Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Tragiskt om ett vanligt svenskt ord får dig att gå igång. Jag kanske ska hålla mig till ”enklare” ord så att du inte känner förbigången?
Angående ditt -Alla andra har minsann också…Googla whataboutism.
Vad vet du om vad det talats om i Haparanda? Den närmsta tiden lär vi får höra mer från ”bekanta” i media om inte statsministern inser att detta måste få ett slut och låter Ida gå.
Angående hot, är du så harig som du verkar? Pinsamt! Ja, se det som ett hot. Om du är rasist så ska alla till buds stående legala medel användas för att stoppa dig och din ideologi.
Du har en ganska aggressiv och otrevlig ton i ditt debatterande. Kan du inte tåla att någon har annan åsikt? Du borde jobba på att förbättra din värdegrund.
Jag vet ingenting om Haparanda, men om hon vore en så pass känd rasist som du vill göra gällande, så borde rimligtvis den lokala socialdemokratiska partiavdelning ha kännedom om detta. Eller tror du att även den är nazistisk och rasistisk?
Om det inte kommer upp något mer, är det rätt att döma henne för en händelse som inträffade när hon var barn? Får jag fråga dig en sak. En hypotetisk fråga, om Ardalan Shekarabi när han var 15 år, rånat en jämnårig på tex en jacka, anser du att han skulle för evigt varit diskvalificerad för politiska uppdrag även om han starkt ångrade sig det han gjort?
Faktum är att vi inte ens vet om det var ett heilande. Det finns ett rättsfall mot den f.d partiledare Vera Oredsson som friades i Hovrätten där det framkom att hon inte hade heilat utan bara vinkat till en grupp med antinazistiska clowner.
Du är pigg på att fördöma Karkiainen, men inte ett ord om Kaplan. Kaplan vägrade, till skillnad från sina partikollegor att rösta i riksdagen för att erkänna folkmordet på armenier. Varför tycker du inte Kaplan är rasist? Är det för att han har en annan hudfärg och viss religionstillhörighet som han kan komma undan med att vägra erkänna folkmord och ha samröre med en organisation som förespråkar ett nytt folkmord på armenierna.
Ja, jag är så pass harig som det verkar. Jag är mån om min trygghet och säkerhet och vill inte bli misshandlad av någon ungbolsjevik som dig.