2021-12-09, 16:15
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej det är inte som du skriver. De gör detta kommersiellt och har inget krav på sig att följa någon viss form som du godkänner. Personligen var jag trött på julen 1973 och den är ju inte heller någon specifikt svensk högtid.
Jag är så trött på självhatande sojapojkar som trots allt ser att världens bästa land nu är farligast i Europa, ändå bara rycker på axlarna och förstår inte alls kritiken. Det är så sorgligt att ni lämnar över ett trasigt land era barnbarn kommer att behöva fly ifrån och det rör er inte ens i ryggen.
Citera
2021-12-09, 16:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag är så trött på självhatande sojapojkar som trots allt ser att världens bästa land nu är farligast i Europa, ändå bara rycker på axlarna och förstår inte alls kritiken. Det är så sorgligt att ni lämnar över ett trasigt land era barnbarn kommer att behöva fly ifrån och det rör er inte ens i ryggen.

Du är trött, men du är ingenting din jävla nolla. Sitta och ängslas över IKEA och tror att du gör något. Du är fan inte värd annat än lite islam på dagsprogrammet. Rätt åt dig. Sverige är ingen enhet. Låt landskapen bli självförsörjande och skeppa iväg allt söder om Dalälven till Kina. IKEA kan säkert sälja det.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-12-09 kl. 16:53.
Citera
2021-12-09, 17:04
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Du är trött, men du är ingenting din jävla nolla. Sitta och ängslas över IKEA och tror att du gör något. Du är fan inte värd annat än lite islam på dagsprogrammet. Rätt åt dig. Sverige är ingen enhet. Låt landskapen bli självförsörjande och skeppa iväg allt söder om Dalälven till Kina. IKEA kan säkert sälja det.
Som vanligt vågar cuck svenne sitta och vara kaxig emot en kvinna på nätet. Men är en fegis när det gäller. Sverige är ett land. En enhet. Eget språk och kultur. Får hoppas du blir berikad med båda flyktingförläggning och moske inpå knuten. Blir nog jättespännande.

God jul
Citera
2021-12-09, 17:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Som vanligt vågar cuck svenne sitta och vara kaxig emot en kvinna på nätet. Men är en fegis när det gäller. Sverige är ett land. En enhet. Eget språk och kultur. Får hoppas du blir berikad med båda flyktingförläggning och moske inpå knuten. Blir nog jättespännande.

God jul

Så kom könskortet fram. Det var bara det som saknades. Är du kränkt, ska vi kalla på metoo?
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-12-09 kl. 17:29.
Citera
2021-12-09, 17:35
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Så kom könskortet fram. Det var bara det som saknades. Är du kränkt ska vi kalla på metoo?
" Du har ett bristande perspektiv. Du försöker se på saker med förstoringsglas, men det förstorar bara upp det du själv bestämt dig för och gör allt annat suddigt. Du har levt för kort tid för att ha något begrepp om detta." Så du får vara nedlåtande om att jag är yngre än dig och därmed trångsynt men gnäller när du får svar på tal? Lite som muslimer som kallar svenskar för alla ord de kan men blir kränkta om vi kallar dem blattar tillbaka.

Metoo? Planerar du att komma med sexuella övergrepp eller varför ska vi kalla på dem?
Citera
2021-12-09, 18:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
" Du har ett bristande perspektiv. Du försöker se på saker med förstoringsglas, men det förstorar bara upp det du själv bestämt dig för och gör allt annat suddigt. Du har levt för kort tid för att ha något begrepp om detta." Så du får vara nedlåtande om att jag är yngre än dig och därmed trångsynt men gnäller när du får svar på tal? Lite som muslimer som kallar svenskar för alla ord de kan men blir kränkta om vi kallar dem blattar tillbaka.

Metoo? Planerar du att komma med sexuella övergrepp eller varför ska vi kalla på dem?

Det är ju som jag skriver att du har inte en helhetsbild, men tror att du vet. Titta på vad du själv kastar ur dig: feg, sojapojkar, cuck svenne, knähund. När invektiven inte räcker till så går du i försvarsställning och försöker använda könskortet. Allvarligt talat så ger jag fullständigt fan i vilket kön du har eller om du är könlös.

Du har inte gett ett enda svar på tal. Du yrar om sådant som inte är sant när det gäller IKEA och far sedan iväg och börjar diskutera annat i svepande termer.
Citera
2021-12-09, 18:11
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Det är ju som jag skriver att du har inte en helhetsbild, men tror att du vet. Titta på vad du själv kastar ur dig: feg, sojapojkar, cuck svenne, knähund. När invektiven inte räcker till så går du i försvarsställning och försöker använda könskortet. Allvarligt talat så ger jag fullständigt fan i vilket kön du har eller om du är könlös.

Du har inte gett ett enda svar på tal. Du yrar om sådant som inte är sant när det gäller IKEA och far sedan iväg och börjar diskutera annat i svepande termer.
Ditt första inlägg till mig hade personangrepp så jag ger tillbaka med samma mynt.

Du säger att ikea numer kallar julmust för vintermust är inget att haka upp sig på. Jag förklarar då att det är bara en sak i en lång rad av vad som är en del av islamiseringen. Då svarar du att jag diskuterar i svepande termer. Du förstår tydligen inte kritiken och bryr dig inte heller. Det är varför världens bästa land inte längre finns.
Citera
2021-12-09, 18:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ditt första inlägg till mig hade personangrepp så jag ger tillbaka med samma mynt.

Du säger att ikea numer kallar julmust för vintermust är inget att haka upp sig på. Jag förklarar då att det är bara en sak i en lång rad av vad som är en del av islamiseringen. Då svarar du att jag diskuterar i svepande termer. Du förstår tydligen inte kritiken och bryr dig inte heller. Det är varför världens bästa land inte längre finns.

I svepande termer kastar du in andra företeelser som stöd för att backa upp din egen föreställning om IKEA. Jag fattar allt du skriver, men till skillnad från dig ser jag stora brister i ditt resonemang. Du väljer, som en genusvetare skulle gjort, alla delar som du tycker är fel och förstorar upp dem till något större.

Vintermust kallar de inte drycken. Det är Apotekarnes som har den produkten

https://www.citygross.se/images/products/07310070003799_C1N1_2021-04-29.jpg?w=300

IKEA kallar sin julkollektion (ja de använder jul som namn) för Vintersaga och den innehåller mycket fler delar än drycken. Förmodligen tillåter inte den som äger rättigheten till julmustessensen att man sätter julmust som en underrubrik. Därför har de mest sannolikt valt att ge drycken namnet Svensk festdryck. Övriga produkter i julkollektionen Vintersaga är: lussebullar, julkalender, pepparkakor, chokladkaka, saftglögg och skumgodis.

IKEA gör ett krasst kommersiellt beslut när de tar fram denna julkollektion. Likaså gör de ett krasst kommersiellt beslut när de väljer att signalera mångfald i reklamen. De räknar med att fler gillar det än som ogillar det och de har garanterat rätt. Personligen skiter jag i deras och andras reklam i lika hög grad som jag inte bryr mig om vilket kön du har eller inte har.

Världens bästa land är också ett svepande argument. Man brukar säga att det funnits i säck innan det kom i påse. Det var bara en fråga om tid innan Sverige skulle utvecklas till vad det egentligen alltid har varit i själen. När jag växte upp lamslog det kalla kriget mellan Sovjet och USA i princip hela världen. I Sverige hände inget förutom att man sjösatte en usel pensionsreform och beskattade människor på ett hutlöst sätt. Italienare, och finländare togs in som arbetskraft och bildade egna mindre samhällen i samhället. IKEA började sedermera sälja bokhyllan Billy på postorder och var inte särskilt jultillvända.

Du ser det du vill se, men vet ingenting om det du inte upplevt.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-12-09 kl. 19:09.
Citera
2021-12-09, 19:41
Medlem
Skånemejerierna/Allerum har slutat att sälja "julost". Numera kallar de det "Högtidsost". Julbord kallar de för "festbord" på hemsidan. https://allerumost.se/allerum-hogtidsost/
Citera
2021-12-09, 23:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evardlig
Skånemejerierna/Allerum har slutat att sälja "julost". Numera kallar de det "Högtidsost". Julbord kallar de för "festbord" på hemsidan. https://allerumost.se/allerum-hogtidsost/

Det är väl uppenbart att de vill sälja den på andra tidpunkter än bara vid jul? De verkar dock inte ha något problem med att tala om julfirande.

https://www.mynewsdesk.com/se/skanemejerier/pressreleases/allerum-hoegtidsost-tar-plats-paa-julbordet-3049568

Jag tror aldrig att Allerum haft någon julost.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-12-09 kl. 23:37.
Citera
2021-12-10, 01:33
Medlem
IKEA är globalistföretaget nummer ett. Sedan Kamprads död har de gått woke all in.
Citera
2021-12-10, 07:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
"Vintermust" såg jag redan för några år sedan.

Varför kan de inte kalla det Tomtemust? Eller julbrygd? Om nu just "julmust" är något fel på?

De kan sälja vintermust från oktober-mars, men de kan inte sälja julmust efter december! Det kan väl inte vara så svårt att förstå, då måste de rea ut julmusten och börja sälja påskmust i februari, som de sedan inte heller kan sälja efter påsk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in