2021-12-07, 15:50
Medlem
retardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Är det bara en känsla eller har kvinnomorden ökat?

Precis som man förutspådde under pandemin och ”isolering” är det självklart större risk för utsatta att mer frekvent bli utsatta och kontrollerade.

Varken kvinnorna eller deras män har någonstans att vara än hemma. Speciellt i mindre orter där det mesta är stängt, med eller utan pandemi. Man krökar hemma istället för lokala pizzerian.

Hoppas det kommer ut mer info snart om GM. Ska vara nybyggt område / hus och familjen barkar rätt nyinflyttad.
Citera
2021-12-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Finns en ganska dålig bild på svt.se men du kanske kan få ut nånting av den.....

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/kvinna-hittad-dod-i-lagenhet-pa-drottninghog

Tack.
Svårt att säga, de gamla husen som står kvar har fått sig en ansiktslyftning också vill jag tro. Inte varit på området på en massa år, dock åkt förbi där runt midsommar. Men lär ju vara där det funnits 3-våningshus i alla år. Svår bild, går inte att avgöra vilket håll kameran står åt.

Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Bilden är dålig men det kan lika väl vara Blåkullagatan. Där är de gamla husen kvar.

Kan även vara Rökullagatan, går inte att avgöra än.
Citera
2021-12-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tack.
Svårt att säga, de gamla husen som står kvar har fått sig en ansiktslyftning också vill jag tro. Inte varit på området på en massa år, dock åkt förbi där runt midsommar. Men lär ju vara där det funnits 3-våningshus i alla år. Svår bild, går inte att avgöra vilket håll kameran står åt.

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/3b4c5665-d0cf-41eb-b423-5d666f568f4a.jpeg
Bild från hd.se

Edit: Om jag snokar bra så lär det röra sig om Grönkullagatan 43A eller B, ser mest ut som A.

Finns massor av kvinnor där, bara att kolla vad man kan.

Edit 2:
Har kollat kvinnorna där, bara kunnat bekräfta en person som postat på facebook för 30 minuter sedan, alltså inte BO.
Senast redigerad av chrisemil 2021-12-07 kl. 16:11.
Citera
2021-12-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tack.

Absolut. Tror faktiskt mer på Rökullagatan med tanke på hur bakgrunden ser ut.
Någon i området måste ha hört eller sett något?
Citera
2021-12-07, 16:31
Medlem
-=Damian=-s avatar
stämmer bilden på HD.se så är en polisbil parkerad på gatan mitt över U-Huset (seniorboende). detta bör göra att grönkullagatan 37 /A,B,C,D är av intresse. skulle det vara nr 39-41-43 skulle polisbilen vara parkerad annorlunda.

bommen som normalt stoppar biltrafik är uppfälld, vilket vore märkligt at polisbilen inte kört in på gården för att nå nr 39 eller 43. nr 41 (seniorboendet) har egen bom och ligger 10 meter längre ner i gatan. jag lägger mitt kort på att det är 37A eftersom bommen är öppen men polisbilen är placerad i direktanslutning till 37A.

Jag har arbetat med dessa lägenheterna i ca 18 år. har bra koll på området
Senast redigerad av -=Damian=- 2021-12-07 kl. 16:37.
Citera
2021-12-07, 16:32
Medlem
Grönkullagatan 39 a, äldre par tredje våningen. Mycket sorgligt.
Citera
2021-12-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysbekind

Bozen* Is*ksson?
Citera
2021-12-07, 16:50
Medlem
Ja
Citera
2021-12-07, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysbekind

Aftonbladet skriver dock att det är ett ungt par och att BO är en ung kvinna
https://www.aftonbladet.se/a/Jx3634
Citera
2021-12-07, 16:55
Medlem
Fast den artikeln handlar ju om ett par i Åkarp..
Citera
2021-12-07, 16:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddyslilmonster
Aftonbladet skriver dock att det är ett ungt par och att BO är en ung kvinna
https://www.aftonbladet.se/a/Jx3634
Fel i kubik! Artikeln gäller mordet i Åkarp.
Citera
2021-12-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Grönkullagatan, vet inget nummer.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto