Citat:
Ursprungligen postat av
Finnvedssonen
Kan man hoppas på en comeback för Stina som längdåkare om hon missar OS som skidskytt? Är kroppen återställd så pass att hon kan ta sig tillbaka till världstoppen som längdåkare?
Till skillnad mot Linn Svahn,... så har jag aldrig sett någon framtid för Stina som distansåkare (tror även hon själv insåg detta samtidigt som man tappar farten då man blir äldre och det var en av måna anledningar till byte av sport) hon är tyngre i kroppen och verkar inte vara någon maskin när det kommer till uthållighet.
Stinas styrka är enligt mig att hon va bäst i världen på att hålla hög fart, under kortare perioder.
tex på ett upplopp, där hon kunde ligga i rygg inför sista nerförsbacke bygga fart och spurta om alla pga. att hon kunde hålla högre fart (lite likt Northug)
Däremot ska norge vara väldigt glada att Linn Svahn är skadad... för annars hade vi krossat dem i stafetten i OS...
Linn Svahns skada är stort avbräck, hon är uthålligt, snabb, grymt duktig man/man positioner, lätt i kroppen och duktig i tunga backar.. hon är såklart inte samma maskin som Frida/Ebba uppför men ändå väldigt hög nivå för vara sprinter... hon har en framtid som distansåkare..
Mitt framtida lag är: (Är alla i form krossar vi allt närmsta 5-10 åren)
Emma R (Hon har inte visat vad hon kan ännu i år)
Ebba/Frida (Beroende på form/bana har vi här två tjejer som är topp 5 varje distanslopp i WC)
Ebba/Frida (Beroende på form/bana har vi här två tjejer som är topp 5 varje distanslopp i WC)
Linn Svahn (kan hon komma tillbaka i form kan hon avgöra på många sätt)