2021-12-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tack!

”Zakaria Amin Sheik Ahmed har tillsammans och i samförstånd med andra uppsåtligen dödat…”

Står det om båda morden 2017. Andra bör syfta på resten av Dödspatrullens kärna.

Det ser inte ljust ut.

Tänk! Jag känner precis tvärtom!
Citera
2021-12-07, 19:38
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Tack!

”Zakaria Amin Sheik Ahmed har tillsammans och i samförstånd med andra uppsåtligen dödat…”

Står det om båda morden 2017. Andra bör syfta på resten av Dödspatrullens kärna.

Det ser inte ljust ut.

Ja, men även andra uppdragsgivare/beställare alternativt medverkare vid mordet
Citera
2021-12-07, 21:09
Medlem
Det lär inte bli något livstidsstraff för morden 2017 då han inte fyllt 21 då. Sedan antar jag att han straffas enligt dåvarande regler (och praxis?). Så det gäller för åklagaren att få honom fälld för brotten 2020 om det ska bli tal om livstid. Finns det bra Encrobevisning så finns det hopp.
Citera
2021-12-08, 13:18
Medlem
Jag syftade på att det inte ser så ljust ut från Dödspatrullens ögon. Det finns olika nyanser i det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Tänk! Jag känner precis tvärtom!
Citera
2021-12-08, 13:21
Medlem
Polisen kopplar honom grovt till alla brottstillfällen. Brottet skulle ske oavsett vad. Antingen han själv, tillsammans med någon eller att någon annan ska göra det. Det ska ske punkt slut. Svårt för Shobre att slingra sig ur detta känns det på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Ja, men även andra uppdragsgivare/beställare alternativt medverkare vid mordet
Citera
2021-12-08, 13:25
Medlem
Så lär det bli. Han var 19/20 år då. Hur många år hade han fått max om han fällts för mord. 8 år med alla rabatter? Hade två mord blivit 16 år?

Hur många år hade han dömts för om man tar bort alla mord? Det är ändå flera rätt grova brott i sig som kanske hade gett fem år vardera.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det lär inte bli något livstidsstraff för morden 2017 då han inte fyllt 21 då. Sedan antar jag att han straffas enligt dåvarande regler (och praxis?). Så det gäller för åklagaren att få honom fälld för brotten 2020 om det ska bli tal om livstid. Finns det bra Encrobevisning så finns det hopp.
Citera
2021-12-08, 16:58
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Polisen kopplar honom grovt till alla brottstillfällen. Brottet skulle ske oavsett vad. Antingen han själv, tillsammans med någon eller att någon annan ska göra det. Det ska ske punkt slut. Svårt för Shobre att slingra sig ur detta känns det på förhand.

Får hoppas det
Citera
2021-12-08, 17:38
Medlem
Citat:
Jag syftade på att det inte ser så ljust ut från Dödspatrullens ögon. Det finns olika nyanser i det mesta.

Jaf försökte bara vara lite "putslustig"!
Citera
2021-12-22, 11:29
Medlem
Även om han blir frigiven kommer han få softa utomlands. Hört att Farre och shottaz ska plocka dps kärna till vilket pris som helst. Även ayye som lämna shottaz vill också ha hämnd då han fortfarande är vän med flera i shottaz. Sho musse o talle kommer få det hett om öronen när de släpps.
Citera
2022-01-04, 22:15
Medlem
Någon som vågar chansa på vad han får för straff?
Citera
2022-02-23, 14:32
Medlem
MrAzzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är ett dokument som lite närmare beskriver vad Zakaria Amin Sheik Ahmed är misstänkt för.

Attunda tingsrätt:
Har du möjlighet att lägga upp dokumentet igen , länken är död.
Citera
2022-02-23, 14:37
Avslutad
Om ni kollar FUP Mordet på Kardo så kommer ni se henne med HH medlem som är en av gärningsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in