Ja ALLA har råd att missa 200 miljarder om man inte har utgifter på 200 miljarder. Du får den här informationen gratis eftersom det är en 200miljarders fråga och jag antar du inte har 200 miljarder men du MÅSTE börja tänka själv...
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
De går miste om 100 miljarder i finlandaffären, och 100 miljarder till om Kanada ratar. Vem har råd att missa 200 miljarder?
Dessa j-vla finnar!! Vi har gett dem precis allt!
Vi sparkade ut ryssen när Ivan knackade på dörren. Kört finnkamp. Tagit flyktingar så de sluppit. Och nu bajsar de på oss!!!
De ska klämmas åt och sprutas ut på Putin så han får lite föryngringskräm.
-Nu har du svaret på varför Sveriges regeringschef åker till Finland på onsdag den 8/12....
Kommer det att hjälpa SAAB-knappast är mitt tips.
Nej. Det har du inte svaret på.
• Svensk och finsk tradition är att det första statsbesöket alltid sker i grannlandet.
• En svensk, nybliven statsminister åker till Finland.
En finsk, nybliven statsminister åker till Sverige.
Den enda avvikelsen i modern tid är Alexander Stubb som gjorde sitt första besök som statsminister till Estland måndagen den 30 juni 2014. Och landade i Sverige fyra dagar senare.
• Hon hade inte gärna kunnat åka till Kanada, om det var den kanadensiska upphandlingen som höll på att avslutas.
Den svenska relationen till Finland är långt viktigare än ett kontrakt på stridsflygplan.
• Och är Magdalena Andersson den person jag tror,
så begriper hon att hennes närvaro inte detroniserar det upphandlingsarbete
som 70 personer sysslat med i sex år. Vad ska hon göra nu, i sista minuten?
Se besviken ut?
Hänvisa till stolta traditioner och Draken-köp?
Erbjuda den finska administrationen ett knippe fjällstugor?
Den som tror att sådant hjälper, känner fanimej inte Finland.
Kanada kommer också välja F35. Det blir inget till SAAB.
Betyder detta att de lär lägga ner JAS?
Det är redan beslutat sedan flera år tillbaka att System 39 skall ersättas med den Brittiska plattformen Tempest II där både Sverige och Italien köpt in sig så framtiden för System 39 påverkas inte av eventuella ordrar från Finland och Kanada. Men visst vore extra intäkter alltid trevligt.
39C/D är moderna 20-talet ut och under senare hälften av 20-talet kommer de att börja ersättas ned 39E, tror inte Sverige beställt 39F men någon kanske kan rätta mig.
39E håller oss på topp under 30-talet tills Tempest II i någon variant tar över.
• Svensk och finsk tradition är att det första statsbesöket alltid sker i grannlandet.
• En svensk, nybliven statsminister åker till Finland.
En finsk, nybliven statsminister åker till Sverige.
Den enda avvikelsen i modern tid är Alexander Stubb som gjorde sitt första besök som statsminister till Estland måndagen den 30 juni 2014. Och landade i Sverige fyra dagar senare.
• Och är Magdalena Andersson den person jag tror,
så begriper hon att hennes närvaro inte detroniserar det upphandlingsarbete
som 70 personer sysslat med i sex år. Vad ska hon göra nu, i sista minuten?
Se besviken ut?
Det är nog för sent för en påverkanskampanj av Magda, ja.
Även Göran Persson bröt traditionen och besökte balterna först.
Det är redan beslutat sedan flera år tillbaka att System 39 skall ersättas med den Brittiska plattformen Tempest II där både Sverige och Italien köpt in sig så framtiden för System 39 påverkas inte av eventuella ordrar från Finland och Kanada. Men visst vore extra intäkter alltid trevligt.
Näe, så är det väl inte? Projektet Sverige är med i går väl ut på att utveckla tekniken för nästa generations flygplan. Någon specifik modell eller kravspecifikation är väl inte bestämt?
Det flygplanet som UK slutligen använder, behöver inte alls vara det som de andra deltagarna väljer. Modularitetsbetoningen i projektet ska leda till stor anpassningsbarhet länderna emellan, så för Sverige kan det resultera i att Gripen fortfarande används som bas (om fysisk signaturanpassning fortfarande inte anses vitalt), men får nya system. Ungefär som övergången från C till F avseende flygkroppens förändringsgrad. Jag ser denna väg som den troligaste.
Att säga att Sverige ska ha Tempest II är mig veterligen missvisande.