2021-12-05, 22:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Teledata ville ha sørget for at AE ble funnet raskt, da vil sikkert du si at "hvis hun gikk uten telefon"

Det er nok ikke så enkelt som du kanskje tror.

att få någon att försvinna spårlöst och utan att någon misstänks är väldigt svårt, som tur är...
Citera
2021-12-05, 22:30
Medlem
Citat:
Teledata ville ha sørget for at AE ble funnet raskt, da vil sikkert du si at "hvis hun gikk uten telefon"

Ja, teledata ville afsløre det ret hurtigt - hun havde jo altid telefonen med sig, siges det!

Og ægtepagten ville med det samme rette mistanken mod TH, ved at vælge den måde at kvitte sig med hende på.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-05 kl. 22:33.
Citera
2021-12-05, 22:42
Medlem
Citat:

Du har et poeng der, hvis AE som regel gikk tur med telefon.

Men jeg tror jeg ville foretrukket den lille detaljen(altså gjenglemt telefon) som ville vekke noe mistanke, over sette meg inn i kryptovaluta/datasikkerhet, lage kryptooppsettet, kjøpe sprox-sko, teip, strips, papir og konvolutt, skrive trusselbrev på hemmelig printer, finne medhjelpere jeg kunne stole på, risikoen med å utføre et drap/bortføring i/fra S4, rigging av S4, flere måneder med å være min egen motpart i en fingert kidnappingssak, betale 10 millioner, og sist men ikke minst flere år med en pågående etterforskning.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-12-05 kl. 22:44.
Citera
2021-12-05, 22:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Du har et poeng der, hvis AE som regel gikk tur med telefon.

Men jeg tror jeg ville foretrukket den lille detaljen(altså gjenglemt telefon) som ville vekke noe mistanke, over sette meg inn i kryptovaluta/datasikkerhet, lage kryptooppsettet, kjøpe sprox-sko, teip, strips, papir og konvolutt, skrive trusselbrev på hemmelig printer, finne medhjelpere jeg kunne stole på, risikoen med å utføre et drap/bortføring i/fra S4, rigging av S4, flere måneder med å være min egen motpart i en fingert kidnappingssak, betale 10 millioner, og sist men ikke minst flere år med en pågående etterforskning.

den stora skillnaden mellan dessa två scenarier ligger bara i hur mycket arbete som behövdes läggas ner efter försvinnandet...
åh i Kvitfjell bor det folk permanent i stugstäderna, det är inte bara att göra det mitt i veckan för att slippa ses...
Citera
2021-12-05, 22:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
tt henne inn i en bil levende, så hadde det jo ikke blitt spor etter drap. Evt lurt henne inn på en avsides rasteplass.

Altfor risikabelt med tanke på mulige vitner.
Det kreves dessuten mye for å stanse en person i bil.
Spikermatte er ikke noe man kan slenge ut hvor som helst, heller. Hvis det virkelig skulle
sett ut som en kidnapping, så måtte det vært gjort mens hun var til fots og ikke kunne
forsvare seg, på et sted der det var minimale sjanser for vitneobservasjoner av selve
bortføringen. Utendørs er sjansene store for at offeret gjør anskrik eller klarer å flykte.

Det eneste virkelige alternativet til huset i Sloraveien, slik jeg ser det, er hvis hun var
alene på Kvitfjell mens TH beviselig var i byen. Da mener jeg beviselig, og ikke bare
at telefonen og bilen hans plasserte ham der.

Da er vi tilbake igjen til selve åstedet. Beleilig kort avstand til Futurum.
Et alibi basert på teknikaliteter og vitneforklaringer fra nærstående personer.
Et alibi jeg mener potensielt kan være fullt av hull.
Som politiet sa i media - TH "forsvinner" fra tidslinjen i løpet av dagen.
Citera
2021-12-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Altfor risikabelt med tanke på mulige vitner.
Det kreves dessuten mye for å stanse en person i bil.
Spikermatte er ikke noe man kan slenge ut hvor som helst, heller. Hvis det virkelig skulle
sett ut som en kidnapping, så måtte det vært gjort mens hun var til fots og ikke kunne
forsvare seg, på et sted der det var minimale sjanser for vitneobservasjoner av selve
bortføringen. Utendørs er sjansene store for at offeret gjør anskrik eller klarer å flykte.

Det eneste virkelige alternativet til huset i Sloraveien, slik jeg ser det, er hvis hun var
alene på Kvitfjell mens TH beviselig var i byen. Da mener jeg beviselig, og ikke bare
at telefonen og bilen hans plasserte ham der.

Da er vi tilbake igjen til selve åstedet. Beleilig kort avstand til Futurum.
Et alibi basert på teknikaliteter og vitneforklaringer fra nærstående personer.
Et alibi jeg mener potensielt kan være fullt av hull.
Som politiet sa i media - TH "forsvinner" fra tidslinjen i løpet av dagen.

Alt i dette scenarioet er tilrettelagt slik det måtte tilrettelegges slik jeg ser det. Noe gikk mulig litt over stokk og stein underveis. En dreiebok er «regissørens manus». Aktørene, særlig de som ikke er forelagt manus, vil kunne opptre helt annerledes under iscenesettelse av.

Jeg tror de nå vet langt mer enn de tidligere gjorde om disse hullene i tidslinjen hans. Jeg tror en del av den faktisk nå ikke har et hull lengre, det er fyllt inn av TH selv.
Citera
2021-12-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
kul slump

Fant ut at det var noe gammelt
Citera
2021-12-05, 23:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Fant ut at det var noe gammelt

roligt men har förmodligen inget med det här fallet att göra, 100 år för tidigt
Citera
2021-12-05, 23:49
Medlem
Jeg tror hovedpoenget med fingert kidnapping er at levninger ikke skal finnes, og at AE ikke skal kunne erklæres død. Kan hende de voksne barna, eventuelt med støtte fra, eller påtrykk fra, inngiftede ektefeller, ville kreve morsarv om AE var beviselig død.

AE fikk et sammenbrudd i foreningen, og fortalte om økonomiske vansker i forbindelse med at hun ønsket skilsmisse. Hadde hun betrodd seg til sine voksne barn, én eller to eller alle, om skilsmisseplaner og ektepaktene som satte henne på bar bakke.

Det er greit og vanlig at man ikke ønsker å involvere små barn, tenåringer, eller også unge voksne barn, i en skilsmisse. Her er alle barna godt voksne. Ville det ikke være naturlig for AE å søke støtte hos barna? Jeg tror det.

AE og barna ville ha felles økonomisk interesse av et best mulig skilsmisseoppgjør. AE for å få ha det godt og trygt resten av livet, barna for å kunne motta forskudd på arv som ville sikre både dem og barnebarna et godt økonomisk utgangspunkt.

Vi vet lite om hva barna har forklart til politiet. Det eneste er brevet fra datter HHB2, som åpenbart bærer preg av at brevskriveren var i ubalanse. Ellers er påstander om hva barna mener fremført av advokatene SH og SK. SK fremstår som en medforsvarer for TH.

Kan hende AE har fortalt TH at barna ville støtte henne i en skilsmisse. Det kan ha utløst panikk hos TH. Ikke bare ville han måtte se på at AE fikk leve i fred og velstand, men at hun gjennom skilsmisseoppgjøret også kunne frigjøre de voksne barna fra THs strenge økonomiske undertrykking.

Jeg tror at TH har visst at dette problemet ville dukke opp en dag, at AE plutselig kunne ta fra ham både barn og penger. Så han har lagt planer for hvordan løse dette. Kanskje over flere tiår. Den fingerte kidnappingen tror jeg skal stoppe eventuelle forsøk fra barna på å kreve morsarven sin.

Edit

Jeg håper kjendisadvokatene står i kø for å bistå de voksne barna når støvet har lagt seg. Og at SK får en smekk fra advokatforeningen for dårlig håndverk.
Senast redigerad av kornblomst 2021-12-06 kl. 00:01. Anledning: Edit
Citera
2021-12-05, 23:49
Medlem
Citat:
roligt men har förmodligen inget med det här fallet att göra, 100 år för tidigt

Hehe
Citera
2021-12-06, 00:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror hovedpoenget med fingert kidnapping er at levninger ikke skal finnes, og at AE ikke skal kunne erklæres død. Kan hende de voksne barna, eventuelt med støtte fra, eller påtrykk fra, inngiftede ektefeller, ville kreve morsarv om AE var beviselig død.

AE fikk et sammenbrudd i foreningen, og fortalte om økonomiske vansker i forbindelse med at hun ønsket skilsmisse. Hadde hun betrodd seg til sine voksne barn, én eller to eller alle, om skilsmisseplaner og ektepaktene som satte henne på bar bakke.

Det er greit og vanlig at man ikke ønsker å involvere små barn, tenåringer, eller også unge voksne barn, i en skilsmisse. Her er alle barna godt voksne. Ville det ikke være naturlig for AE å søke støtte hos barna? Jeg tror det.

AE og barna ville ha felles økonomisk interesse av et best mulig skilsmisseoppgjør. AE for å få ha det godt og trygt resten av livet, barna for å kunne motta forskudd på arv som ville sikre både dem og barnebarna et godt økonomisk utgangspunkt.

Vi vet lite om hva barna har forklart til politiet. Det eneste er brevet fra datter HHB2, som åpenbart bærer preg av at brevskriveren var i ubalanse. Ellers er påstander om hva barna mener fremført av advokatene SH og SK. SK fremstår som en medforsvarer for TH.

Kan hende AE har fortalt TH at barna ville støtte henne i en skilsmisse. Det kan ha utløst panikk hos TH. Ikke bare ville han måtte se på at AE fikk leve i fred og velstand, men at hun gjennom skilsmisseoppgjøret også kunne frigjøre de voksne barna fra THs strenge økonomiske undertrykking.

Jeg tror at TH har visst at dette problemet ville dukke opp en dag, at AE plutselig kunne ta fra ham både barn og penger. Så han har lagt planer for hvordan løse dette. Kanskje over flere tiår. Den fingerte kidnappingen tror jeg skal stoppe eventuelle forsøk fra barna på å kreve morsarven sin.

du pratar om något viktigt här, för utan att hon dödförklaras blir det ingen dödsbo och utan dödsbo blir det inget på någon från arvet till AEF och då ökar hennes personliga förmögenhet och TH`s anses inte ens vara något AEF har rätt till delar av förrän hon förklaras död...
Citera
2021-12-06, 00:16
Medlem
Citat:
du pratar om något viktigt här, för utan att hon dödförklaras blir det ingen dödsbo och utan dödsbo blir det inget på någon från arvet till AEF och då ökar hennes personliga förmögenhet och TH`s anses inte ens vara något AEF har rätt till delar av förrän hon förklaras död...

La oss si om AE skulle bli funnet omkommet etter en ulykke.

Barna ville da kunne kreve morsarv. Jeg mener barna også kunne bestride ektepakten. Spesielt om barna hadde vært vitner til vold og undertrykking av mor.

Ektepaktene er så urimelige og skjeve, at jeg tror barna kunne ta skifteoppgjøret til retten og kreve at ektepaktene måtte settes til side, slik at de ble sikret en rettferdig morsarv.

Hvis AE hadde rukket å ta skilsmisseoppgjøret til retten mens hun levde, og de voksne barna støttet hennes forklaring om økonomisk undertrykking og eventuelt fysisk og psykisk vold og mishandling i ekteskapet, ville ektepaktene ha blitt satt til side, og AE ville ha blitt tilkjent halve fellesboet.

Det er synd at hun ikke rakk å få gjennomført skilsmissen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in