2021-11-24, 09:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det var som fan, det verkar faktiskt som fläskkotletten inte åkt in ännu. Han har lovat att uppdatera sin FB-sida snart om korrupta politiker och all skit som han såklart svär sig fri från. Dessutom har han uppenbarligen varit i Stockholm i helgen. Skönt ändå att ingen tidning uppmärksammat att han avvikit. Han kanske tror de ska komma och hämta honom med limousine? Men de lär väl hämta honom mindre glamouröst nu?
Är det inte bara så att han har med sig mobil och en laddare till anstalten? ”Hemmabilder” kan han ta tagit så han har ett gäng olika att lägga ut ihop med inläggen så det ser ut som att han är på fri fot.
Citera
2021-11-24, 12:42
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är det inte bara så att han har med sig mobil och en laddare till anstalten? ”Hemmabilder” kan han ta tagit så han har ett gäng olika att lägga ut ihop med inläggen så det ser ut som att han är på fri fot.
Det är bara det att wifi inte är tillåtet på anstalten samt att han måste jobba åtta timmar. Men han kan mycket väl anlitat någon annan att lägga ut hans bilder på sitt konto. Men nu verkar det faktiskt som att han inte varit inlåst förra veckan. Denna vecka har det däremot varit tyst ett par dagar nu. Även på insta.
Citera
2021-11-24, 12:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det är bara det att wifi inte är tillåtet på anstalten samt att han måste jobba åtta timmar. Men han kan mycket väl anlitat någon annan att lägga ut hans bilder på sitt konto. Men nu verkar det faktiskt som att han inte varit inlåst förra veckan. Denna vecka har det däremot varit tyst ett par dagar nu. Även på insta.
Han kör väl på 5G och låter sonen stå för abonnemanget.
Jag har ingen erfarenhet av att sitta på anstalt, jag undrar hur noggrant man bli är visiterad på öppen anstalt? Är det ombyte inför vakter eller hur fungerar det?
Hade Runar mobilen mellan skinkorna och laddaren knuten runt kulorna
Citera
2021-11-24, 14:20
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Jag har ingen erfarenhet av att sitta på anstalt, jag undrar hur noggrant man bli är visiterad på öppen anstalt? Är det ombyte inför vakter eller hur fungerar det?

Kulorna är nog fulladdade då han skrivs ut
Citera
2021-11-24, 16:29
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Om jag förstår saken rätt har de ingen wifi alls på anstalterna. Men det är ju möjligt han smugglat in en ändå? Upptäcker de den får han väl glömma fotboja sen och sitta av hela tiden? Men en åttatimmars arbetsdag med att mocka efter kor och grisar lär väl ta knäcken på Runar som aldrig jobbat i hela sitt liv.
Citera
2021-11-25, 21:22
Medlem
Coolvid19s avatar
Nu har han åkt in i alla fall. Han har skrivit ett långt avskedsbrev på Facebook om hur synd det är om honom. Naturligtvis är han oskyldigt dömd. Han nämner aldrig ordet "fängelse" utan skriver om det till att han kommer vara "borta" i några månader. Naturligtvis har han ägnat hela förra veckan åt förberedelser.

Här är vad Runar tror han ska göra i finkan.
1. Han ska studera och läsa. Oklart vad. Men han kommer att fokusera på att komma tillbaka som en fri man och då förändra Sverige i grunden.
2. Han ska skriva klart de tre böcker han håller på med.
3. Han kommer att skriva lite mer koncentrerade och matnyttiga texter på sina sociala medier via en bulvan på utsidan.
4. Han kommer att träna för att hålla sig i trim.
5. Han har ansökt om medborgarskap i Sverige. Högs medveten om att han inte kan få det förrän en sju åtta år efter avtjänat straff.

Det är alltså ungefär dubbel heltid han ska sköta på sin fritid. Jag tror på riktigt inte han har förstått att han ska jobba åtta timmar om dagen på en bondgård. Vem vet, det kanske kan göra honom gott?
Citera
2021-11-28, 20:39
Medlem
rogerks avatar
Ja efter som fångarna gör "allt" på fängelset, så tror jag Runar får börja med städning. Djurskötsel kommer nog sist, efter disk o tvätt.... Matlagning mm kommer han nog inte få delta i, de andra fångarna vill nog inte ha honom med i den sysslan.

Sen kan ju Runar Delta i behandlingsprogram för att jobba med sin problematik. Undar om han kommer tacka ja till det?

Lite läsning
https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/arbete-studier-och-behandling/
Senast redigerad av rogerk 2021-11-28 kl. 20:42.
Citera
2021-11-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Ja efter som fångarna gör "allt" på fängelset, så tror jag Runar får börja med städning. Djurskötsel kommer nog sist, efter disk o tvätt.... Matlagning mm kommer han nog inte få delta i, de andra fångarna vill nog inte ha honom med i den sysslan.

Sen kan ju Runar Delta i behandlingsprogram för att jobba med sin problematik. Undar om han kommer tacka ja till det?

Lite läsning
https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/arbete-studier-och-behandling/

Runar lider av lättare psykopatiska drag. Samt enormt behov av att få uppmärksamhetboch bekräftelse. Hur lägger de upp behandlingen för honom? Hur ska de på den korta tiden då honom att inse dessa problem?
Citera
2021-11-28, 21:55
Medlem
Alonens avatar
Undras om han fått fnatt nu, han har inte uppdaterat sina sociala medier på en dryg vecka…

Undras om han fattat att ALLA skulder han har, väntar på honom på utsidan, med tickande ränta…
Citera
2021-12-05, 23:06
Medlem
Tant-Harrys avatar
Tja lille R dök inte upp när han skulle men han hade den goda smaken att ringa och säga att han kommer några dagar försent, och eftersom det inte är straffbart att inte inställa sig så kunde han göra så 🤐 nåväl lille R har arbetsplikt där inne men han vill inte jobba, han vill plugga, men sånt får man ansöka om inget man får göra så där hux flux. Han är inte så poppis bland kriminalvårdarna....och han är väldigt missnöjd med sitt "boende" fortsättning följer 😉
Citera
2021-12-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tant-Harry
Tja lille R dök inte upp när han skulle men han hade den goda smaken att ringa och säga att han kommer några dagar försent, och eftersom det inte är straffbart att inte inställa sig så kunde han göra så 🤐 nåväl lille R har arbetsplikt där inne men han vill inte jobba, han vill plugga, men sånt får man ansöka om inget man får göra så där hux flux. Han är inte så poppis bland kriminalvårdarna....och han är väldigt missnöjd med sitt "boende" fortsättning följer 😉

Klart han är missnöjd, han är oskyldigt dömd.
Det är ett justitiemord.
Arbeta i en verkstad och spika lastpallar passar
inte riktigt hans profil.

Keep up the good work..
Citera
2021-12-06, 15:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Kommer han få blondera håret medans han sitter i finkan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in