Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag tror inte alls SE går på någon knivsegg som GM. Som vittne, måste vi inte bortförklara pratstunden med HO, inte bortförklara allt som SE återger från brottsplatsen och dessutom kan SE mycket väl hört en person på mordplatsen beskrivit en man i mörk rock. Hade SE mörk rock på sig och var vittne behöver SE ingen tur alls. Då går allt ihop och inget måste krånglas till eller förklaras bort.
Som vittne nej. Han behövde inte oroa sig, inte känna sig jagad, inte känna ånger o.s.v. (Delar som han inte alls uppvisar heller, vilket gör honom osannolik som GM.)
Det är där jag menar att balansgången fanns, där han hela tiden var "på rätt sida". Lögnerna gick precis under radarn trorts att han fullkomligt pepprade ur sig uppgifter, ev. känslor lyckades han dölja för alla efter mordet. (Bortsett från chocken 23:40). Han får in osannolika gissningar, chansningar på lätt kontrollerbara uppgifter som han inte har någon som helst garanti för eller aning om att polisen ska kolla upp.
Var inne på det tidigare. Teorin har haft sina glansdagar. Jag tror att fler och fler till slut kommer att vrida och vända på framförallt TP's uppgifter för att upptäcka hur tunt det faktiskt är, men fantasifullt.