2021-12-09, 12:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Det ble fremmet teorier både om at TH hadde bedt denne mannen om å gå med hette og gå tur på denne ruten på det tidspunktet, som en villedning, eller om det var TH selv som egentlig var hettemannen og i ettertid ba denne eventuelle vennen om å stå frem som den som hadde gått ruten.

Prøver å se for meg TH med en bunke konvolutter på innerlomma med 10 000 kr i hver
som han går rundt og bestikker folk med for å få dem til å agere luemenn, hettemenn etc.
Men får naturlgvis ikke et sånt scenario til å rime med den nitidige planleggingen ellers.

Nei, da er hettemannen enten tilfeldig forbipasserende, eller TH selv.
Citera
2021-12-09, 12:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Det er jeg klar over, men tror stadig det kan være en mediestrategi politiet har brugt. Som jeg skrev, blev vedkommende tjekket ud over natten - det tror jeg ikke på ville ske med et vidne, der var så tæt på en forbrydelse på et meget centralt tidspunkt.

Men vi må vente med svaret, til der evt. kommer en tiltale/retssag på et tidspunkt.

Og om det så er et komplot med TH som bagmanden eller det er et komplot imod TH vil tiden forhåbentligt vise.

Ok.

Jeg tror hettemannen har blitt sjekket ut, på ekte, og at politiets mediestrategi handler mest om hvilken informasjon de eventuelt slipper, eller ikke slipper, og når, ikke at de driver med bevisst lureri via media.
Citera
2021-12-09, 12:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Prøver å se for meg TH med en bunke konvolutter på innerlomma med 10 000 kr i hver
som han går rundt og bestikker folk med for å få dem til å agere luemenn, hettemenn etc.
Men får naturlgvis ikke et sånt scenario til å rime med den nitidige planleggingen ellers.

Nei, da er hettemannen enten tilfeldig forbipasserende, eller TH selv.

Jeg angrer nesten litt på at jeg tok opp hettemannen igjen, for å gjøre et poeng om futurum-menn og BMW'er..
Citera
2021-12-09, 12:49
Medlem
Etter tre år er stjernetåken lettet og konklusjonen er denne: Det er sønnen som står bak. Men han var ikke alene. Den opprinnelige planen var kidnapping, men noe gikk galt. Det oppstod et basketak i 2 etasje og hun falt ned trappen. Angrepet skjedde 9.30- 10.07. Motiv: penger, rus og opprør mot begge foreldre.
Usikker på THs rolle, enten som manipulator til det hele, eller så dekker han for TEH.
Tragisk sak.Karma. Manglende oppfølging av et barn.

Dette er en subjektiv mening basert på kvasivitenskapelige betraktninger.
Citera
2021-12-09, 12:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Etter tre år er stjernetåken lettet og konklusjonen er denne: Det er sønnen som står bak. Men han var ikke alene. Den opprinnelige planen var kidnapping, men noe gikk galt. Det oppstod et basketak i 2 etasje og hun falt ned trappen. Angrepet skjedde 9.30- 10.07. Motiv: penger, rus og opprør mot begge foreldre.
Usikker på THs rolle, enten som manipulator til det hele, eller så dekker han for TEH.

Kan telefonen til sønnen 09.14 ha dreid seg om det som alle syns det er rart at den ikke handlet om, nemlig hva som skjedde på badet kvelden i forveien? "Badekarhistorien"?

AE ringer sønnen, ber om en forklaring på badet oppe (kanskje dette også er hvorfor AE's klær ligger på badet nede, badet oppe kunne ikke brukes), så ber hun sønnen komme for å ordne opp.

Vaskebøtta er borte, det tyder jo på at denne er sentral på et vis.

Og badekarhistorien ER jo bare helt fjern.

Edit: Pluss ryktene om at TEH ble innlagt på psyk. kort tid etter forsvinnelsen.

Edit2: Det jeg har litt problemer med fremdeles er jo nettopp badekarhistorien, den virker som en raskt påfunnet løgn for å dekke over noe.
Jeg er på ingen måte overbevist om at denne hverken er helt sann, eller fant sted kvelden i forveien.

Jeg tror den dekker over noe som skjedde i forbindelsen med forsvinningen, men hvorfor skulle da ellers AE ringe sønnen, og hvorfor skulle han da ellers dukke opp der tidlig på morgenen, og hvordan utviklet det seg et basketak på badet oppe, som resulterte i behovet for å finne på "badekarhistorien"?
Senast redigerad av Niffy 2021-12-09 kl. 13:13.
Citera
2021-12-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Støtter denne hypotesen 100%. Det rimer med all informasjon som er tilgjengelig så langt.

Dersom dette er løsningen kan THs advokat og barnas bistandsadvokat få svært kompliserte roller fremover.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-12-09 kl. 13:24.
Citera
2021-12-09, 13:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dersom dette er løsningen kan THs advokat og barnas bistandsadvokat få svært kompliserte roller fremover.

Som om man ikke har observert at det har vært et samrøre her, i lang tid.
Citera
2021-12-09, 13:37
Medlem
Citat:

Joda, det har blitt observert. Men hvis dette er løsningen vil de nok få enda flere dilemmaer.
Citera
2021-12-09, 13:50
Medlem
Farkostens avatar
Jeg har fulgt med sporadisk inne her i det siste, så noe har jeg sikkert gått glipp av. Men jeg synes det har vært lite skriverier om VE. Noen som har en update? Jeg synes fortsatt den turen hans til Kvitfjell lukter veldig rart.
Citera
2021-12-09, 13:59
Medlem
Citat:
Jeg tror både Futurum-menn og BMW i Ås har like mye med saken å gjøre som Hettemannen....
Altså, ingenting.

Bilen som kjørte over plenen ved boligblokkene er mer interessant, gitt at tid og dag stemmer, samt billysene på gangveien.
Hettemann og aas er blindspor.
Citera
2021-12-09, 14:00
Medlem
Citat:

Hvad betyder samrøre? Den kan jeg ikke lige oversætte til dansk og få en sammenhæng i, hvad der skrives :-)
Citera
2021-12-09, 14:02
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg har fulgt med sporadisk inne her i det siste, så noe har jeg sikkert gått glipp av. Men jeg synes det har vært lite skriverier om VE. Noen som har en update? Jeg synes fortsatt den turen hans til Kvitfjell lukter veldig rart.

Første del av dagen til TH på jobb går med til et møte mellom han og VE.

Det er visst kun TH, VE og MB som jobber og er tilstede på kontoret på Futurum.

VE kjører så oppover til Kvitfjell etter dette møtet, med leiebil, som blir registrert i bompasseringer, noe han forklarer med at han hadde et møte med RD på Kvitfjell.

RD blir innkalt til avhør, blir først fortalt at hans bil er observert her eller der (uvisst for offentligheten hvor), hvor han sier at det ikke kan stemme at hans bil befant seg der de sier, så kommer det etterhvert frem at det de egentlig ville spørre om var hvor han var den dagen og om han møtte noen.

VE har jo sagt at han kjørte til Kvitfjell for å ha et møte med RD.

RD sier at han ikke møtte VE den aktuelle dagen, 31. oktober, men at møtet fant sted 1. november.

Og her står man egentlig i forhold til dette, som offentligheten er kjent med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in