2021-12-06, 19:41
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Nä, IKEA FULLÄNDAD grillspade snarare då. Varumärke är en grej vettu.

Försökte du formulera en poäng nu?
Citera
2021-12-06, 19:43
Medlem
vojnes avatar
Gå in på www.ikea.se. Vad möts man av? Jo, en direktlänk märkt "Jul" högst upp till vänster.

Vidare serverar restaurangen "julbord", inte "vintersäsongsanpassat smörgåsbord".

Så nog använder IKEA ordet jul, om än inte för just deras julmust.
Citera
2021-12-06, 19:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Menat du att traditioner är motsatsen mot att det är samma?

Traditioner kräver lite mer än att slötitta på usla KA & Co eller äta sig proppmätt med likadan mat till alla högtider.

IKEA inför möjligheten till en vacker tradition med att ändra på dumheterna som enfaldiga går igång på. Det borde vara förbjudet att kalla något Julmust eftersom det är samma som Påskmust. Bättre då att benämna det Vintersaga och få lite klass på det hela.

Julen borde döpas om till Vinterhögtiden.
Citera
2021-12-06, 19:46
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Är väl nån kränkt muslimfitta som inte tålde att det heter JULmust…. 🙄

det som är lite kul är att jag har inte träffat en enda invandrare som inte gått full blown fucking bonkers på våra traditioner. Varenda EN av mina muslimska vänners morsor har fan med stolthet slängt upp Apotekarnes kring december och tindrat med ögonen. Det är ändå förjävla fint och är genuint ett drag jag tycker är så fruktansvärt charmigt bland nyanlända. "vad gillar man i detta kalla skitlandet? Okej julmust är en grej då köper jag hem 800 liter". Alltså verkligen. Det säger något tycker jag.

Hela byta-namn-grejen känns som ett södertörnskoncept där någon septum-piercad liv-strömquist-älskande Siri från Umeå bestämt sig för att de som inte firar jul blir kränkta. Detta helt utan att ens faktiskt faktachecka om det stämmer. Ironin är så jävla slående att den hade golvat Tyson i sina bästa dagar.

Fuck do i know: men det hade känns OTROLIGT mycket mer inkluderande i att rulla med de slagen. Släng på någon chanukka-ljusstake eller en Sikh tillsammans med en tomte som halsar julmust som om det vore hennesy. DET hade verkligen visat på inkludering. Men det förstår väl ingen från södertörn.

HUR SOM. nog om hur sopiga södertörn är. De kan genuint dra långt åt helvete och stanna där. Och konstfack. Och berghs. Och hyper island. Det är la äntä hela världen att man bytt namn. Det kommer från en fin plats. Men exkluderingen av den grupp man anser sig inkludera känns märklig. Att basera sin reklam på någon tredjegenerationsinvandrares twitter-fighter känns puckat. Det känns som att de vill byta namn så de kan ryggdunka sig själva och runka av varandra intern för att visa hur PK de är, utan att egentligen stämma om huruvida gesten faktiskt ger något.
Senast redigerad av Brmc 2021-12-06 kl. 19:59.
Citera
2021-12-06, 19:50
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Traditioner kräver lite mer än att slötitta på usla KA & Co eller äta sig proppmätt med likadan mat till alla högtider.

Nej
Citera
2021-12-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
det som är lite kul är att jag har inte träffat en enda invandrare som inte gått full blown fucking bonkers på våra traditioner. Varenda av mina muslimska vänners morsor har fan med stolthet slängt upp Apotekarnes kring december och tindrat med ögonen. Det är ändå förjävla fint och är genuint ett drag jag tycker är så fruktansvärt charmigt bland nyanlända. "vad gillar man i detta kalla skitlandet? Okej julmust är en grej då köper jag hem 800 liter". Alltså verkligen. Det säger något tycker jag.

Hela byta-namn-grejen känns som ett södertörnskoncept där någon septum-piercad liv-strömquist-älskande Siri från Umeå bestämt sig för att de som inte firar jul blir kränkta. Detta helt utan att ens faktiskt faktachecka om det stämmer. Ironin är så jävla slående att den hade golvat Tyson i sina bästa dagar.

HUR SOM. nog om hur sopiga södertörn är. De kan genuint dra långt åt helvete och stanna där. Och konstfack. Och berghs. Och hyper island. Det är la äntä hela världen att man namn. Det kommer från en fin plats. Men exkluderingen av den grupp man anser sig inkludera känns märklig. Att basera sin reklam på någon tredjegenerationsinvandrares twitter-fighter känns puckat. Det känns som att de vill byta namn så de kan ryggdunka sig själva och runka av varandra intern för att visa hur PK de är, utan att egentligen stämma om huruvida gesten faktiskt ger något.

Ja. Jag håller med dig.
Citera
2021-12-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
JULmust = JUDEmust ?

Tänkt på det!
Kalle JULarbo = Kalle JUDEbo?

Sug på den ett tag!
Citera
2021-12-06, 20:05
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Antikristet?

I Sverige dricker vi Jul och har gjort det innan Ansgar kom hitsläpande med sitt kors.

Nåväl, nog för att Ansgar var en simpig betacuck och att vi druckit must sen vikingatiden, men vetifasen om vi fortsätter dricka det p.g.a vårt asa-arv. Det är en stretch.
Citera
2021-12-06, 20:08
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Kalle JULarbo = Kalle JUDEbo?

Sug på den ett tag!

must är ju annars förklortning för Militära UnderrättelSe Tjänsten, BO en förkortning för Barnombudsmannen. Uppenbarligen så stur Globalistjudarna både den svenska militären OCH knullar våra barn! HERRE KRISTNE VITE ARISKE GUD DET ÄR JU SÅ UPPENBART!
Citera
2021-12-06, 20:10
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Även deras glögg verkar heta vintersaga, det kan vara så att det är en serie produkter med samma namn istället för ett religionskrig?

Du är förmodligen inne på rätt spår. Eller så vill man kanske själva musten under en längre tidsperiod än fram till jul/nyår. "War on christmas" debatten är annars ganska larvig och menlös.
Citera
2021-12-06, 20:36
Medlem
Finns en förklaring till: ikea vill slippa tjafsa om varför samma blask säljs som julmust * påskmust *bara must.
Citera
2021-12-06, 20:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatatoniskMelon
Finns en förklaring till: ikea vill slippa tjafsa om varför samma blask säljs som julmust * påskmust *bara must.

Finns väl ingen butik som behöver tjafsa om det med kunderna. Detta är bara en dum bortförklaring men även om det stämde kunde de kalla det för must eftersom det är must.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in