Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det är ju bra då kan vi pissa på Hitler och Stalin tillsammans. Det var inte så dåligt försök från min sida.
Kom inte och låtsas som att du är något annat än en marxist. Det gick bra att pissa på Hitler, men du glömde ta upp alla kommunistiska massmördare som var bra mycket värre.
Citat:
Demokrati

Du är rolig du. I en demokrati förtrycker 51 % de övriga 49 %. Demokrati betyder för övrigt bara att du får rösta anonymt på olika alternativ. Det finns ingen övrig garanti.
Oh wow, du har förstått att majoriteten bestämmer i en demokrati. Duktig pånke. Dock finns skyddsmekanismer i demokratier som inte existerar i dina marxistiska utopier.
Citat:
Frihet handlar om en fri marknad och där får kommersiella företag bestämma och ta ansvar för vad de vill sälja och hur de vill sälja det. Någon drömmande minidiktator som du ska inte komma och försöka sätta dig upp mot den fria marknaden. Det är Vintersaga som säljs. Köp eller törsta ihjäl.
Ingen har sagt något om att det inte står dom fritt att välja. Vad jag sa är att de spelar marxisterna och wokebobben rakt i händerna samtidigt som de slänger vår kultur under bussen. Hur är det med läsförståelsen egentligen? Det omvända gäller också. Det står mig fritt att bojkotta IKEA och handla min julmust någon annanstans. I en demokrati står det mig också fritt att uttrycka mitt missnöje.
Citat:
Hur var det med julbordet på IKEA, är det för att inte kränka muslimer eller hamnade du i en tankevurpa som vanligt?
Hur var det med läsförståelsen din arga lilla marxist.