder. Sveriges regering och alla andra västerländska regeringar utför bara de instruktioner de får uppifrån. De som bestämmer på riktigt har beslutat att ALLA i hela Västvärlden bara SKA ta dessa sprutor, till varje pris. Varför vill de det?! Vad fan pågår? Varför har underlaget för godkännandet av Pfizers vaccin hemligstämplats? Varför ska det inte offentliggöras förrän om 75 år? Hallå?
Citera
2021-12-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Här kommer lite Bergen-Belsen Auschwitz uppdateringar hur faan kunde ni vara så lättlurad

https://www.skanska.se/om-skanska/press/pressmeddelanden/258265/Skanska-bygger-sakerhetsbyggnader-pa-fem-platser-i-landet

Osäker på vad dessa byggnader ska användas till. Det berättar inte texten. Men jag är rädd för att du har rätt tyvärr
Citera
2021-12-09, 19:57
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Blir inrikesflyget nästa steg?

Inreseflyg är kollektivtrafik? Eller?
Citera
2021-12-09, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Hoppas att alla som är ovaccinerade fortsätter åka buss och tåg.

Jag tänker i alla fall fortsätta. Vem ska stoppa mig? Den som försöker kasta ut mig på grund av trams kan förvänta sig en hel del problem.

Om alla ovaccinerade ignorerar det här så blir det jobbigt för regeringen.

Inte kul för en fattiglapp att få böter ..
Citera
2021-12-09, 20:00
Medlem
Många småbutiker behöver alla kunder de kan få då de stora konkurrerat ut dom totalt.

Hemleverans nej tack.
Bara de rika som blir ännu rikare på det.
Citera
2021-12-09, 20:02
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hur är det tänkt att detta ska fungera på tågen? Ska konduktörerna se till att alla har pass innan tågen går? Hur många konduktörer hade de tänkt skulle åka med varje tåg? Om det var svårt för tågen att passa tider tidigare lär det inte bli lättare nu.

Konduktörerna lär älska denna nya detalj. Det kommer bli såååååååååååå bra stämning på tågen och inga bråk alls.

Jag vill inte säga hur jag tror att dom skulle genomföra det för jag vill inte ge vår skurkstat några idéer men nej jag tror inte att konduktörerna som redan är väldigt ointresserade av vad man visar dom skulle ändra sin arbetsroll över detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in