Citat:
Ja.. men vad har det med saken att göra?
Bilen är en frihetsmaskin! - det är jag som bilförare som bestämmer över bilen, inte tvärtom!
Övervakning och säkerhetssystem bör man se med kritiska ögon då dessa system lätt kan missbrukas.
Bilen ska inte vara en rullande övervakningsapparat.
Ger vi dessa så kallade "organisationer och experter" fria tyglar så kommer de snart förbjuda dig att köra bilen själv!
Vi ska värna om vår frihet, våra kristna värderingar och vår demokrati, och inte ta den för givet!
Den är bräckligare än du tror, det finns krafter i dagens samhälle som vill utmana vårt demokratiska system.
Det så kallade "krocktestet" ger alltså (medvetet) fel signaler!
Fakta är att ZOE är säkrare än medelbilen, både vad gäller aktiv och passiv säkerhet.
Det är fakta som lätt kan styrkas genom att kolla på nätet, både krocktester med bilen, olycksstatistik och tester som påvisar bilens höga aktiva körsäkerhet finns lätt tillgängligt på nätet.
Bilen är en frihetsmaskin! - det är jag som bilförare som bestämmer över bilen, inte tvärtom!
Övervakning och säkerhetssystem bör man se med kritiska ögon då dessa system lätt kan missbrukas.
Bilen ska inte vara en rullande övervakningsapparat.
Ger vi dessa så kallade "organisationer och experter" fria tyglar så kommer de snart förbjuda dig att köra bilen själv!
Vi ska värna om vår frihet, våra kristna värderingar och vår demokrati, och inte ta den för givet!
Den är bräckligare än du tror, det finns krafter i dagens samhälle som vill utmana vårt demokratiska system.
Det så kallade "krocktestet" ger alltså (medvetet) fel signaler!
Fakta är att ZOE är säkrare än medelbilen, både vad gäller aktiv och passiv säkerhet.
Det är fakta som lätt kan styrkas genom att kolla på nätet, både krocktester med bilen, olycksstatistik och tester som påvisar bilens höga aktiva körsäkerhet finns lätt tillgängligt på nätet.
Du är väldigt rädd generellt för teknik, det har jag förstått sedan tidigare, så om det finns teknik i bilen som är bra för säkerheten så sågar du det direkt.
Exempel på bra saker är autobroms. Vet inte hur många videos jag har sett där autobroms har räddat föraren från krock, Kan vara ett djur som hoppat ut på vägen eller en unge som sprungit ut över vägen etc.
Sådant är dock för avancerat för dig så du hade troligen hellre varit utan den assistansen även om det hade inneburit att du missat ungen och kört på honom. Varför klaga på sånt som är bra?
0 av 5 stjärnor, det är bara att inse att bilen är dagens Trabant, det sämsta av det sämsta i krocksäkerhet.