2021-12-09, 10:09
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Nej. Tvärtom. Det är toxic att vara en otränad fet soffliggare.

Precis. Nöjd i sin kropp när kroppen ligger mellan fetma klass 1 & 2 är ett sjukdomstillstånd, en skev självbild och en form av självbedrägeri. Människan är Apex Predator inte Omega Soffpotatis.
Citera
2021-12-09, 10:12
Bannlyst
Övertränade snubbar är lite som plastikopererade blondiner, inte helt sällan personlighetsbefriade och saknar förmåga till djupare tankar och diskussioner. Dessutom är de ofta osäkra och överkompenserar med träning.
Citera
2021-12-09, 10:14
Medlem
TantRossins avatar
Jag har aldrig förstått det med gymmet. Det kostar pengar, och energi, och gå på gym. Tänka, al den ström som går åt spillo till ingen nytta. Ska jag svettas, då ska jag ha pengar för det, eller annan belöning ( hade jag varit man hade jag sökt in i jägerkorpset, bara för testa mig, och sen 'fu*k you' till militären ) Jag förstår somalierna, de lyfter bara r*ven om det finns något och hämta.
Jag har aldrig själv gått igång på muskler, det mest sexiga organ sitter mellan öronen!
Citera
2021-12-09, 10:23
Medlem
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där är en grej som kommer från USA, där majoriteten av befolkningen är fetton.

Roligt nog avspeglas det inte i deras filmer, där kvinnor som född flera barn, är smala som pinnar, och männen topptränade. När får vi det sanna bilden av en vanlig amerikan och se på den vita duken?
Citera
2021-12-09, 10:26
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Vet inte om detta är på rätt ställe, men det berör absolut relationer. Har märkt en genomgående ganska ny trend, kommit mer och mer under de senare åren, där många tycker att folk som gymmar är löjliga eller töntiga, att de som hänger på gymmet är losers och att kvinnor ofta är tydliga (unga kvinnor) med att de absolut inte vill dejta någon som är muskulös, utan dras hellre till spinkiga personer. Dessutom förknippas gymkillar med "Toxic Masculinity" nu, och man ska hellre måla naglarna och vara ickebinär. Att eftersträva att se stor ut sticker i mångas ögon, de tycker att folk som tävlar inom fitness är löjliga eller extremt egoistiska eller bara töntiga, varför är det så? Folk inom den industrin lever ofta en livsstil som är hälsosamare än snittsvenskens, har ofta rutiner och är ofta ambitiösa, vad är det folk anser är Toxic eller fel? Tycker ni att en "riktigt man" är vältränad eller inte?

Börja med vilka kvinnor? Kvinnor är liksom inte en homogen grupp. Vissa vill ha den där Hen-snubben medan andra föredrar den mer klassiska mannen.

Själv har jag förhållande, men skulle det ta slut så kommer jag ändå att köra mitt race och min stil. Några tjejer kommer att dizza mig, andra kommer att dras till mig.
Citera
2021-12-09, 10:29
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Vet inte om detta är på rätt ställe, men det berör absolut relationer. Har märkt en genomgående ganska ny trend, kommit mer och mer under de senare åren, där många tycker att folk som gymmar är löjliga eller töntiga, att de som hänger på gymmet är losers och att kvinnor ofta är tydliga (unga kvinnor) med att de absolut inte vill dejta någon som är muskulös, utan dras hellre till spinkiga personer. Dessutom förknippas gymkillar med "Toxic Masculinity" nu, och man ska hellre måla naglarna och vara ickebinär. Att eftersträva att se stor ut sticker i mångas ögon, de tycker att folk som tävlar inom fitness är löjliga eller extremt egoistiska eller bara töntiga, varför är det så? Folk inom den industrin lever ofta en livsstil som är hälsosamare än snittsvenskens, har ofta rutiner och är ofta ambitiösa, vad är det folk anser är Toxic eller fel? Tycker ni att en "riktigt man" är vältränad eller inte?

Låter som ännu ett problem som bara existerar på twitter som är uppblåst extremt online medan folk man träffar i verkligheten undrar hur det står till när man nämner "toxic, icke-binär, vegan" och andra skumma ting. Man kan få uppfattningen om att det är en stor mängd människor som håller stenhårt i dessa åsikter men är egentligen bara följare till nät kändisar som har stora svansar av medhållare så länge man inte måste lägga energi på åsikten.
Citera
2021-12-09, 10:50
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Samhällsklimatet är ju sådant att träning är något oerhört positivt och något som alla borde göra.

Det är ju dock sant. Stillasittande leder till kroniska skador, cancer, diabetes, hjärtproblem, krympt hjärna (yes, seriöst) och snabbare åldrande.

Jag har varit stillasittande nu några månader pga hjärtmuskelinflammation från vaccinet och har redan fått problem med ryggsmärtor, brainfog, ökad stress, dåligt humör och har på tre månader gått från svart skägg till halvgrått skägg (kan vara en slump, men tror det har med kroppen att göra). Har också gått upp i vikt.
Citera
2021-12-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Det är ju dock sant. Stillasittande leder till kroniska skador, cancer, diabetes, hjärtproblem, krympt hjärna (yes, seriöst) och snabbare åldrande.

Jag har varit stillasittande nu några månader pga hjärtmuskelinflammation från vaccinet och har redan fått problem med ryggsmärtor, brainfog, ökad stress, dåligt humör och har på tre månader gått från svart skägg till halvgrått skägg (kan vara en slump, men tror det har med kroppen att göra). Har också gått upp i vikt.

Men precis och att hela tiden höra sådana saker från sin sambo som är träningsfreak är kanske inte varje tjejs högsta dröm om man säger som så.
Citera
2021-12-09, 11:24
Medlem
Gör det du mår bra av, varför bryr du dig så mycket om vad andra tycker?

Gillar du att träna för alla positiva effekter som att ha en bra kropp som är asketiskt snyggt gör det

Gillar du att ligga hemma och slappa och bli tjock gör det

Majoriteten av människor i världen är otränade och har inte motivation att träna, det är därför ni ser ser ner på folk som tränar för att stärka eran egen tes på online forum. I verkligheten kan ni inte få en snygg kille som tränar så det är lättare att göra såna här meningslösa trådar.

Ni tjocka flashback tjejer, ni behöver kanske lite bättre självförtroende, tips träna så du inte är ej tjockis så kanske vi vill dejta er en dag Men är du över 30 kanske det är försent då får du sitta och klaga på flashback istället
Citera
2021-12-09, 11:40
Medlem
Entjockbanans avatar
Det beror på vem du frågar. Frågar du mig så nej.
Citera
2021-12-09, 12:15
Medlem
Hamleyss avatar
Folk tycker olika.
Bara kolla på hur folk ser ut på en buss eller köpcenter. Fula människor är också gifta.
Vad som är fult är individuellt även om en del uppfattningar är tydliga
En del tycker att vältränade människor är fula medan andra tycker att det är attraktivt.

I Indien är tjocka kärrningar attraktivt.
Bland stora delar av den svarta befolkningen i USA är redigt stor och fläskig röv attraktivt.
I Japan ska tjejerna vara pyttesmå och tysta.

Olika människor tycker olika.
Citera
2021-12-09, 12:34
Medlem
Anledningen till att många av oss inte tänder på "gymkillar" är inte att vi tycker tränade killar är osexigt utan att män som gör det är ytliga, ytlighet är mer en feminin attribut.

Män som tränar olika sporter eller kanske gör någon typ av fysiskt arbete och bygger en vältränad kropp så är attraktivt. Men en man som står och bara lyfter saker för att andra män ska klämma på deras muskler är minst sagt bögigt, jag som hetero-kvinna vill helst inte beblanda mig med sånt.

Gymkillar för mig ger samma vibes som kvinnor som har alldeles för långa ghetto-naglar och gigantiska ögonfransar, det känns bara fånigt och ens fördomar går direkt till känslan att personen aldrig läst en bok.
Förr i tiden när man utsatte sig för dating-appar så verkar det som varannan man där hela personlighet är gymmet, kan tänka mig att det ligger till grund för att många tjejer nu får avsmak för den typen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in