2021-12-06, 13:13
Medlem
IKEA bör tas ned på jorden.
Men det kräver att KVINNOR agerar, typ genom bojkott.
Men det kommer aldrig att hända. IKEA är deras köptempel nr 1.

Ni män som har en kvinna, mor, syster, fru etc, för försöka få de att förstå. Om ni orkar. Om det ens är värt ansträngningarna.
Citera
2021-12-06, 13:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
IKEA bör tas ned på jorden.
Men det kräver att KVINNOR agerar, typ genom bojkott.
Men det kommer aldrig att hända. IKEA är deras köptempel nr 1.

Ni män som har en kvinna, mor, syster, fru etc, för försöka få de att förstå. Om ni orkar. Om det ens är värt ansträngningarna.

Jag skulle gärna vilja se en sammanställning över alla dessa Ryska försök att sänka svenska företag som pågår här på Flashback
Citera
2021-12-06, 13:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Skulle tro att det är för att slippa förklara vad julmust är. Bor själv utomlands och måste förklara vad jag dricker varje år.

Så när de kallar det för vintersaga så vet alla vad det är och hur det smakar, är det så du tänker?
Citera
2021-12-06, 13:24
Medlem
PedoJoeBidens avatar
IKEA är enormt subversivt, såg att ett varuhus här i Sverige hade tagit ner den svenska flaggan och ersatt den med en sådan där BLM flagga istället.
Går väl hand i hand med att man vill amerikaniseras.
Citera
2021-12-06, 13:26
Medlem
Ni är fanimig mer korkade än negrer. Denna produkt ska säljas worldwide och då behöver benämningen vara så lättförståelig som möjlig för nästan samtliga jordens innevånare. IKEA säljer inte enbart den här produkten i stockholmsförorter.
Citera
2021-12-06, 13:29
Medlem
Citat:
Skulle tro att det är för att slippa förklara vad julmust är. Bor själv utomlands och måste förklara vad jag dricker varje år.
Vintersaga blir mycket tydligare..
Citera
2021-12-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Ni är fanimig mer korkade än negrer. Denna produkt ska säljas worldwide och då behöver benämningen vara så lättförståelig som möjlig för nästan samtliga jordens innevånare. IKEA säljer inte enbart den här produkten i stockholmsförorter.

Drycken är känd som julmust och uppslagsordet på engelska Wikipedia är julmust. Men på Ikea får man inte ens någon träff om man söker på julmust. Hur skulle det bli svårare att förstå om man kallat den t.ex. "Vintersaga - Julmust, Swedish festive drink"? Jämför med glöggen som de kallar "Vintersaga is a serene shelter from the winter cold - Glögg, mulled fruit drink"
Citera
2021-12-06, 13:39
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Vintersaga är en sång av Monica Z. Hennes familj äger rättigheterna till namnet. Har de alltså godkänt detta?

Nej, det är det inte.
Vintersaga skrevs av Ted Ström. Den mest kända versionen sjöngs in av Monica Törnell.
Citera
2021-12-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen

Det är närmast precis tvärtom. Ett "exotiskt" namn gör den mer spännande.
Sen undrar jag om denna dryck verkligen säljs world wide. IKEA har mängder med lokala produkter.
Citera
2021-12-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag skulle gärna vilja se en sammanställning över alla dessa Ryska försök att sänka svenska företag som pågår här på Flashback

Vad fan har ryssland med detta att göra...
För ett antal år sen var det krögarna som kallade julbord fpr något annat i många städer.
För att sen inse att det var en dålig ide. Reaktionerna här är sunda.
Citera
2021-12-06, 14:05
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:

Och nu slipper du förklara detta för att det heter vintersaga? Vafan är det ens? Blir ju bara jobbigare att förklara. Dricker man en saga? Det är ju en bok, smakar det som papper?

Rättare hade varit att köra en engelsk översättning. Christmas soda.
Citera
2021-12-06, 14:14
Medlem
Dyr! IKEA har tappat det helt sedan Kamprad tyvärr avled. Dyrare saker, smyghöjning av priser etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in