2021-12-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Hvorfor ikke bare skrive, hvad det er du mener? De kryptiske prikker, siger jo intet af relevans - og sådanne opslag er ligegyldige for andre at læse.

Man låner vel ikke andres identiteter bare for moro skyld. Det vanligste er å begå kriminalitet i en eller annen form.
Citera
2021-12-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man låner vel ikke andres identiteter bare for moro skyld. Det vanligste er å begå kriminalitet i en eller annen form.

Ja, at der er begået kriminalitet, er der vist ingen der tvivler på… Men det er også oprettet for at skjule et drab.

Så det bliver spændende at se, hvor meget og hvor mange der skal tiltales for denne forbrydelse (og for hvilke roller).

Jeg har også på fornemmelsen, at der kommer mere kriminelt frem udover tiltalen til dem, der står bag drabet. Det er ikke kun brugt i denne sag, virker det som om.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-06 kl. 18:28.
Citera
2021-12-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mener det er fem år.

Hva finner du det et sted?
Citera
2021-12-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hva finner du det et sted?

Se innlegg #76652 av brukeren Svartediket.

Der blir det gjort rede for.
Citera
2021-12-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Akkurat dette sliter jeg også med å forstå. Jeg utelukker ikke at TH er skyldig, men tenker da at det må være en god grunn til hvorfor det ble gjort på denne måten, som ingen ennå har tenkt på.

Av og til toucher noen fortsatt et fornuftig nivå her inne.

Det er omtrent like usannsynlig at TH skal ha gjort dette, som at jorden ble skapt på seks dager, men fordi noen vil at det skal være sånn, lager de teorier og overtro for å få ligningen til å gå opp.

Og, for all del, alle er unnskyldt, for politiet og politiorganet VG har gått foran og vist oss vei.

Anbefaler for øvrig alle å se Netflix-serien, «Den usannsynlige morderen».

Den forteller historien om Stig Engström, som kanskje var Palme-morderen.

Bra serie, men i denne sammenheng, skal man se den for å få et innblikk i hvorfor politiet begår tabbe etter tabbe i etterforskning.
Citera
2021-12-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Se innlegg #76652 av brukeren Svartediket.

Der blir det gjort rede for.

Takk så mye!
Citera
2021-12-06, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Det er omtrent like usannsynlig at TH skal ha gjort dette, som at jorden ble skapt på seks dager, men fordi noen vil at det skal være sånn, lager de teorier og overtro for å få ligningen til å gå opp.

Og, for all del, alle er unnskyldt, for politiet og politiorganet VG har gått foran og vist oss vei.

Bra serie, men i denne sammenheng, skal man se den for å få et innblikk i hvorfor politiet begår tabbe etter tabbe i etterforskning.

Støttes fullt ut , men regner med at du mener sannsynlig her: Det er omtrent like "usannsynlig" at TH skal ha gjort dette, som at jorden ble skapt på seks dager, men fordi noen vil at det skal være sånn, lager de teorier og overtro for å få ligningen til å gå opp.
Citera
2021-12-06, 20:06
Medlem
Hele tre av kodene i trusselbrevet varsler om at Fru Hagen vil dø.

1. Dårlig tid, fort eller hun er dø
2. For lang tid hun er dø
3. Politiet leter rundt. Ikke verdt for oss. Hun er dø

Snakk om «helgardering».

Brukt er vel: fort eller hun er dø. Hverken TH eller andre familiemedlemmer ser ut til å ta den trusselen på alvor. De vil gå i forhandling, som kjent vil ta tid.

Og ikke «døde» hun heller, så man kan vel i ettertid si at TH med familie hadde rett i at denne trusselen kun var tomme ord og at de hadde all verdens tid på seg. Men hvordan kunne de vite det og om de ikke visste, hva gjorde at de tok den sjansen? Lekte med hennes liv? Det var truet med opplastning av video med hennes siste minutter. Var en eller flere av de kjent med at hun allerede var dø/drept? At tiden ikke spilte noen som helst rolle i dette? Jeg tror kanskje dessverre det.

Ikke ett av barna, opplyst oss, trosser eventuelt TH og roper la oss betale og det brennfort. Jeg vil ha mamma hjem. Penger betyr ingenting i dette.

Nummer 3 fikk de ikke brukt fordi politiet ikke åpenlyst lette rundt. Men jeg mener den hadde blitt tatt i bruk om noen andre hadde ankommet åstedet før TH og tilkalt politiet. Jeg tror denne andre var ment å være elektrikeren som hadde en avtale der denne dagen. Og som meget trolig ville dukket opp i løpet av den formiddagen. Slik gikk det som kjent ikke.

Hvorfor ringer ikke TH ett eller flere av barna som bor i nærheten og formidler sin bekymring slik at en av de kan reise å se til henne? Var det fordi han ikke ville de skulle være de første på åstedet? Og i tilfelle hvorfor? Ville de ringt han og ikke politiet? Eller visste han at de ikke var så tilgjengelig på denne tiden? At de sov eller holdt på med litt andre ting som gjorde at de ikke var å nå på telefonene sine?
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-06 kl. 20:18. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Palme-författaren: Därför ljög Engström om jakten

Den misstänkte Palmemördaren Stig Engström har utmålats som en uppmärksamhetstörstande mytoman.

Men författaren Thomas Pettersson har kartlagt ”Skandiamannens” lögner och menar att det fanns slug taktik och metodik bakom.

– Det var ingen som tog honom på riktigt allvar. Man underskattade honom ständigt, säger Thomas Pettersson.

https://www.expressen.se/nyheter/palme-forfattaren-darfor-ljog-engstrom-om-jakten/

Skandiamannen och mordet på Olof Palme

2020 bekräftade Palmeutredarna det som Filter avslöjade redan två år tidigare och pekade ut Skandiamannen Stig Engström som statsminister Olof Palmes mördare. Efter tolv års efterforskningar var det bland annat författaren Thomas Petterssons tips som ledde till att Palmegruppen fick Skandiamannen som huvudspår.

https://magasinetfilter.se/tag/skandiamannen/

”Skandiamannen” Stig Engström pekas ut som Palmes mördare
Krister Petersson lägger ner utredningen efter 34 år

Den 34 år långa utredningen har nått sitt slut.

”Skandiamannen” Stig Engström pekas ut som den som mördade Sveriges tidigare statsminister Olof Palme på Sveavägen 1986.

Det uppger chefsåklagare Krister Petersson på onsdagens pressträff.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nap9pL/skandiamannen-stig-engstrom-pekas-ut-som-palmes-mordare
Citera
2021-12-06, 20:47
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Jeg sitter oppe på Nordvestlandet, nærmere bestemt Ålesund, og her oppe er det ingen rykter angående hva som foregår i denne familien Hagen,
Så jeg undrer meg på hva som er kildene deres til "nullet, psykopat osv" og diverse andre nedsettende kommentarer . Jeg tenker , kanskje det er en som har blitt behandlet dårlig av TH ?, kanskje en som ikke fikk en jobb i konsernet hans og derved slenger med lippa ?, folk er så forskjellig og noen har vikarierende hensikter.....
Eller bygger f.eks. utsagnet "han er en psykopat" på at du er hellig overbevist på at TH er en konemorder, og alle konemordere må være syk i hodet og være psykopat.

Mulig TH også er kjent for å være en notorisk "drittsekk" , men jeg har ikke oppfattet det i andres omtale av han, kanskje holder folk kjeft om det negative fordi han er kilde til masse penger?
Kanskje folk er rett og slett redd han, Kanskje han truer med å sette opp prisen på strøm? (det siste var sagt som en dårlig spøk)

Jeg bare spør fordi jeg ingenting vet

Du er inne på noe her, kan ikke fatte hvorfor ikke man bare legger seg dønn flat for denne TH han er så sjarmerende...
Senast redigerad av GG99Slayer 2021-12-06 kl. 20:54.
Citera
2021-12-06, 20:53
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Støttes fullt ut , men regner med at du mener sannsynlig her: Det er omtrent like "usannsynlig" at TH skal ha gjort dette, som at jorden ble skapt på seks dager, men fordi noen vil at det skal være sånn, lager de teorier og overtro for å få ligningen til å gå opp.

Newsflash , det vakke det han mente
Citera
2021-12-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hahaha, jaha!? Varför vore det så dumt? Att ”kidnappa” henne då hon är ute på tur med hundvalpen?
Mange folk på kvitfjell i hytter og løyper. Kamera overalt så ikke lett å få noen til å forsvinne sporløst der. Aeh og th gikk vel ikke på øde fjelltopper der hun kunne ramle utfor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in