2021-11-22, 18:17
Medlem
KungPungPats avatar
Jag tippar på att Jockeboy och de andra influensarna fick aktier till ett värde av 50 miljoner kronor.. för att dom ska kunna sälja dom efter att dom har blåst upp bubblan som kanske redan har börjat växa.
Jockeboys namn har ju värde på det viset att han kan få fans att ge han sina pengar som när han hade betalnummer i 24 timmar framför en miljon ungar.

Jag tror att alla korrupta människor som gör youtube kommer att få erbjudande om att lura sina fans på pengar genom att låtsas att fansen ska få tjäna pengar på aktier eller crypto valutor.. för att youtubern sitter på aktier eller crypto som kommer att säljas när bubblan har blåsts upp och då förlorar fansen sina pengar medans youtubern blir rik.

Vet inte ens om det är olagligt att göra så mot sina fans.
Dom i Amerika är ju fortfarande fria trots att många av deras fans blev av med sina pengar genom att tro på dom när dom lovade guld och gröna skogar.

Finns många som ser potential i såna som Jockeboy som har visat offentligt att han är villig att lura barn på deras föräldrars pengar genom telefonräkningen och betalsamtal. Genom att lova barn att dom får prata med Jockeboy genom att ringa numret.
Fett omoraliskt men jag antar att det är lagligt att lura barn på det viset.. iaf enligt domstolarna.. men såklart inte enligt gudarna.
Citera
2021-11-30, 16:46
Medlem
hijodejuans avatar
Bra att nasdaq stoppade handeln
Citera
2021-12-05, 20:52
Medlem
Så jäkla bra att Olof K Gustavsson lägger ut om Joakim på youtube. Mycket intressant, in och kolla om ni inte redan har gjort det.
Citera
2021-12-07, 08:29
Medlem
R33GTRs avatar
Hur går det för NN? Handelsstoppad länge nu. Hur fan kan man vara bekväm med investera i mr.Danjal’s bolag. Inte bra omdöme direkt, jaja. Investerare får skylla sig själva när man investerar i spökjakt och ett gäng B-wannabe-ruttna-influencers som tror sig är bättre än svenska folket.
Citera
2021-12-07, 17:35
Medlem
R33GTRs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=dxzHx62NYrQ
Citera
2021-12-07, 18:09
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag tippar på att Jockeboy och de andra influensarna fick aktier till ett värde av 50 miljoner kronor.. för att dom ska kunna sälja dom efter att dom har blåst upp bubblan som kanske redan har börjat växa.
Jockeboys namn har ju värde på det viset att han kan få fans att ge han sina pengar som när han hade betalnummer i 24 timmar framför en miljon ungar.

Jag tror att alla korrupta människor som gör youtube kommer att få erbjudande om att lura sina fans på pengar genom att låtsas att fansen ska få tjäna pengar på aktier eller crypto valutor.. för att youtubern sitter på aktier eller crypto som kommer att säljas när bubblan har blåsts upp och då förlorar fansen sina pengar medans youtubern blir rik.

Vet inte ens om det är olagligt att göra så mot sina fans.
Dom i Amerika är ju fortfarande fria trots att många av deras fans blev av med sina pengar genom att tro på dom när dom lovade guld och gröna skogar.

Finns många som ser potential i såna som Jockeboy som har visat offentligt att han är villig att lura barn på deras föräldrars pengar genom telefonräkningen och betalsamtal. Genom att lova barn att dom får prata med Jockeboy genom att ringa numret.
Fett omoraliskt men jag antar att det är lagligt att lura barn på det viset.. iaf enligt domstolarna.. men såklart inte enligt gudarna.

Denna gången sprack bubblan innan den hann växa.
Citera
2021-12-08, 11:04
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag sökte på Capital Conquest igen idag och fick då fram ett uttalande från styrelsen för att 1200 stycken aktieägare i Newton Nordic undrar vad som händer.. så styrelsen i CC snackar skit om styrelsen i Newton Nordic i slutet av uttalandet.. dom som inte ville att Jockeboy skulle ersätta dom.. och nu säger CC styrelsen att man kan ifrågasätta om den utbytta styrelsen typ jobbade för aktieägarna.
"Ganska" förvirrande att läsa med stavfel och mycket som är svårt att förstå.
Kändes lite som en spekulativ bubbla där Jockeboy och influenser panel hävdar att dom ska dra in enormt mycket pengar under de kommande 4 åren och att Newton Nordics aktieägare ska få ta del av pengarna genom att behålla sina aktier vilket ska göra att dom får fler aktier.

Jag tycker att det säger sig själv när Capital Conquest jobbar med avyttring av aktier vilket jag fick lov att söka på för att förstå vad det betyder.. och det står att avyttring av aktier är försäljning eller överlåtelse av aktier.

När man skapar en spekulativ bubbla så hävdar man att värdet kommer att gå upp på tex. bitcoins eller aktier... sen investerar folk som inte vet vad spekulativa bubblor är.. och då höjs värdet medans man själv sitter med så mycket bitcoins eller aktier att man kan krasha värdet genom att sälja alla sina aktier eller bitcoins.. vilket gör att investerarnas pengar hamnar i "bubbelblåsarens" ägo.

Jag tycker det hela ser ut som en klassisk spekulativ bubbla där Jockeboy har fått vara med och avyttra lite aktier i utbyte mot reklam för aktiens framtid vilket kommer att få folk att investera.. och då säljer Jockeboy sina aktier så att värdet på aktien krashar och alla som investerade förlorar sina pengar.

Youtubers i Amerika gjorde ju samma sak med savethekids coins och massa andra cryptovalutor.
Dom bad sina fans att investera, sen sålde dom sina egna coins när värdet hade stigit och vipps så förlorade fansen alla deras investerade pengar medans youtuberna fick kraftiga påfyllnader i sina plånböcker.

Allt är spekulativa bubblor lixom enligt min tro och forskning om bubblorna som blåses upp.

Jag är skeptisk till att jockeboy vet om hur man blåser upp en spekulativ bubbla men han är nog tvungen att blåsa upp bubblan nu i samarbetet med dom som inte ens kan rätta stavfel innan dom gör uttalanden till Newton Nordics aktieägare om ändringarna som just hände när Jockeboy blev en del av styrelsen som ska göra om hela verksamheten till en försäljningsverksamhet med influenser-reklam (bubbelblåsare) som den främsta kassakon.

Här är artikeln som jag läste : https://news.cision.com/se/capital-conquest-ab/r/newton-nordic-huvudagare-fortydligar-kommande-forvarv-och-utdelning,c3428263

Mycket läsning! Tack för ett väl, och utarbetat inlägg.

Jobbar natt, så just nu kan jag inte ta tag i det, trots din fina research. Men lite senare kanske.

Ha en fin dag.
Citera
2021-12-08, 17:34
Medlem
J&J lämnade Jonnas bil på en parkering (något fel antagligen) någon har slagit sönder bakrutan. Å vad gör Joakim jo han berättar det för sin 3 åring. Undrar verkligen om en 3 åring behöver belastas med det. Förstår inte hur han tänker 🤨
Citera
2021-12-08, 17:45
Medlem
Skulle inte Jockeboy plocka ner olof k gustassons youtubekanal idag? ser ju ut att gå bra hittils

just nu träffar olof Donald Trump
Citera
2021-12-08, 18:08
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Skulle inte Jockeboy plocka ner olof k gustassons youtubekanal idag? ser ju ut att gå bra hittils

just nu träffar olof Donald Trump

Ja och Donald Trump kommer bli president igen 2024
Citera
2021-12-08, 18:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julina456
J&J lämnade Jonnas bil på en parkering (något fel antagligen) någon har slagit sönder bakrutan. Å vad gör Joakim jo han berättar det för sin 3 åring. Undrar verkligen om en 3 åring behöver belastas med det. Förstår inte hur han tänker 🤨
Flickan var med och han tycks ha förklarat det för henne åldersadekvat. Någon har förstört, så får man inte göra men det är ingen fara - pappa fixar sen.

Jag har svårt att se vad problemet är.
Citera
2021-12-10, 22:47
Medlem
MrsLibras avatar
Cluee hade idag laddat upp en video döpt till "Joakim Lundell, (tar bort snart)". Någon som hann se den? Vad sades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in