2021-12-09, 18:11
Medlem
De som bistod Don i dette, burde ta Gjermund Hanssens ord til etterretning: tiden er inne for det nå.

Mulig kryptisk av Hanssen, men jeg tror de har en konkret/e i kikkerten og formidler det ut. Kanskje finnes det også omstendigheter i dette som vil gi den/disse «fordeler» om de melder seg. Slike «fordeler» kan selvfølgelig gis både fordi man melder seg, men det kan også være andre formildende omstendigheter de mener kan legges til grunn ved en straffeutmåling.

Det er forskjell på å drepe og det å bistå noen i det. Særlig om «motivet» for å bistå er forankret i omstendigheter hvor denne/disse ikke har hatt et reelt valg sett med egne øyne.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-09 kl. 18:15. Anledning: Rette
Citera
2021-12-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
De som bistod Don i dette, burde ta Gjermund Hanssens ord til etterretning: tiden er inne for det nå.

Mulig kryptisk av Hanssen, men jeg tror de har en konkret/e i kikkerten og formidler det ut. Kanskje finnes det også omstendigheter i dette som vil gi den/disse «fordeler» om de melder seg. Slike «fordeler» kan selvfølgelig gis både fordi man melder seg, men det kan også være andre formildende omstendigheter de mener kan legges til grunn ved en straffeutmåling.

Det er forskjell på å drepe og det å bistå noen i det. Særlig om «motivet» for å bistå er forankret i omstendigheter hvor denne/disse ikke har hatt et reelt valg sett med egne øyne.

Ja, helt enig - tror også tiden er inde nu.

Men hvem er det, der har styr på kryptodelen, tor mail, det mørke net osv. - er vel det store spørgsmål, de mangler svaret på, tænker jeg.

Det virker som om, at de har godt styr på resten efterhånden.

Og kan man se om pengene er fordelt ud på flere personer/kontoer efter TH overførte?
Senast redigerad av rlk73 2021-12-09 kl. 20:08.
Citera
2021-12-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Ja, helt enig - tror også tiden er inde nu.

Men hvem er det, der har styr på kryptodelen, tor mail, det mørke net osv. - er vel det store spørgsmål, de mangler svaret på, tænker jeg.

Det virker som om, at de har godt styr på resten efterhånden.

Og kan man se om pengene er fordelt ud på flere personer/kontoer efter TH overførte?

Det er vel minst en medhjelper i dette. Noen ankom jo meget trolig boligen og overfalt Fru Hagen denne dagen for eksempel. Om denne også fraktet henne bort er jeg usikker på. Hvordan tilleggsoppgavene, utover å overfalle/drepe og bortføre henne er fordelt er ikke godt å si.
Citera
2021-12-09, 21:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg tror politiet, flere dager før denne “historien” ble sluppet i media, visste hva de potensielt satt på her.

Det tror jeg også. De la ut en liten bløff for at publikum skulle glemme ham.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det var nok meg du tenkte på, men jeg har aldri nevnt noe om narkogjeld.

Åneida. Det var en av de mange umiskjennelige halvsides-eposene til Havhest.
Lett gjenkjennelig på sin maniske stil.
Citera
2021-12-09, 21:23
Medlem
[quote=Svartediket|78263509]Det tror jeg også. De la ut en liten bløff for at publikum skulle glemme ham.[quote]

Hadde de ikke dratt på med flere vitner og elektroniske bevis så hadde alle gått fem på.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-09 kl. 21:25. Anledning: Tillegg
Citera
2021-12-09, 21:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det tror jeg også. De la ut en liten bløff for at publikum skulle glemme ham.

Hadde de ikke dratt på med flere vitner og elektroniske bevis så hadde alle gått fem på.

De kjørte jo nærmest en Hettemann-kampanje gjennom hele sommeren.
Tipsene haglet. Så ble det tyst, før de i oktober slang ut en notis om at
"en lokalt tilknyttet mann i 60-årene hadde meldt seg". TH var vitterlig
i 60-årene da videoopptaket var blitt gjort.

Jeg leser det som en nærmest sarkastisk finte fra politiet: lokalt tilknyttet
mann i 60-årene - gjett hvem, liksom.

De skjønte de måtte "lukke kapittelet" siden spekulasjonene var begynt å rase.
Ikke minst i diverse nettfora, inklusive dette.
Citera
2021-12-09, 21:53
Medlem
Citat:

Han er for lav til å være th visstnok. Aeh var drept før hettemannens vandring så han er høyst sannsynlig ikke gm. Det må være en som kjører bil til og fra åstedet. Dette med ve, rd og kvitfjell er høyst interessant. Kan vi stole noe mer på denne rd enn ve. Hva om rd faktisk møtte ve, men benekter dette pga alibiproblemer for andre deler av 31. De kan også være enige om å ha ulike forklaringer under dekke av at de husker feil.
Citera
2021-12-09, 21:57
Medlem
Citat:

Sant det. Sarkastisk finte ser jeg ikke bort fra at det kan ha vært. Personen selv sitter der og vet at de vet i tilfelle.
Citera
2021-12-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han er for lav til å være th visstnok. Aeh var drept før hettemannens vandring så han er høyst sannsynlig ikke gm. Det må være en som kjører bil til og fra åstedet. Dette med ve, rd og kvitfjell er høyst interessant. Kan vi stole noe mer på denne rd enn ve. Hva om rd faktisk møtte ve, men benekter dette pga alibiproblemer for andre deler av 31. De kan også være enige om å ha ulike forklaringer under dekke av at de husker feil.

Var hun? Var Fru Hagen drept før hettemannens vandring?
Citera
2021-12-09, 22:03
Medlem
Citat:
Var hun? Var Fru Hagen drept før hettemannens vandring?
sannsynligvis kvalt før 10.07.
Citera
2021-12-09, 22:05
Medlem
Citat:
sannsynligvis kvalt før 10.07.

Tipper tidspunktet er endret til sannsynligvis etter 10.07 nå.
Citera
2021-12-09, 22:10
Medlem
Citat:

Hva var klokkeslettet da han vandret der ? I boken står det at telefonen var i bevegelse hele tiden etter 9.14 frem til 10.07. Så enten levde hun eller så var det noen i huset sammen med henne.

Det står også i boken at TH var sett på kamera flere steder på vei til jobb denne morgenen. Ikke bare Futurum og det er ikke bare bilen som ble sett. TH selv ble sett.

Så hvem var i huset egentlig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in