2021-12-08, 21:53
Medlem
knark-kungens avatar
Dödsskjutning denna gång?
Citera
2021-12-08, 21:54
Moderator
OYs avatar
Datum tillagt i rubriken.

/Mod
Citera
2021-12-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasolspisen
Nej, Visättra är Flemingsberg. Det här är Stuvsta.

Området i sig har varit sjukt lugnt i alla år, endast mindre grejer som sker och småligister. Har bott här större delen av mitt liv.

Dom senaste två veckorna har varit rätt kaos. En dödsskjutning i Kvarnbergsplan, skottlossning i Kvarnbergsplan och nu en skottskadad ett stenkast därifrån.

Trodde annars att det var lugnt område bortanför Huddinge. Vilka är det som krigar där?
Citera
2021-12-08, 21:57
Medlem
Lillarapunzels avatar
Men, vad är det som händer i fina Huddinge/Stuvsta egentligen?
Varit massa skottlossningar där på senaste tiden känns det som...
Hoppas offret klarar sig <3
Citera
2021-12-08, 21:57
Medlem
fittslems avatar
Kan inte blattarna döda varandra i sina egna ghetton? Stuvsta är normalt sätt ett lungt Svenssonområde.
Citera
2021-12-08, 21:58
Medlem
Enligt uppgifter till Aftonbladet är den skadade mannen i 30-årsåldern. Han ska ha blivit beskjuten i en bil.

Uppgifter: Brinnande bil hittad

Enligt uppgift Aftonbladet har en brinnande bil hittats. Polisen undersöker nu om det kan vara en flyktbil, uppger källor.

I samma område sköts en man i 45-årsåldern ihjäl förra söndagen. Senast i går skedde en skottlossning i ett trapphus på samma gata som mordet. Ingen person skadades.

– Jag kan inte uttala mig om det har ett samband men vi tittar givetvis på det, sa Mikael Pettersson, befäl vid polisens regionledningscentral i Stockholm till TT tidigare i dag.
Senast redigerad av duckyyy 2021-12-08 kl. 22:01.
Citera
2021-12-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Trodde annars att det var lugnt område bortanför Huddinge. Vilka är det som krigar där?

Det har det varit, vet dock inte vad som hänt helt plötsligt.

Känns som att dessa tre skjutningar är relaterade. Har skett på väldigt kort tid.
Dödsskjutningen i Kvarnbergsplan var 28e november.
Skottlossning i Kvarnbergsplan 7e december.
Citera
2021-12-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Men, vad är det som händer i fina Huddinge/Stuvsta egentligen?
Varit massa skottlossningar där på senaste tiden känns det som...
Hoppas offret klarar sig <3

Kanske det här utrycket förklarar "skit ska skit ha"

Är väl en hel del i dessa sk finare områden som gynnar de här gängen genom att köpa deras produkter och nu har det helt enkelt blivit bråk vem som ska sälja där..
Citera
2021-12-08, 22:03
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Enligt uppgifter till Aftonbladet är den skadade mannen i 30-årsåldern. Han ska ha blivit beskjuten i en bil.

Uppgifter: Brinnande bil hittad

Enligt uppgift Aftonbladet har en brinnande bil hittats. Polisen undersöker nu om det kan vara en flyktbil, uppger källor.

I samma område sköts en man i 45-årsåldern ihjäl förra söndagen. Senast i går skedde en skottlossning i ett trapphus på samma gata som mordet. Ingen person skadades.

– Jag kan inte uttala mig om det har ett samband men vi tittar givetvis på det, sa Mikael Pettersson, befäl vid polisens regionledningscentral i Stockholm till TT tidigare i dag.
Tragiskt att Aftonbladet skriver om att på samma plats blev en annan man ihjälskjuten förra Söndagen......

Fan vad allt det här med gängkriminella förstör för alla andra....
Citera
2021-12-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Tragiskt att Aftonbladet skriver om att på samma plats blev en annan man ihjälskjuten förra Söndagen......

Fan vad allt det här med gängkriminella förstör för alla andra....
Det är helt galet, det är vardagsmat att det skjuts, för några år sedan hade det varit stort media pådrag om nån blev skjuten, nu reagerar man inte ens.
Citera
2021-12-08, 22:07
Medlem
RUNeKAMrERs avatar
Skriven på adressen är en 28 åring
C*fer Ak*r
*a
Huset sålt 23 september
Oklart om de är de nya ägarna eller om det är de gamla som bor kvar.
Citera
2021-12-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Kan inte blattarna döda varandra i sina egna ghetton? Stuvsta är normalt sätt ett lungt Svenssonområde.

Håller med… Uppväxt och bott här hela mitt liv. 1 mord och 2 skjutningar på 2 veckor. Helt jävla sjukt. Åkte förbi platsen nyligen, såg ut som en bil blivit beskjuten. Luktade också otroligt mycket krut på platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in