2021-12-06, 21:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Se innlegg #76652 av brukeren Svartediket.

Der blir det gjort rede for.

Dette kan godt stemme, 5 år, men er usikker på om det er noen automatikk i dette? Eller om dette er et minimum.
Dung Tran Larsen forsvant i 2007, og i oktober 2012 ba ektemannen Bjarte Larsen, Bergen Tingrett om en kjennelse som viste at kona var død. Men dette ble avvist. Noe av begrunnelsen var at han selv hadde forklart at hun hadde forsvunnet frivillig fra deres hjem i Krabbedalen 54 , Kjøkkelvik, utenfor Bergen.

EDIT: oktober 2012, ikke januar 2013.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-12-06 kl. 21:28.
Citera
2021-12-06, 21:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hele tre av kodene i trusselbrevet varsler om at Fru Hagen vil dø.

1. Dårlig tid, fort eller hun er dø
2. For lang tid hun er dø
3. Politiet leter rundt. Ikke verdt for oss. Hun er dø

Snakk om «helgardering».

Brukt er vel: fort eller hun er dø. Hverken TH eller andre familiemedlemmer ser ut til å ta den trusselen på alvor. De vil gå i forhandling, som kjent vil ta tid.

Og ikke «døde» hun heller, så man kan vel i ettertid si at TH med familie hadde rett i at denne trusselen kun var tomme ord og at de hadde all verdens tid på seg. Men hvordan kunne de vite det og om de ikke visste, hva gjorde at de tok den sjansen? Lekte med hennes liv? Det var truet med opplastning av video med hennes siste minutter. Var en eller flere av de kjent med at hun allerede var dø/drept? At tiden ikke spilte noen som helst rolle i dette? Jeg tror kanskje dessverre det.

Ikke ett av barna, opplyst oss, trosser eventuelt TH og roper la oss betale og det brennfort. Jeg vil ha mamma hjem. Penger betyr ingenting i dette.

Nummer 3 fikk de ikke brukt fordi politiet ikke åpenlyst lette rundt. Men jeg mener den hadde blitt tatt i bruk om noen andre hadde ankommet åstedet før TH og tilkalt politiet. Jeg tror denne andre var ment å være elektrikeren som hadde en avtale der denne dagen. Og som meget trolig ville dukket opp i løpet av den formiddagen. Slik gikk det som kjent ikke.

Hvorfor ringer ikke TH ett eller flere av barna som bor i nærheten og formidler sin bekymring slik at en av de kan reise å se til henne? Var det fordi han ikke ville de skulle være de første på åstedet? Og i tilfelle hvorfor? Ville de ringt han og ikke politiet? Eller visste han at de ikke var så tilgjengelig på denne tiden? At de sov eller holdt på med litt andre ting som gjorde at de ikke var å nå på telefonene sine?
Många bra frågor du ställer här!

Att ”kidnapparna” var så ointresserade av pengar (de kommunicerade ej) är det främsta beviset på att det är en hoax.
Citera
2021-12-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Dette kan godt stemme, 5 år, men er usikker på om det er noen automatikk i dette? Eller om dette er et minimum.
Dung Tran Larsen forsvant i 2007, og i januar 2013 ba ektemannen Bjarte Larsen Bergen Tingrett om en kjennelse som viste at kona var død. Men dette ble avvist. Noe av begrunnelsen var at han selv hadde forklart at hun hadde forsvunnet frivillig fra deres hjem i Krabbedalen 54 , Kjøkkelvik, utenfor Bergen.

Jeg vet ikke. Jeg har fått inntrykk av at det skal være mulig å få dom på dødsfallet 5 år etter forsvinning. Tidligere, under visse betingelser og omstendigheter. Feks fall fra båt i åpen sjø.

Jeg tror ikke man kan utelukke at TH vil slå til med mer mailer og tegn på at AE er i live, dersom barna skulle finne på å gå til sak for å sikre seg morsarv. En gang i fremtiden.
Citera
2021-12-06, 21:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Dung Tran Larsen forsvant i 2007, og i januar 2013 ba ektemannen Bjarte Larsen, Bergen Tingrett om en kjennelse som viste at kona var død. Men dette ble avvist. Noe av begrunnelsen var at han selv hadde forklart at hun hadde forsvunnet frivillig fra deres hjem i Krabbedalen 54 , Kjøkkelvik, utenfor Bergen.

Dette er et godt poeng. TH og familien med sine advokater har i det lengste hevdet
et håp om at AE er i live. En dødserklæring med deres samtykke er dermed en slags
bekjennelse av at et drap har funnet sted, siden man ikke under noen omstendigheter
kan peke på en ulykke eller en frivillig forsvinning. Dette er ikke en regulær forsvinning.
Det er en kriminalsak, en drapssak, uansett om det baserer seg på et hevnmotiv eller
motiv om økonomisk vinning. Ergo vil hun nok ikke bli erklært død før etterforskningen
har avgjort hva som har hendt henne. Jeg mener å huske at Vålnes ennå ikke er erklært
formelt død, til tross for at han forsvant for mer enn 10 år siden.
Citera
2021-12-06, 21:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke. Jeg har fått inntrykk av at det skal være mulig å få dom på dødsfallet 5 år etter forsvinning. Tidligere, under visse betingelser og omstendigheter. Feks fall fra båt i åpen sjø.

Jeg tror ikke man kan utelukke at TH vil slå til med mer mailer og tegn på at AE er i live, dersom barna skulle finne på å gå til sak for å sikre seg morsarv. En gang i fremtiden.

Ja, denne ektemannen ba politiet om å erklære henne død året etter forsvinningen, noe de ikke ville. Og så gikk han til tingretten, men fikk avslag der også.
Ved å få henne erklært død, så ville han få status som eneforsørger, og dermed få vesentlige større utbetalinger fra det offentlige.

I THs tilfelle så er vel ønsket motsatt av i Dung-saken ja. Der gjelder det å "holde henne i live" lengst mulig.
Citera
2021-12-06, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Du er inne på noe her, kan ikke fatte hvorfor ikke man bare legger seg dønn flat for denne TH han er så sjarmerende...

Haha, takk for svar i alle fall,
Nå kobler jeg meg bare av dette mysteriet og Ønsker Deg og alle de andre debattantene her på FB en riktig God jul, av hele mitt hjerte.
Citera
2021-12-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Att ”kidnapparna” var så ointresserade av pengar (de kommunicerade ej) är det främsta beviset på att det är en hoax.

Håller med. Ikke ble det mulig å bruke bitcoin kode 2 heller fordi politiet klussa det til og tok kontakt. Da kunne man ikke bruke dårlig tid, hun er død. Kidnappere dreper ikke sitt offer når forhandlingsvilje er vist. Det ville selvfølgelig satt politiet på sporet med en gang av at dette ikke var en reell kidnapping.

Som kjent førte dette trekket fra politiet til ramaskrik hos en eller flere familiemedlemmer. Ikke så rart kanskje?

Vel man stod igjen med bitcoinkoden fort eller hun vil dø og kjørte som kjent hardt på denne. Familien fortsatte treneringen.

Jaja i manus (dreieboken) så det sikkert bra ut, men satt ut i praksis hauger av uforutsigbare momenter. Noen trodde nok at denne dialogen/monologen med «kidnappere» tar jeg lett styringa over.

Men ikke, sa Mikke (politiet) og viste forhandlingsvilje.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-06 kl. 21:40. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-06, 21:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er et godt poeng. TH og familien med sine advokater har i det lengste hevdet
et håp om at AE er i live. En dødserklæring med deres samtykke er dermed en slags
bekjennelse av at et drap har funnet sted, siden man ikke under noen omstendigheter
kan peke på en ulykke eller en frivillig forsvinning. Dette er ikke en regulær forsvinning.
Det er en kriminalsak, en drapssak, uansett om det baserer seg på et hevnmotiv eller
motiv om økonomisk vinning. Ergo vil hun nok ikke bli erklært død før etterforskningen
har avgjort hva som har hendt henne. Jeg mener å huske at Vålnes ennå ikke er erklært
formelt død, til tross for at han forsvant for mer enn 10 år siden.

Ja, det er riktig, Vålnes er ennå ikke erklært død. Men hvordan er det med AE egentlig? Hun er jo satt opp på listen over uoppklarte drapssaker. Men det er vel kanskje ikke en erklæring, vet ikke.
TH har nok et ønske om at hun ikke skal være erklært død, av flere grunner.
Dette med krav om arv, framsatt av barna, slik Kornblomst var inne på, og et ønske fra TH om å bli trodd ang kidnappingsrigget. Det peker jo klart mot TH når hun erklæres død, og det er nok derfor Holden var så opptatt av at politiet ikke skulle konkludere med at hun var drept i Slorv4.

I Dung-saken er det spesielt, selv om det er litt OT.
Han må ha hatt lite penger, i motsetning til TH.
Bjarte hadde nok ikke noen "krigskasse" slik som TH.
Citera
2021-12-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Ikke ett av barna, opplyst oss, trosser eventuelt TH og roper la oss betale og det brennfort. Jeg vil ha mamma hjem. Penger betyr ingenting i dette.

Et sannsynlig utfall av en snar betaling, var at AE ble drept med en gang kravet(eller deler av det) ble betalt. Da har ikke lenger GM noen grunn til å holde henne i live.
Citera
2021-12-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Et sannsynlig utfall av en snar betaling, var at AE ble drept med en gang kravet(eller deler av det) ble betalt. Da har ikke lenger GM noen grunn til å holde henne i live.
var nok død allerede i sv.
Citera
2021-12-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

Har lest at et familiemedlem også var inne på denne tanken. Fikk nok politiet til å tenke sitt det også. Er det det første man naturlig tenker når det står om livet til sin egen mor liksom og trusselbrevet klart sier at den eneste sjansen hun har til å komme hjem i live er å betale og det fort, fort, fort.

Tre koder og trussel om opplastning av hennes siste minutter på video forteller dem at hun svever i livsfare. Hvert minutt er avgjørende for hvorvidt hun overlever eller ikke. Men det var ikke slik, vet du, hun var død. Og det visste meget trolig en eller flere i denne familien.

Jeg vet det forsøkes fremstilles av enkelte at alle disse barna var sine fars «lakeier». Jeg har mine egne tanker om nettopp det og de er at slik bør det, i realiteten, slettes ikke være.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-06 kl. 21:55. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Här är brevkoderna

Lørenskog-forsvinningen: Dette er de hemmelige brevkodene
Den eller de som bortførte Anne-Elisabeth Hagen, la igjen et brev med tolv koder for kommunikasjon. VG kan nå avsløre de ukjente kodene.

Publisert:
Oppdatert 3. mai 2020
«Når vi ser du er seriøs med betaling vi behandle henne bra og forberede oss på å sette henne fri».

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6jgE43/loerenskog-forsvinningen-dette-er-de-hemmelige-brevkodene
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in