2021-12-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man sparer nok ikke på avisutklipp som handler om uoppklarte drap for ingenting. Jeg tror at TH ville ha det
til å begå den perfekte forbrytelsen i norsk kriminalhistorie uten å bli tatt selv.
må være noe i dette siden han tar regien ved å gjennomgå uoppklarte drapssaker ellers kunne dette overlates til fagfolk/innleid ihht notatet.
Senast redigerad av LH07 2021-12-08 kl. 18:43.
Citera
2021-12-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Bakhon blir bare vill gjetting så det står jeg over. Små plankebiter ligger vel litt "overalt".

Har ikke (husker i hvertfall ikke) lest om huset alltid var låst eller ikke, selv når de/en var hjemme. Fremstått som åpent hus i flere artikler og da er det jo bare å gå inn. En robust mann henter bare en liten dame på 60 kilo og slår henne ned eller bærer henne ut. Glem slosskamp og rasert hus.

Finnes GM i RUs krets, eller i kretsen rundt kretsen så kan TEH ha blitt tappet for info kring ekteskapet uten sin viten. Med tanke på å legge skylden på husfar. Stemmer ryktene om hans misbruk tror jeg sjansene for noe lignende øker.
Det er for mye innsyn i naboer på ferie, stein som ble flyttet osv til at det er ru og hans krets alene som står bak.
Citera
2021-12-08, 19:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er for mye innsyn i naboer på ferie, stein som ble flyttet osv til at det er ru og hans krets alene som står bak.
Hvem viste at naboer var bortreist, og gangveien nettopp hadde blitt åpnet?

Tenker det kun var TH, AEH og den nærmeste familien som kunne hatt denne oversikten.

Det har blitt opplyst i media om at AEH var den sosiale av TH og AEH. Det vil vel mest sannsynlig si at det var AEH som hadde full oversikt over at naboer var bortreist?
Citera
2021-12-08, 19:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvem viste at naboer var bortreist, og gangveien nettopp hadde blitt åpnet?

Tenker det kun var TH, AEH og den nærmeste familien som kunne hatt denne oversikten.

Det har blitt opplyst i media om at AEH var den sosiale av TH og AEH. Det vil vel mest sannsynlig si at det var AEH som hadde full oversikt over at naboer var bortreist?
Du er besatt av ideen om at offeret AE er skyld i sin egen død. På tide å gi seg nå, eller søke hjelp.
Citera
2021-12-08, 19:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du er besatt av ideen om at offeret AE er skyld i sin egen død. På tide å gi seg nå, eller søke hjelp.
Ser vel heller ut som jeg er nær løsningen på gåten

Hva med å diskutere detaljene i saken?

Edit:
Tror forresten at AEH kunne ha blitt manipulert og lurt med på noe. Trusselbrev og krypto-opplegg tyder på dette.

2 stk ringer på stolen og 1 stk ring i krypterte e-poster tyder også på at GM som la trusselbrev på stolen ikke fikk med seg dette. Grunnen kan være fordi det var AEH som tok dem av seg.
Senast redigerad av Legokatt 2021-12-08 kl. 19:35.
Citera
2021-12-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kanskje bakhon ble brukt til å holde døren oppe?

Ja, at GM uansett har forsøkt å sette søkelyset på noen andre enn seg selv virker som en smart ide. Personen måtte nok også ha vist om krypto-møtene.

Virker ikke helt umulig. Hva tenker du om at gangveien akkurat hadde åpnet den dagen og "raske skritt" med AEH's telefon?

Definitivt enklest å se at den er brukt som en dørstopper. Men igjen. Jeg har ingen anelse om hvordan dette er gjort. Jeg har vært i området en del ganger etter dette skjedde og må si at det ikke virker som om de har veldig godt sikt mot andebrygga og i hvertfall ikke mot store deler av veien opp mot huset.

Raske "skritt" på mobilen kan også være nær sagt hva som helst. Uhyre vanskelig å gjette seg til hva. Jeg vil tro det er en smal sak å finne ut når kommunen bruker å fjerne disse betongklossene.

Men i denne saken er det så sjukt mye rart at man blir svimmel av å sette seg inn i. Jeg vil påstå at saken er unik på verdensbasis. Merkelige personer, baderomshistorien, observasjoner, uttalelser fra gud og hvermannsen. F.eks som at sønnen skal være et sannhetsvitne på at far "måtte" ha sett slepespor osv.

Jeg tenker så ofte på Holdens ord. Det er ikke som dere tror 😀
Citera
2021-12-08, 20:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

La nå katten få leke med garnnøstet sitt, så den ikke stikker av.
Citera
2021-12-08, 22:06
Medlem
Citat:
Definitivt enklest å se at den er brukt som en dørstopper. Men igjen. Jeg har ingen anelse om hvordan dette er gjort. Jeg har vært i området en del ganger etter dette skjedde og må si at det ikke virker som om de har veldig godt sikt mot andebrygga og i hvertfall ikke mot store deler av veien opp mot huset.

Raske "skritt" på mobilen kan også være nær sagt hva som helst. Uhyre vanskelig å gjette seg til hva. Jeg vil tro det er en smal sak å finne ut når kommunen bruker å fjerne disse betongklossene.

Men i denne saken er det så sjukt mye rart at man blir svimmel av å sette seg inn i. Jeg vil påstå at saken er unik på verdensbasis. Merkelige personer, baderomshistorien, observasjoner, uttalelser fra gud og hvermannsen. F.eks som at sønnen skal være et sannhetsvitne på at far "måtte" ha sett slepespor osv.

Det tænker jeg også ret ofte på. Hans ord må være kendetegnende for denne sag - ‘det er ikke som I tror’ 😊

Nej, jeg tror heller ingen kan forestille sig, hvad der er sket, og hvor meget planlægning, der har været i denne sag.

Men håber og tror på, at politiet får løst gåden - uanset hvem der står bag denne forbrydelse.

Det fortjener de at få deres straf for, de næste 21 år!
Senast redigerad av rlk73 2021-12-08 kl. 22:43.
Citera
2021-12-08, 22:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Det tænker jeg også ret ofte på. Hans ord må være kendetegnende for denne sag - ‘det er ikke som I tror’ 😊

Holden snakker sin klients sak, som innebærer å anse TH som uskyldig inntil
det motsatte er bevist, selvsagt. Man kan jo likevel fristes til å tolke hans ordvalg
i retning av at han vet noe publikum - eller politiet - ikke vet.

Enn så lenge er TH siktet for drap eller medvirkning, og Holden har vært taus som
en østers i forhold til de siste ukenes utvikling i etterforskningen. Så får vi se om
hans 100% sikkerhet om at siktelsen mot hans klient legges vekk, blir en realitet eller ikke.
Citera
2021-12-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Holden snakker sin klients sak, som innebærer å anse TH som uskyldig inntil
det motsatte er bevist, selvsagt. Man kan jo likevel fristes til å tolke hans ordvalg
i retning av at han vet noe publikum - eller politiet - ikke vet.

Enn så lenge er TH siktet for drap eller medvirkning, og Holden har vært taus som
en østers i forhold til de siste ukenes utvikling i etterforskningen. Så får vi se om
hans 100% sikkerhet om at siktelsen mot hans klient legges vekk, blir en realitet eller ikke.

Ja, men hvis det stemmer at RU er på vej ud af sagen - så havde RU jo ret i, at politiet var på vildspor, da de anholdte ham.

Så politiet var måske helt på vildspor dengang… SH så også noget overrasket ud over, at de havde anholdt TH på det grundlag de havde - og sagde det også offentligt.
Og det virkede oprigtigt fra SH side!

Men selvfølgelig skal han tale sin klients sag, indtil det modsatte er bevist.

Men meget kan have ændret sig på det 1 1/2 år der er gået, om det så er til TH’s fordel, ved vi jo ikke endnu.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-08 kl. 23:09.
Citera
2021-12-08, 23:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Ja, men hvis det stemmer at RU er på vej ud af sagen - så havde han jo ret i, at politiet var på vildspor, da de anholdte ham.

Jeg minnes at RU sa politiet var "litt" på villspor, ikke helt.
Jeg tror ikke han var spesielt overrasket over å bli pågrepet, siden han
allerede hadde vært i avhør tidlig i saken, og visste hva den innebar i
forhold til hans møter med TH.

Citat:
Så politiet var måske helt på vildspor dengang… SH så også noget overrasket ud over, at de havde anholdt TH på det grundlag de havde, og sagde det jo også offentligt.

Men selvfølgelig skal han tale sin klients sag, indtil det modsatte er bevist.

Igjen - Holden gjorde bare jobben sin. Jeg er mer interessert i det han ikke sier offentlig - dvs.
hva han innerst inne tenker om sin klients oppførsel.

Citat:
Men meget kan have ændret sig på det 1 1/2 år der er gået.

Politiet har jo sagt at de "bygger saken sten for sten", at de tar små skritt av gangen, og
får stadig nye detaljer som tegner et klarere bilde av helheten. Det er kjent at politiet internt
har kommentert at indisierekken mot TH er "lang som et vondt år". Siktelsen består.
Det er ingenting utad som tyder på at det har skjedd noen radikale endringer i politiets
forståelse av saken. Om det har kommet overraskende vendinger eller endringer, har de
i såfall vært særdeles gode til å holde tett om det. I motsetning til det man så tidligere i
etterforskningen, hvor det lot til å være store lekkasjer til media.

Dette tolker jeg i retning av at den største endringen har vært et skifte i mediestrategi.
De vil unngå rykter omkring etterforskningen og siktede med familie, de vil ha ro.
Konflikten - altså "isfronten" - mellom familien Hagen og politiet, er nok en "stein i skoen"
de ikke er tjent med. Her var også media medvirkende i å styrke konfliktbildet, tror jeg.
Ikke minst pga. publiseringen av brevet fra datteren.

Media har i ettertid kanskje fått anmodninger om at de for etterforskningens del bør ligge lavt.
Det var jo tydelig at media også påvirket scenarioet under pågripelsen, da de flokket seg rundt S4
i forkant - i så stor grad at politiet måtte endre sted og tidspunkt. Uheldig.
Citera
2021-12-08, 23:37
Medlem
Citat:

«Forsvarstalen» til Don Tom gjorde inntrykk på meg. Der han i nrk intervjuet sitter litt sånn gutteaktig og piller vekk noe fra buksene sine og sier: er det noe livet har lært meg så er det at rettferdigheten seirer til slutt, men det kan ta litt tid. Den er kryptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in