2021-12-07, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det här är allvarliga saker ! Ett fruktansvärt brott är begånget.
Så fruktansvärt att polisen rycker ut med blåljus till Liseberg när ungdomar skojar i åkattraktionen Flumeride.

Enligt polisen i Göteborg :

Att man gör Hitlerhälsningar är fruktansvärt. Det är hets mot folkgrupp, säger Andrea Hammar, förundersökningsledare för demokrati- och hatbrottsgruppen i polisområde Väst.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...en-pa-liseberg

kke skulle ge ida fribiljetter
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Hon säger själv att hon var 15-16 då, troligen något äldre då hon och hennes kille "hade fester" som hon säger och man "spelade all möjlig musik" som förklaring till vit makt musiken.
Så pass gammal, men jag ser det ändå som en ungdomssynd, jag gjorde själv en massa dumt i den åldern.
Tror och hoppas att jag blivit lite klokare med åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kan det här öppna upp för ett samgående mellan S och SD? När man sansat sig och finner att man är samma andas barn? Då får vi en riktigt stark regering.

En helt korrekt slutsats. Det är S och SD som är samma sak, en sak Ulf Kristersson förstått men inte korkskallen Ebba Busch.
Citera
2021-12-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det här är allvarliga saker ! Ett fruktansvärt brott är begånget.
Så fruktansvärt att polisen rycker ut med blåljus till Liseberg när ungdomar skojar i åkattraktionen Flumeride.

Enligt polisen i Göteborg :

Att man gör Hitlerhälsningar är fruktansvärt. Det är hets mot folkgrupp, säger Andrea Hammar, förundersökningsledare för demokrati- och hatbrottsgruppen i polisområde Väst.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...en-pa-liseberg

Vad är preskriptionstiden på hatbrott? Skulle civilministern kunna åtalas för heilningen ?
Citera
2021-12-07, 13:43
Avstängd
Zurfarn08s avatar
S är redan körda. En minister som heilar och hänger i lokaler med sydstatsflaggor. Som har fester där man lyssnar på vitmaktmusik. 😁 Hur ska S med trovärdighet kunna attackera SD i kommande valrörelse för främlingsfientlighet när man själv upphöjt det till statsrådsnivå?
Citera
2021-12-07, 13:44
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Folk har antingen glömt, eller så förnekar dom det. Hur det faktiskt var förr. Folk heilade och sa vad dom tyckte. Det var inte dagens jävla meseri. Jag minns när Fredrik Federley hailade och gapade över negrer och horor på logen.

Detta är dagens sanning tro det eller ej. Jag har god koll på FF genom åtskilliga gemensamma bekannta. Finns otroligt många lik i den garderoben.

Jag har alltid varit ytterst förvånade att det talats så lite om det. Några av hans politiska motståndare måste ju rimligen varit med på den tiden och inte varit så dyngraka att de inte har flera års minnesluckor?
Citera
2021-12-07, 13:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så pass gammal, men jag ser det ändå som en ungdomssynd, jag gjorde själv en massa dumt i den åldern.
Tror och hoppas att jag blivit lite klokare med åren.

Är du fortfarande sambo med en nationalist och umgås i dessa kretsar?
Citera
2021-12-07, 13:45
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Neeej t o m vuxna kan få en andra chans om de ändrar sig??

Hitler gjorde några bra saker:

- Förbjöd rökning på allmänna transportmedel
- Värnade om djuren och deras levnadsstandard
- Skapade en billig bra bil som folket kund åka med, Volkswagen

Kan det ha varit de här sakerna Karkainen vill hylla med hitlerhälsningen?
Citera
2021-12-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Lär dig Googla?

" År 1920 motionerade socialdemokraten Alfred Petrén tillsammans med bondeförbundaren Nils Wohlin om behovet av rasbiologisk forskning. Även socialdemokraten Hjalmar Branting och högermannen Arvid Lindman undertecknade motionen. I riksdagsdebatten rådde stor enighet i frågan, och i maj 1921 beslutade man om ett rasbiologiskt institut vid Uppsala universitet."

Källa: Forskning och Framsteg.

Det var s som sparkade nazisten H Lundborg och tog många steg i riktning mot en avveckling redan 1935.
Citera
2021-12-07, 13:49
Medlem
17 år, onykter, i glada vänners lag, säger och gör dumma saker. Skämtar om Judar och negrer och blattar i allmänhet och fan vet allt. Inte kommer jag i håg allt som sagts och gjorts på fyllan. Vi är nog många i detta land som inte kvalificerar oss att bli politiker om allt skall vara perfekt. det hjälper ju inte om någon mindre god vän vill stå i rampljuset ett tag och skicka in pinsamma bilder till pressen.

Livet har gått vidare, man har vuxit upp, mognat, rest och träffat folk från olika kulturer och med olika politiska intriktningar och kanske skaffat sig en bra utbildning. Man är en vanlig medborgare som går till jobbet, betalar skatt och ser till att sina barn uppför sig och gör sig redo för livet. Nä, inte ens då är man kvalificerad till att bli politiker.

Låt tjejen vara. Nu har hon fått sig en läxa och säkert lärt sig massor. Jag är enig att om hon varit SD-politiker hade drevet varit än värre, men två fel behöver inte ta ut varandra.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Tragiskt om ett vanligt svenskt ord får dig att gå igång. Jag kanske ska hålla mig till ”enklare” ord så att du inte känner förbigången?

Angående ditt -Alla andra har minsann också…Googla whataboutism.

Vad vet du om vad det talats om i Haparanda? Den närmsta tiden lär vi får höra mer från ”bekanta” i media om inte statsministern inser att detta måste få ett slut och låter Ida gå.

Angående hot, är du så harig som du verkar? Pinsamt! Ja, se det som ett hot. Om du är rasist så ska alla till buds stående legala medel användas för att stoppa dig och din ideologi.

Du har en ganska aggressiv och otrevlig ton i ditt debatterande. Kan du inte tåla att någon har annan åsikt? Du borde jobba på att förbättra din värdegrund.

Jag vet ingenting om Haparanda, men om hon vore en så pass känd rasist som du vill göra gällande, så borde rimligtvis den lokala socialdemokratiska partiavdelning ha kännedom om detta. Eller tror du att även den är nazistisk och rasistisk?

Om det inte kommer upp något mer, är det rätt att döma henne för en händelse som inträffade när hon var barn? Får jag fråga dig en sak. En hypotetisk fråga, om Ardalan Shekarabi när han var 15 år, rånat en jämnårig på tex en jacka, anser du att han skulle för evigt varit diskvalificerad för politiska uppdrag även om han starkt ångrade sig det han gjort?

Faktum är att vi inte ens vet om det var ett heilande. Det finns ett rättsfall mot den f.d partiledare Vera Oredsson som friades i Hovrätten där det framkom att hon inte hade heilat utan bara vinkat till en grupp med antinazistiska clowner.

Du är pigg på att fördöma Karkiainen, men inte ett ord om Kaplan. Kaplan vägrade, till skillnad från sina partikollegor att rösta i riksdagen för att erkänna folkmordet på armenier. Varför tycker du inte Kaplan är rasist? Är det för att han har en annan hudfärg och viss religionstillhörighet som han kan komma undan med att vägra erkänna folkmord och ha samröre med en organisation som förespråkar ett nytt folkmord på armenierna.

Ja, jag är så pass harig som det verkar. Jag är mån om min trygghet och säkerhet och vill inte bli misshandlad av någon ungbolsjevik som dig.
Senast redigerad av DeValera 2021-12-07 kl. 13:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...men sitter man i kommunfullmäktige fr 2010 och kommunstyrelsen fr 2011 - vad kallas man då i så fall?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ida_Karkiainen
Man kallas inte kommunalråd. Jag tänker inte lära dig att Googla, det hör till allmänbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in