2021-12-06, 16:41
Medlem
muskelstals avatar
Hej, har börjat med lite små byggen och annan mekanisk / verkstads konstruktion på hobby nivå. Söker någon skrothandlare nära stockholm tänker mig något i stil med http://lellesatervinning.se/
De behöver ej ha någon hemsida men om ni kikar så fattar ni nog vad jag är ute efter. Finns det några sådana företag i sörmland eller Uppland? Man kan vända sig till för o köpa begagnat skrot att modifiera eller återvinna?
Förstår att de säkerligen finns gott om privat personer som gör detta men tänker mig de är onödigt att hänga ut dem här pga risken med alla diverse metall stöldligor som finns.
Citera
2021-12-06, 17:11
Medlem
jah_man2s avatar
Svanljungs skrot i Huddinge både köper och säljer metallskrot. Jag har köpt rostfritt och mässingsskrot av dom ibland.

Det finns en skrot i Högdalen som jag inte minns namnet på men jag är osäker på ifall de säljer skrot till privatpersoner eller ifall de bara köper.
Citera
2021-12-06, 17:19
Medlem
muskelstals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Svanljungs skrot i Huddinge både köper och säljer metallskrot. Jag har köpt rostfritt och mässingsskrot av dom ibland.

Det finns en skrot i Högdalen som jag inte minns namnet på men jag är osäker på ifall de säljer skrot till privatpersoner eller ifall de bara köper.
Får kika på det! Svanljungs säljer de bara plåtar/rör eller har de annat spännandr skrot?
Citera
2021-12-06, 17:20
Medlem
Seriösa skrotfirmor släpper nog inte utomstående in i deras skrotlager.. med tanke på dagens säkerhetstänkande.. dom kan bli stämda om nåt olycka händer..
Citera
2021-12-06, 17:25
Medlem
muskelstals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Seriösa skrotfirmor släpper nog inte utomstående in i deras skrotlager.. med tanke på dagens säkerhetstänkande.. dom kan bli stämda om nåt olycka händer..
Det som är lite synd, dock fullt rimligt.
Citera
2021-12-06, 17:42
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Får kika på det! Svanljungs säljer de bara plåtar/rör eller har de annat spännandr skrot?

Dom köper och säljer metallskrot i alla former utom stål och järnskrot. Dom köper allt från aluminium,koppar,mässing till bilbatterier och elmotorer för att i sin tur sälja vidare till Stena eller Lantz metallåtervinning.

Jag har sålt en del skrot till dom och ibland åkt dit och köpt,som jag skrev tidigare,bl.a rostfri rundstav för att göra köttkrokar av,kopparrör när jag bara behövt en kort bit. Sist jag var där och sålde lite skrot så hittade jag en gammal mässingcymbal jag inte kunde låta bli att köpa.

Dom har ingen "butik" eller ett lager så man får titta vad som finns i deras olika kärl för dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in