2021-12-09, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvor skriver jeg at det var media sin "skyld"? Det var selvsagt en tabbe av politiet, det er åpenbart.
De kjenner jo pressen godt.

Poenget mitt er at politiet endret mediestrategi etter dette, da kanskje særlig på grunn av konflikten med
familien Hagen.
Nei, neppe tabbe, amerikanerne hadde jo sagt at ektemannen måtte "ristes".
Men dette førte ingen steder.
Citera
2021-12-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Politiet fremviser liten vilje til å gi slipp på saken og legge den til cold case. Usikkert om det er strategi og prestisje eller reell fremgang i etterforskningen mht tiltale av involverte personer. Politiet har i snart tre år snakket om framgang og at saken vil bli oppklart. Det samme gjentas i dag, mens sh som også har innsyn i det meste av samme materialet er 100% sikker på en henleggelse for th. Mao like sikker som elden i at jensen ble frifunnet i ankesaken.

Ja, nu er det 3. år de siger det samme - allerede i 2019 sagde de, at de regnede med en opklaring inden det nye år. Men tror ikke de kommer til at lægge denne sag fra sig, før de ansvarlige er stillet for en dommer. Det er så unik en sag, også på verdensplan - så den skal opklares.
Citera
2021-12-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Det kan jo være, at de tror, at de kun var med på en 'kidnapning', som de efterfølgende er blevet fortalt, gik galt... Det passer også på sigtelsen til RU - 'medvirkning til grov frihedsberøvelse'.

Ja, det er en mulighet. Men da er de vel innblandet i saken i større grad? Hvis det er noen som kun har fått i oppgave å gå forbi Futurum-bygget eller kjøre en bil til Ås, så hadde de hatt svært lite å tape på å melde seg.
Citera
2021-12-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, det er en mulighet. Men da er de vel innblandet i saken i større grad? Hvis det er noen som kun har fått i oppgave å gå forbi Futurum-bygget eller kjøre en bil til Ås, så hadde de hatt svært lite å tape på å melde seg.

Ja, hvis det er sådan, er de selvfølgelig med i større grad. Men de kan nok ikke dømmes for drab, men ‘kun’ for ‘medvirkning til grov frihedsberøvelse’. Men det må også give en del år bag tremmer, tænker jeg.

De kan være uvidende medvirkede i et komplot, hvor de er brugt som små brikker i et større puslespil, der er svært for politiet at få alle brikker til at passe ind i.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-09 kl. 10:43.
Citera
2021-12-09, 10:52
Medlem
Niffys avatar
Jeg tror både Futurum-menn og BMW i Ås har like mye med saken å gjøre som Hettemannen....
Altså, ingenting.

Bilen som kjørte over plenen ved boligblokkene er mer interessant, gitt at tid og dag stemmer, samt billysene på gangveien.
Citera
2021-12-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tror både Futurum-menn og BMW i Ås har like mye med saken å gjøre som Hettemannen....
Altså, ingenting.

Bilen som kjørte over plenen ved boligblokkene er mer interessant, gitt at tid og dag stemmer, samt billysene på gangveien.

Har svært ved at forestille mig, at hættemanden er tjekket ud af sagen selvom medierne/politiet, siger det. Det skete lidt for hurtigt - over natten faktisk.

Vedkommende var trods alt tæt på gerningsstedet i en meget vigtig tidsperiode for forbrydelsen.

Og de skrev, at vidner havde bekræftet, at han var der. Men hvem kan lige huske flere år tilbage på en given dag, hvem man mødte i et center, og få tjekket det op og bekræftet så hurtigt.

Nej, mit bud er - at politiet godt ved, hvem han er... Og det er helt bevidst, at de frigav den efterlysning for at signalere til gm/mgm - vi ved, hvem du er.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-09 kl. 11:28.
Citera
2021-12-09, 11:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Nej, mit bud er - at politiet godt ved, hvem han er... Og det er helt bevidst, at de frigav den efterlysning for at signalere til gm/mgm - vi ved, hvem du er.

Hettemannen er såvidt meg bekjent blitt identifisert av politiet, selv om hans navn ikke har blitt offentligjort.

Eller var det noe annet du mente?

Edit: Mente du at politiet visste hvem han var før de gikk ut med etterlysningen av han?
Senast redigerad av Niffy 2021-12-09 kl. 11:30.
Citera
2021-12-09, 11:29
Medlem
Citat:
Altså, ingenting.

Tenker det samme!

Heller ikke utelukke at det er GM som solgte passet på mørkenettet.
Citera
2021-12-09, 11:43
Medlem
Citat:
Hettemannen er såvidt meg bekjent blitt identifisert av politiet, selv om hans navn ikke har blitt offentligjort.

Eller var det noe annet du mente?

Edit: Mente du at politiet visste hvem han var før de gikk ut med etterlysningen av han?

Ja, det var det jeg mente, og ingen har selvfølgelig meldt sig - da vedkommende er enten gm eller mgm. Hvorfor efterlyste de ikke også de andre på videoen, de kunne hjælpe dem med, hvad de havde set af manden osv.?
Senast redigerad av rlk73 2021-12-09 kl. 11:51.
Citera
2021-12-09, 11:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, det var det jeg mente 😊

Ok.

I den tiden det ble kjent at hettemannen hadde blitt identifisert som en lokal mann i 60-årene ble det en stund diskutert heftig om han og TH egentig kjente hverandre.

Det ble fremmet teorier både om at TH hadde bedt denne mannen om å gå med hette og gå tur på denne ruten på det tidspunktet, som en villedning, eller om det var TH selv som egentlig var hettemannen og i ettertid ba denne eventuelle vennen om å stå frem som den som hadde gått ruten.

Det ble diskutert heftig rundt dette en stund, men jeg ser ingen grunn til å ikke tro at det er akkurat slik det fremstår, nemlig en helt tilfeldig lokal mann som gikk tur med hette på.

Og i det samme sporet så tror jeg ikke det har blitt leid inn hverken futurum-skuespillere eller BMW-skuespillere heller.

Det er mye villedning i saken, men det handler ikke om slikt eventuelt storstilt skuespill på flere lokasjoner på forsvinningsdagen.
Citera
2021-12-09, 11:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, det var det jeg mente, og ingen har selvfølgelig meldt sig - da vedkommende er enten gm eller mgm. Hvorfor efterlyste de ikke også de andre på videoen, de kunne hjælpe dem med, hvad de havde set af manden osv.?

Ok, hettemannen ER altså identifisert, av politiet, bare sånn til opplysning.

Det viste seg å være en lokal mann i 60-årene, men navnet hans har ikke blitt offentliggjort, selvfølgelig.

Beklager, jeg trodde du visste det.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zjLOQ/loerenskog-saken-hette-mannen-er-identifisert

https://www.nrk.no/norge/_hettemannen_-i-forsvinningssaken-er-identifisert-1.15210900
Senast redigerad av Niffy 2021-12-09 kl. 11:59.
Citera
2021-12-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ok, hettemannen ER altså identifisert, av politiet, bare sånn til opplysning.

Det viste seg å være en lokal mann i 60-årene, men navnet hans har ikke blitt offentliggjort, selvfølgelig.

Beklager, jeg trodde du visste det.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zjLOQ/loerenskog-saken-hette-mannen-er-identifisert

https://www.nrk.no/norge/_hettemannen_-i-forsvinningssaken-er-identifisert-1.15210900

Det er jeg klar over, men tror stadig det kan være en mediestrategi politiet har brugt. Som jeg skrev, blev vedkommende tjekket ud over natten - det tror jeg ikke på ville ske med et vidne, der var så tæt på en forbrydelse på et meget centralt tidspunkt.

Men vi må vente med svaret, til der evt. kommer en tiltale/retssag på et tidspunkt.

Og om det så er et komplot med TH som bagmanden eller det er et komplot imod TH vil tiden forhåbentligt vise.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-09 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in