2021-12-08, 09:06
Medlem
Homo-fils avatar
Hoppas på en sex video där hon heilar och gör narr av ryssen.

Det hade fått fart på UD.
Citera
2021-12-08, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En liten kommentar av civilministern i en intervju -- en liten försägning -- skvallrar om att det troligtvis finns mer nazi-skumrask i bagaget. På den direkta frågan om det kan dyka upp fler tillfällen där hon gjort Hitlerhälsning i satirsyfte svarar ministern JA.

En person som varit trygg med att inte heila vanemässigt hade naturligtvis svarat NEJ på den frågan utan att tveka .

I vilken intervju sker detta?

För som du säger så medger hon ju isåfall att hon ljugit i de andra intervjuerna.
Citera
2021-12-08, 09:11
Medlem
Mullrets avatar
Kanske ett coronafritt säkert sätt att hälsa på?
Obs ironi.

Men, mer lär dyka upp. Fotot är säkert från någon försmådd pojkvän.

Blev ju folkstorm i UK när prinsarna var på maskerad utklädda till nazister. Klent tänk där...
Citera
2021-12-08, 09:15
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag ligger själv långt vänster ut på den politiska skalan men jag tycker det är lite beklämmande med media som försöker använda en sådan gammal bild för att dra igång ett drev. Tror de flesta har gjort en jäkla massa i sin ungdom som man inte står bakom som vuxen.

Jag rörde mig själv i högerextrema kretsar i övre tonåren, men idag som vuxen är denna ideologi så långt från min politiska ståndpunkt man kan komma.

långt ut till vänster är faktiskt väldigt nära nazisimen
Citera
2021-12-08, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Undra på du.

Jo, det är det logiska att göra.
Citera
2021-12-08, 09:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det enda jag sett angående Ida är en bild när hon står och kanske heilar i nån lägenhet som tonåring. Resten är rykten utan substans. Om det kommer fram bilder där hon marscherar med NMR eller liknande lovar jag att vara den förste att döma henne.

Vad tycker du då om hennes överslätande kommentarer om sydstatsflaggan? Detta sagt av en minister, inte någon tonåring:

”Jag har också fått frågor om min sambo i ett klädesplagg med sydstatsflaggan på. Den har jag länge bett honom slänga, men jag är inte ansvarig för hans klädval.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrmaR3/efter-kritik-tar-avstand-fran-sambons-sydstatsflaggor

Jag tycker inte att en person som är ihop med någon som går omkring klädd i rasistiska symboler ska vara minister i Sverige, oavsett om hon är sosse eller SD:are. I bästa fall är hon ju otroligt omdömeslös, i värsta fall rasist.
Citera
2021-12-08, 09:18
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kanske ett coronafritt säkert sätt att hälsa på?
Obs ironi.

Men, mer lär dyka upp. Fotot är säkert från någon försmådd pojkvän.

Blev ju folkstorm i UK när prinsarna var på maskerad utklädda till nazister. Klent tänk där...

Prinsarna kunde åtminstone skylla på kusingifte, vad kan Hitler-Ida skylla på?
Citera
2021-12-08, 09:22
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Kommer SVT ta upp detta faktum tro?

Nånting säger mig att de kommer "glömma" det...

De har ju redan köpt att det skedde på 90-talet när hon var 15 år, fast hon är född 1988, så de köper nog att hon också flyttat hemifrån då också.

Och att man inte skall lägga så stor vikt vid vad tjejer i den åldern gör då det är bara ungdomligt oförstånd. Men när jämngamla Greta Thunberg säger något skall man lägga stor vikt vid det då hon är en representant för alla ungdomar osv. De gör det verkligen inte lätt för sig...
Citera
2021-12-08, 09:24
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel

Nej, fascism.inte samma sak.
Citera
2021-12-08, 09:37
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Så långt ut till vänster är jag inte..
Mer socialdemokrat, alltså på riktigt. Inte den "socialdemokrati" som dagens S driver. Vilket är samma skit som alla partier i Sverige driver sedan 20 år, någon form av populistisk blandideologi
Citera
2021-12-08, 09:38
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Har du någon gång skrivit samma sak när en SD-politiker har attackerats för gamla händelser?
Citat?
Nej inte vad jag kan minnas. Men till mitt försvar kan jag säga att jag trodde hon var SD:are när jag skrev mitt inlägg.
Citera
2021-12-08, 09:41
Medlem
Något om proportionerna.

1995 gick en då 15-årig Jimmie Åkesson med i SD. Skandal!

2019 spelades bland annat Lynyrd Skynyrd som pausmusik inför ett valmöte med KD. Skandal!
https://www.expressen.se/kvallsposten/kd-spelade-sweet-home-alabama-innan-ebba-busch-thors-tal/

I mitten av 00-talet spelades vit makt-musik på fyllefester hemma hos Karkiainens pojkvän. Det heilades friskt, även av Karkiainen själv. Pojkvännen, tillika Karkiainens sambo och far till hennes två barn, tycker än i dag om att gå klädd i sydstatsflaggan. Ingen fara, Karkiainen har god värdegrund. Och vill gärna behålla sin statsrådslön!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in