Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Englund har stöd bland AfS:s basväljare. Vad det skulle innebära, om Kasslern tagit avstånd från Englund, är ett avstånd mellan gräsrötterna (folket om man så vill) och partiledningen. Detta är något AfS säger sig vara emot och vara ett botemedel mot. Och återigen: Kasslern har tagit avstånd från att ta avstånd.

Idiot. Du citerar mig som om jag stödjer Englund i detta nu. Inlägget var från 2018, då han faktiskt betedde sig helt normalt. Uppenbarligen lider han av ganska allvarlig psykisk ohälsa. Jag hoppas att han får hjälp med det.
Senast redigerad av Amriswil 2021-12-06 kl. 00:04.
Citera
2021-12-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Idiot. Du citerar mig som om jag stödjer Englund i detta nu. Inlägget var från 2018, då han faktiskt betedde sig helt normalt. Uppenbarligen lider han av ganska allvarlig psykisk ohälsa. Jag hoppas att han får hjälp med det.

Psykisk ohälsa är inte ett hinder. Se: Gustav Petersson.
Citera
2021-12-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil

Vad som framstår som ett uppenbart fall av "allvarlig psykisk ohälsa" för dig och mig gör inte det i alla människors ögon. Här håller Englund ett bejublat tal på en manifestation, där David Bergqvist från AfS Stockholm agerar konferencier:

https://youtu.be/-6ocKhcK7Uw (från 2:05)

Filmen är inspelad i lördags, 4 december.
Citera
2021-12-06, 17:16
Medlem
Alteregot573s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettlever-Tobias-M
https://antifa.se/2021/12/01/afa-stockholm-felicia-axelsson-eklund/

Vilken förebild! AFS har min röst 2022.
Felicia är en väldigt driven ung kvinna som kommer göra mkt gott för AfS och hela den Nationella rörelsen i framtiden!
Citera
2021-12-06, 17:37
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ganska självklart är det inte enligt folkets allmänna uppfattning att missbrukare ska straffas för sitt missbruk, snarare ska missbrukare erbjudas rehabilitering och den som tjänar på andras missbruk ska straffas.

Där emot är en aktiv missbrukare inte att anse som tillförlitlig.
Nu har jag inte mycket till övers för AFS, men självklart kan även missbrukare vara tillförlitliga.
Sen är det riktigt vidrigt av polisen och plocka in någon som står i kö till sprututbytet, vad tror dom, att det är nyktert folk som står där?
Sånt får ju bara folk att hålla sig därifrån och fortsätta sprida sjukdomar med gamla sprutor och hålla sig borta från samhället ännu mer.
Nä Kling och Klang det var ett riktigt lågvattenmärke för och låtsas göra nytta i samhället.
Citera
2021-12-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Vad som framstår som ett uppenbart fall av "allvarlig psykisk ohälsa" för dig och mig gör inte det i alla människors ögon. Här håller Englund ett bejublat tal på en manifestation, där David Bergqvist från AfS Stockholm agerar konferencier:

Jag grundar det på hans psykotiska Twitter-konto. Kanske har han förmågan att skärpa till sig i andra situationer, jag vet inte. Hur som helst borde han inte släppas fram i några offentliga sammanhang. Sen är David Bergquist också en skum typ (om än inte psykiskt sjuk), som är lierad med entristen Tor Änglasjö/Tobbe och Nätverket/Education for Future, så jag har ingen större tilltro hans omdöme där.

Fallet Englund är såklart mest tragiskt men också ett exempel på hur farligt det är att ha sådana personer i en rörelse. De frågor den nationella rörelsen driver är ofta redan patologiserade (som ett medvetet fulspel) av dess politiska fiender. Då hjälper det inte saken att den här typen av faktiskt psykiskt sjuka personer pratar om samma frågor, och dessutom på ett väldigt underligt sätt. AfS och dess representanter kan absolut inte ha med sådant att göra. Det är ett fall för psykiatrin och vården, inte för den politiska kampen.
Citera
2021-12-07, 11:36
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen

Dom där som står i bakgrunden och skriker måste vara samma människor som donerar pengar till Håkan Bergmark och horbarägaren på Filippinerna.
Citera
2021-12-07, 16:13
Medlem
Vad är det för figur som står i bakgrunden, iförd något som ser ut som en samedräkt?
Citera
2021-12-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Vad är det för figur som står i bakgrunden, iförd något som ser ut som en samedräkt?

Det är en samisk schaman som heter Erik-Stefan Sagelind. Han var senast med på Svenska Bokmässan och berättade om hur han varit inspärrad på mentalsjukhus för psykos och hur psykofarmaka används för att kontrollera dissidenter.

Här kan ni höra honom sjunga på demonstrationen.

Kommer AfS stå upp för Samernas rättigheter som naturfolk?
Citera
2021-12-08, 21:26
Medlem
john-henry-edens avatar
Hade planerat att rösta SD inför kommande val. Men, SD är för likt moderaterna nu. Blir AFS eller MED för mig nu
Citera
2021-12-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Hade planerat att rösta SD inför kommande val. Men, SD är för likt moderaterna nu. Blir AFS eller MED för mig nu

Bra tänkt, är partisk men rekommenderar AfS just för att de är hårdare, tydlig ställning emot covidhetsen och vill även ut ur EU, medan MED vill stanna i EU och är inte så mycket hårdare än SD vad gäller invandringsfrågan.
Citera
2021-12-09, 14:38
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Bra tänkt, är partisk men rekommenderar AfS just för att de är hårdare, tydlig ställning emot covidhetsen och vill även ut ur EU, medan MED vill stanna i EU och är inte så mycket hårdare än SD vad gäller invandringsfrågan.

Båda är ju emot vaccinpass. Så det är det som avgör. Ser helt enkelt på vilken av dom som är störst. Men SD alltså, dom har blivit som vilket annat skitparti i riksdagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in