2021-12-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är vad jag hört också, det var inte lika PK på den tiden. På 00-talet var det inte okey längre. Så sossarnas logik haltar, när de anklagar SD för vad vissa gjorde på 80-90-talet så var det inte lika känsligt som på 00-talet.

Det som pågår i denna lilla debatt på forum är intressant då all debatt om nazism, gör att sossar känner att deras tillvaro gungar när de försvarar allt det drägg som nu hamnat i regering. Tafsa, kronis och heilande är de nya normala.

Sverige har en regering som accepterar vad som helst från MP och C, enkom med makten som politiskt incitament, om det så är att vaska folkets tillgångar genom att nedmontera infrastruktur som energi, eller ge sig lag med kommunister och nu kratta manegen åt nazismen.

Sossarna, C och MP har legitimerat sin maktfullkomlighet med beröringsskräck, där de haft SD som grund för alla irrationella beslut.

Jag undrar vad Åkesson tänker, när det är OK att heila? Kommer den förträfflige Kent Ekeroth in i värmen nu, och blir vår nästa justitieminister, när allt bara var ungdomssynder?

Typ, att vi vet ju hur det är att vara ung och bli lite berusad i Stockholmsnatten, det har vi ju alla varit med om. Att han bankade skiten ur en av centralgestalterna i # Metoo drevet visar vilken människokännedom han hade före alla andra!
Citera
2021-12-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hoppas hon får sitta kvar. Om hon gör det blir det svårt att anklaga folk för vad de gjort i ungdomen och även svårt att kritisera nationalistisk musik. Hon normaliserar nazism så då blir det löjligt att kritisera Sverigedemokrater för att ha sagt zigenare eller lyssnat på Ultima Thule. Hon kommer alltid vara värre än det som EXPO drar fram om SD-are.

Sedan är det som sagt inte hon som är med i bandet, utan hennes sambo. Människor är ej ansvariga för vad deras partners, föräldrar, skyskon med mera gör.
Citera
2021-12-09, 12:48
Medlem
rskworpbs avatar
Vi har alltså en statsminister med nära kopplingar till vit makt.
Vad tycker Expo om detta?
Citera
2021-12-09, 12:50
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsell
Ingen i mina ungdomskretsar skulle hålla på och heila ”ironiskt”. Sådant var tabu. Och hon ser seriös ut på bilden. Och så har vit-makt-musik spelats i hennes egen bostad!

Nä, detta ser illa ut! Hon bör avgå!

Det är faktiskt rätt vanligt och normalt. Ungdomar är rebeller och det man inte får göra är roligt.

Således kan heilande förekomma på "skoj", speciellt på fester med alkohol. Kan nog de flesta i tråden hålla med om.
Citera
2021-12-09, 12:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Sedan är det som sagt inte hon som är med i bandet, utan hennes sambo. Människor är ej ansvariga för vad deras partners, föräldrar, skyskon med mera gör.

Jag svarade på ett inlägg som beskrev hur statsradio satt och försvarade musiken som de själva bojkottat för att hennes kille är med i bandet. Om det inte spelar någon roll vad hennes kille gör varför blev det plötsligt acceptabel musik nu när hennes kille gör den? Varför var det relevant att an sosse hade en kille som var Sverigedemokrat om det inte spelar någon roll? Sluta trolla. Att ni kan sitta och ljuga i er radio är en sak men detta är FB.
Citera
2021-12-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är faktiskt rätt vanligt och normalt. Ungdomar är rebeller och det man inte får göra är roligt.

Således kan heilande förekomma på "skoj", speciellt på fester med alkohol. Kan nog de flesta i tråden hålla med om.

Nej, det kan jag inte hålla med om. Har aldrig heilat eller lyssnat på vit makt-musik. Ingenting som förekommit i min bekantskapskrets.
Citera
2021-12-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hennes sambo påstås alltså ha skrivt: Adolf visste vad han skulle göra med dessa as, han byggde rum och fyllde dem med gas” som ett tillägg till en låt av det nazistiska bandet Pluton Svea som de gjorde en cover på:

Så hyllade civilministerns sambo Adolf Hitler

https://nyheteridag.se/sa-hyllade-civilministerns-sambo-adolf-hitler/

Men han är knappast nazist.
Citera
2021-12-09, 12:58
Medlem
Det kanske går an med en civilminister som i sin ungdom heilat och umgåtts i nazikretsar. Undrar var gränsen går? Kan vi ha en utrikesminister med den bakgrunden? Tänker att statsbesök i Israel kan bli lite känsligt även om man svär på att det var så länge sedan att man faktiskt inte minns det.
Citera
2021-12-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Hur vet du att han inte är det?

Om han nu författat en text om att gasa ihjäl judar, var står han då politiskt?
Citera
2021-12-09, 13:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Varför säger du det, vad krävs det för att vara nazist enligt dig, att man dödar judar?
Citera
2021-12-09, 13:06
Medlem
Green-Spirits avatar
Senaste nytt - Mattias Lind lämnar Raubtier och ska nu satsa på gangsterrap istället.
”- Det gäller att hänga med i samhällsförändringarna. Nu när tjejen har blivit minister och allt kommer jag att satsa på att göra lite beats och rappa om glockar och orrar istället. Har redan startat en beef på stan här i Haparanda för att få igång den karriären.”
Citera
2021-12-09, 13:08
Medlem
Duvlorts avatar
Nu har Sverige fått sin första kvinnliga statsminister och första kvinnliga nynazistiska minister och då stiger man i väljarbarometrarna.
Vad säger det om svenskarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in