2021-12-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
1. nej inte 110% men nog 98% typ

2. Han ska vara kapabel så som jag har förstått det.

Okej förstår.

Kapabel det förstår jag att han är, men frågan är: har han råd för att anlita torpeder?
Citera
2021-12-05, 14:24
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Visst, inget är omöjligt vill bara påminna om att det är väldigt obekräftat för att slippa hundra sidor av teorier där "förlåt" används som kriterium ifall det passar in i ett scenario eller ej. Det blir så tröttsamt!
Och vilka förutom mördarna var så nära att de kunde höra ett förlåt?

Det kan vara intressant att spekulera kring men bra för de som är nya/läser sällan att veta skillnaden på fakta och väldigt lösa rykten.

Absolut, det är en möjlighet! Fast även om användaren har rätt i vissa delar blir det svårt att lita på en uppgift endast på grund av att Frejgatan sagt det. Det där med "svart hand" tex är ingen uppgift man kan ta fasta på och luta sig mot som en klippa av sten i sina vidare resonemang.

1.Absolut som jag skrev detta är inte bekräftade uppgifter samtidigt får man då tänka vad är vinsten att trolla om det...? Hur skulle folk kunna höra? det var skottlossning på en innergård folk kanske kollar ut? de ska ha gått en viss tid från skott 1 till skott 10 så ja det är trolig att folk ev skulle hinna till fönster/balkong det talas även om att det var folk i rörelse utomhus som såg delar av/ hela förloppet... Men igen detta är bara teorier

2.Det var ju precis det jag skrev utan mycket talar istället för att man inte ska lita på hens uppgifter om "en svart hand" men konto och dess beteende kan ändå vara lite intressant
Senast redigerad av mastarn 2021-12-05 kl. 14:37.
Citera
2021-12-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
1.Absolut som jag skrev detta är inte bekräftade uppgifter samtidigt får man då tänka vad är vinsten att trolla om det...? Hur skulle folk kunna höra? det var skottlossning på en innergård folk kanske kollar ut? de ska ha gått en viss tid från skott 1 till skott 10 så ja det är trolig att folk ev skulle hinna till fönster/balkong det talas även om att det var folk i rörelse utomhus som såg delar av/ hela förloppet... Men igen detta är bara teorier

2.Det var ju precis det jag skrev utan mycket talar istället för att man inte ska lita på hens uppgifter om "en svart hand" men konto och dess beteende kan ändå vara lite intressant
Jo absolut! Jag kanske har fel nu men i den där sammanställningen som jag tror du la upp sist att spekulera vem han sa förlåt till om det var Vårby/Dara med mera bli ju på en annan nivå.
Citera
2021-12-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Är det någon som har läst artikeln angående att Adel och Dumle inte pratar med varandra längre? Står där någonting av intresse som inte redan framkommit i tråden?

Nej, inte direkt. Ett par saker kanske:

Citat:
De två rappare som var med honom den kvällen har förhörts och deras kläder har analyserats av NFC, nationellt forensiskt center, efter bland annat krutrester. Detta för att se om någon av dem avlossat ett vapen i närtid.

Analysen är nu klar och enligt uppgifter till Aftonbladet var resultatet negativt, det vill säga att inga krutrester hittades.

Citat:
Efter mordet har flera personer i Einárs bekantskapskrets blivit mer oroade över sin egen säkerhet, enligt Aftonbladets källor.

En vän till Einár, som även han är rappare, är spårlöst försvunnen sedan flera veckor. Polisen tror inte att han utsatts för ett brott men att han gått under jorden av rädsla.

Citat:
Ett annat av polisens hetaste spår är även det samtal som ringdes under mordnatten från mordplatsen.

Aftonbladet har tidigare berättat hur ett Facetime-samtal ringdes strax innan skjutningen och sedan ett i direkt anslutning efter den då även Nils Grönbergs livlösa kropp filmades. Samtalet gick till en person med gängkriminella kopplingar enligt Aftonbladets källor.

– Man börjar ringa in det samtalet allt mer nu, säger en källa.
Citera
2021-12-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Vad snackar du om snackar ja skit? Din fkn kuksugsre hur snacka jag skit allt jag säger e sanningen

Hyfsa tonen & ta en TOY Abbetappe. Du varvar bra inlägg med rena psykbryt där du går loss med invektiv som skulle få vilken mor som helst att avsäga sig moderskapet.
Citera
2021-12-05, 16:56
Medlem
Frickys avatar
Tati och några av hans grabbar befinner sig också i Marbella nu.

I en drömvärld så är dom efter Dumlee, men jag finner det osannolikt. Einar hade trots allt betalat skydd, vill Tati fixa sitt rykte så ska han släcka Dumlee.
Citera
2021-12-05, 16:58
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Hyfsa tonen & ta en TOY Abbetappe. Du varvar bra inlägg med rena psykbryt där du går loss med invektiv som skulle få vilken mor som helst att avsäga sig moderskapet.
En gång i veckan kommer en nyhet i Aftonbladet.
Då upprepar speciellt PappasKebab (och dennes "gelikar" och alias) nyheten i X00 habbinlägg helt utan att inse hur fel dom hade.
Sen går alla tråd-gangsters loss med invektiv, skymford, smädelses, glåpord, förolämpande ord, tillmälen, skällsord, okvädinsord, bespottelser, hånsord, okvädelser, speord, svordomar, svärord och förolämpning tills nästa nyhet kommer i Aftonbladet.
Senast redigerad av becko 2021-12-05 kl. 17:10.
Citera
2021-12-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Tati och några av hans grabbar befinner sig också i Marbella nu.

I en drömvärld så är dom efter Dumlee, men jag finner det osannolikt. Einar hade trots allt betalat skydd, vill Tati fixa sitt rykte så ska han släcka Dumlee.
Hur vet du det?
Citera
2021-12-05, 17:26
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrasarskrivning
Hur vet du det?
Inget han döljer med på sin Instagram.
Citera
2021-12-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
En gång i veckan kommer en nyhet i Aftonbladet.
Då upprepar speciellt PappasKebab (och dennes "gelikar" och alias) nyheten i X00 habbinlägg helt utan att inse hur fel dom hade.
Sen går alla tråd-gangsters loss med invektiv, skymford, smädelses, glåpord, förolämpande ord, tillmälen, skällsord, okvädinsord, bespottelser, hånsord, okvädelser, speord, svordomar, svärord och förolämpning tills nästa nyhet kommer i Aftonbladet.

Becko,
Vi känner till din beef med PappasKebab & Fricky. Det är OK att du anser att polisen löst mordet på Einar genom sina 300 förhör och att gärningsmännen snart är gripna, anhållna och häktade. För de flesta andra är nog tråden ett forum för spekulationer tills mer svar ges i en FUP. Alla spekulationer är tillåtna och det verkar som det finns en ganska god samstämmighet på hög nivå bland skribenterna om vad man tror hände och vilka som varit inblandande. Detta oavsett om man är ”gata” eller inte. Jag uppskattar olika uppslag så länge man inte far ut i personangrepp för att man anser att någon annans teori inte duger. Schyssta argument räcker långt, så kan andra få avgöra va de de tror är mest riktigt.
Må fint…
Citera
2021-12-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkemisten1999
Tror inte kurderna i Turkiet skulle hålla med om det, många kurder känner sig orättvis behandlade av turkarna.

Så är det säkert men frågan är ju hur det ligger till i realiteten. Om vi ser till Sverige så är det ju tydligen svenskars rasism och statens fel att andra generationens invandrare pepprar varandra med automatvapen, detta trots att det läggs löjligt mycket resurser på invandring och att det i mångt och mycket är svenskar som tvingas göra uppoffringar utan att få någonting som ger glädje i gengäld.
Citera
2021-12-05, 18:57
Avstängd
TwoThousands avatar
Mördar duon såg St:Einar gå in i cykelförrådet med vänner och medans måltavlan var där inne passade på att sabotera portens lås.

St:Einar stod med ryggen mot träplanket och försökte gömma sig för sina efterföljande mördare men när dom gick förbi porten fick dom syn på honom i sitt desperata försök att gömma sig.

Fler detaljer kommer senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in