2021-12-08, 22:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, jag blev faktiskt också förvånad över att den biverkningen är så pass vanlig.

Och med tanke på hur de ljuger och förminskar om hjärtproblemen, kan man sluta sig till att den (Bells Palsy) är vanligare än så.
2021-12-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nån som fått allergi reaktion av vaccinet? Jag är allergiker så undrar hur mycket man ska tänka på det.

Gick i vängrupp om 8, varav 6 extrema allergiker, för vaccintagning, inte en enda fick känningar eller reaktion. Man får sitta kvar lite extra (minst 30-40 min istället för 20). Innan sprutan får du då fylla i om du har eventuella allergier och det tar läkare eller sköterska upp med dig innan sprutan.

Den enda allergiska reaktion jag i realiteten har hört talas om (bland bekantas bekanta) är eksem och lite klåda.
2021-12-08, 23:36
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Min pappa dog för 3 veckor sedan efter ett plötsligt hjärtstopp, precis innan han skulle gå in och sova så föll han ihop.

Krankärlen var fina, så ingen hjärtattack eller något. Utan pumpen lade bara av.

2 månader efter andra dosen.

61 år gammal.

Var på honom som fan att inte ta vaccinet. Men men, han kände press utifrån och tog det ändå.

Media och de korrupta politikerna har lyckats!

Beklagar din förlust. Sorgligt
Så kanske det är. Svårt att veta dock.
2021-12-09, 02:42
Medlem
Jag blir sjuk runt full vaxade. Får strålnings sjuka symptom. De har vart så i 8 mån nu. Får de av en vän som ja ej längre kan träffa pga detta. Ingen tror mug å säger att de e psykiskt, men symptomen e så extrema att jag vet att det ej är psykiskt. Har fått extrem huvudvärk och hjärndimma, kan ej tänka plus illamående, extremt (men då öpste de gå flera tim) visste inget om strålning innan ja hitta den här forskaren, men de va sp ja beskrev symptomen för min syrra. Får dem tom på tbanan om de e mkt folk. Ingen tror mig, å de e så illa att ja ej mer kan träffa fullvaxade. Pfizer tycks va värst, men de har ju mest graphene i sig oxå så kanske därför.
Vet ej om de e spikeproteinet el strålning men den här forskaren hade samlat strålning under 2,5 rim nog för att hålla 4 ct scans. Å jag tror ej han ljuger då han dels jobba me en på who och Pfizer.. å varför skulle han ljuga? Plus att jag ju får alla dessa symptom som man får av strålning. Oavsett va det beror på, undrar om nån annan mått dåligt kring vaxade? Tacksam för svar
2021-12-09, 04:16
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag tycker den här meningen skrämmer.

"Enligt myndigheten klassas biverkningen som sällsynt och kan förekomma hos en av 1000 personer."

Är inte en på tusen mycket?
Lägg till andra åkommer vaccinet orsak också.

Det är extremt mycket och skulle aldrig någonsin använda ordet "sällsynt" i detta fall. Sällsynt är en på halva miljonen
2021-12-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Om det mot förmodan är sant, beklagar, men är 99% säker att du ljuger, som alla andra antivaxxare gör.

Och om det skulle vara sant så hade han förmodligen något hjärtfel som han inte visste om, och hade förmodligen dött av covid med ännu större chans.

Och om det är sant, ledsen, men några dör av vaccinet, så är det bara. Men otroligt MÅNGA FLER dör av viruset.

Fakta:

268,091,135 bekräftade smittade och 5,2 miljoner av dem är döda.
8,3 Miljarder doser vaccin, och även om jag inte hittar exakta siffror, men säkerligen under 100 tusen.

Ta USA som jämförelse för mer exakt info:
USA har 473 Miljoner doser vaccin och 6,207 rapporterade döda, det är 0.00131% döda
USA har 50,422,410 smittade i Covid och 813,904 döda, det är 1.614% döda

0.00131 chans att dö av vaccin
1,614% chans att dö av covid

Hur efterbliven måste man vara för att välja alternativen som är 1000 gånger farligare, dvs viruset

Källor:
Döda vaccin USA https://covid-101.org/science/how-ma...ne-in-the-u-s/
Doser USA: Google "vaccines administered USA" så kommer det upp
Smittade och döda covid: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Det är en efterbliven uträkning som du presenterar, de flesta dödsoffer är äldre och sjuka. De människor du försöker övertala om att de är dumma i huvudet är antagligen yngre och mer friska. Det blir då helt andra siffror eller hur?
2021-12-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Om det mot förmodan är sant, beklagar, men är 99% säker att du ljuger, som alla andra antivaxxare gör.

Och om det skulle vara sant så hade han förmodligen något hjärtfel som han inte visste om, och hade förmodligen dött av covid med ännu större chans.

Och om det är sant, ledsen, men några dör av vaccinet, så är det bara. Men otroligt MÅNGA FLER dör av viruset.

Fakta:

268,091,135 bekräftade smittade och 5,2 miljoner av dem är döda.
8,3 Miljarder doser vaccin, och även om jag inte hittar exakta siffror, men säkerligen under 100 tusen.

Ta USA som jämförelse för mer exakt info:
USA har 473 Miljoner doser vaccin och 6,207 rapporterade döda, det är 0.00131% döda
USA har 50,422,410 smittade i Covid och 813,904 döda, det är 1.614% döda

0.00131 chans att dö av vaccin
1,614% chans att dö av covid

Hur efterbliven måste man vara för att välja alternativen som är 1000 gånger farligare, dvs viruset

Källor:
Döda vaccin USA https://covid-101.org/science/how-ma...ne-in-the-u-s/
Doser USA: Google "vaccines administered USA" så kommer det upp
Smittade och döda covid: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Är du medveten om att det tar ca 5-10 år för att få ut alla diverse biverkningar ifrån ett vaccin? Och ja även efter 5 år kan eventuell biverkning innebära död, återkommer du med statistiken om 5 år?

Ser även att du räknat med alla olika åldrar - antar att du förstår att du kommer finna ett annat dödstall om du räknar på åldern 20-50 år. Men hey, vad vet jag - du kanske är 75+.

Du nämner att man är efterbliven om man inte tar vaccinet. Vet inte vem som är mest efterbliven - personen som tar ett vaccin mot en sjukdom som har en dödlighet på mindre än 1% (i mitt fall då jag är 30 år) eller personen som väljer att avstå och lita på att kroppen klarar av det som alla andra tidigare influensor.
2021-12-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Min pappa dog för 3 veckor sedan efter ett plötsligt hjärtstopp, precis innan han skulle gå in och sova så föll han ihop.

Krankärlen var fina, så ingen hjärtattack eller något. Utan pumpen lade bara av.

2 månader efter andra dosen.

61 år gammal.

Var på honom som fan att inte ta vaccinet. Men men, han kände press utifrån och tog det ändå.

Media och de korrupta politikerna har lyckats!

Fram med rena källor nu på att det var pga. Vaccinet.
2021-12-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Fram med rena källor nu på att det var pga. Vaccinet.
Är det ett diskussionsforum eller bör var inlägg författas som en forskningsrapport?
2021-12-09, 13:49
Medlem
Är det inte märkligt att man kan fastslå långtidscovid hur lättvindigt som helst, men biverkningar av vaccinen måste alltid bevisas om det så skett i direkt anslutning till sprutan. Oftast med bortförklaringen att det är ”hur vanligt som helst med ansiktsförlamningar, hjärtproblem och blodproppar”

Många av symtomen på postcovid är ju detsamma som utbrändhet, ångest och dålig kondis t.ex. och även dom svårare kan ju bero på vad som helst. Precis som man hävdar när det gäller biverkningar.
Senast redigerad av granskottet80 2021-12-09 kl. 13:54.
2021-12-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Är det inte märkligt att man kan fastslå långtidscovid hur lättvindigt som helst, men biverkningar av vaccinen måste alltid bevisas om det så skett i direkt anslutning till sprutan. Oftast med bortförklaringen att det är ”hur vanligt som helst med ansiktsförlamningar, hjärtproblem och blodproppar”
Eller kvinnor som kommit in i klimakteriet börjat blöd igen, eller dem som har blödningar i månader efter vaccineringen. Men förmodligen är det bara stressen av pandemin, eller nåt...

Samma sak om någon dör av Covid, spelar ingen roll om personen var 90-år och halvdöd redan som det var och strukit med en vanlig förkylning, så dödsorsaken Covid.
2021-12-09, 13:59
Medlem
KreugerGulds avatar
Report of 139 adolescents & young adults with myocarditis within 30 days of #COVIDVaccination:

https://www.ahajournals.org/doi/10.1...AHA.121.056583
- Median age: 15.8 years

- 90.6%: male

- 94.2%: Pfizer-BioNTech vaccine

- 91.4%: after the 2nd dose

- Symptoms started a median of 2 days after vaccination
https://twitter.com/DrJohnB2/status/1468543410118275073

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem