Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Ja du, och varför var det bara en handfull personer som hörde en hagelbössa avlossas utomhus vid ungefär samma klockslag en likaledes varm sommarnatt i Vänersborg för några år sedan (mordet på Holmängen) trots att det finns kanske 50 lägenheter inom en radie av 100 meter från bössan? Kan det möjligtvis vara för att de sov?

Jo så kan det vara men tycker flera borde varit uppe och påväg någonstans vid denna tidpunkt lördag efter stadshotellet stängt.
Hörs det så väl till västravägen borde det höras även till campingen, stan, ekudden området.
Kan tycka att några till borde suttit i sina trädgårdar, husvagn, tält, gått, cyklat osv.
Killarna som såg bilen, vart var de då skriken hördes.
Jag säger ju inte att det är omöjligt men jag tycker det är tveksamt. Speciellt då Hanna tom hör vad som sägs, hur många de var osv.
Är de så säkra på vad de hörde varför ringde de inte polisen där och då.
Tror att deras uppfattning av det de hörde kan ha växt till sig då de hörde om försvinnandet.
En smäll från en hagelbössa uppträder ju under väldigt kort tid så man kanske inte fattar vad det var, man stannar till och lyssnar och släpper det om det sen är tyst.
Här verkar det ju varit skrik, arga män som pågått ett tag.
Det kan ha varit flera personer baserat på deras vittnesmål men jag tar det inte som självklart.