2021-12-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns filter på vissa ventiler också. Dessutom brukar ventilen vara konstruerad på sådant sätt att luftströmmen går nedåt och inte rakt ut. Störst effekt blir det om alla bär munskydd. Det är därför det införts som krav i många länder.
Väldigt många är för fega för att använda munskydd men snart blir munskyddskrav i Sverige.
Citera
2021-12-05, 13:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag blev också väldigt beklämd av den här artikeln. Det som pågår är ytterst obehagligt.

Jag börjar fundera på om världen någonsin kommer att kunna läka från det här. Om tjugo år, kommer de som med sin fria vilja valde att inte vaccinera sig ha förtroende för samhället efter exkluderingen nu. Kommer de som tvingas böta för att de inte vaccinerar sig att kunna förlåta, eller kommer sprickan i samhället bara att växa? Vill man någonsin vara del av den gemenskapen, alla dessa människor som är ute och demonstrerar nu. Tvångsvaccinering är mycket större än vad politikerna förstår. Kommer de som inte släpps in på restauranger och barnens idrottsevenemang någonsin att vilja återvända, även om de får? Vad händer annars?

När tillräckligt bra vaccin och läkemedel kommer frågan dö ut. För övrigt agerar de flesta länder i den utvecklade delen på likartat sätt. Det är snarare Sverige som sticker ut genom sin kravlöshet.
Citera
2021-12-05, 13:43
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Kommer de att förlåta de som vaccinerade sig? Ja eller nej?

Förstår du att det är en försvinnande liten del av befolkningen som inte är vaccinerade och att det är ganska många som får sina operationer inställda p.g.a dessa få (mig undertecknad)?
Citera
2021-12-05, 13:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Finns filter på vissa ventiler också. Dessutom brukar ventilen vara konstruerad på sådant sätt att luftströmmen går nedåt och inte rakt ut. Störst effekt blir det om alla bär munskydd. Det är därför det införts som krav i många länder.
OK, så du tror inte på luftburen smitta längre?

Störst effekt skulle vi få om vi avlivade alla, precis alla. Då skulle ingen få covid mer. Det vore väl bra?

Poängen är att man måste fråga sig till vilket pris man förhindrar en gnutta, smitta från att sprida sig. En del tycks ha blivit enögda fanatiker som vill stoppa smittan till varje pris. Att ta ifrån folk rätten att andas fritt istället för kvalmig läbbig instängd varm fuktig syrefattig koldioxidrik munskyddsluft, det är i ditt masspsykotiska lilla huvud ett rimligt pris. Du måste vara tokig. Ta av dig munskyddet och dra in ett djupt andetag frisk luft så tänker du kanske bättre. Om nu inte vaccinet sätt sig på ditt förstånd.
Citera
2021-12-05, 13:44
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Trist att se hur enkelt dessa lögner får serveras fritt när samhället är fullt av människor utan förmåga att se förbi sin egen näsa.
Inte bara det man försvara febrilt något man inte ens begriper.

Det är ingen lögn. Cancerbehandlingarna är inställda i Nederländerna för närvarande och riskerar att stängas ner i Tyskland nu också.
Citera
2021-12-05, 13:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Väldigt många är för fega för att använda munskydd men snart blir munskyddskrav i Sverige.

Ja kanske. Jag använde munskydd innan jag var dubbelvaccinerad. Därefter inte. Nu överväger jag att börja igen. Det har gått över 6 månader sedan dos2 och dessutom har vi omikron.

Tycker FHM borde återinföra rekommendationen om hemarbete till dess vi alla har kunnat vaccinerat oss med det uppgraderade vaccinet om några månader.
Citera
2021-12-05, 13:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Förstår du att det är en försvinnande liten del av befolkningen som inte är vaccinerade och att det är ganska många som får sina operationer inställda p.g.a dessa få (mig undertecknad)?
Förstår du att det du säger är bullshit?
Citera
2021-12-05, 13:46
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Sluta nu, du måste förstå att de ovaccinerade inte är fienden. Ett fyrtiotal inlagda på IVA ska sjukvården kunna klara utan att det påverkar cancerbehandlingar. Du behöver också nå insikt om att de flesta som får flytta till särskilda boenden dör av covid eller något annat virus, eller annan sjukdom inom ett par månader. Väldigt få lever längre än ett år på säbo.

Det var inte 40 inlagda förra året och det kan bli betydligt värre än senast med omicron (vi vet inte ännu). Jag tror jag skulle säga upp bekantskapen med samtliga som smittat familjemedlemmar eller vänner p.g.a vaccinrädsla.
Citera
2021-12-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är ingen lögn. Cancerbehandlingarna är inställda i Nederländerna för närvarande och riskerar att stängas ner i Tyskland nu också.

Du förstår inte topic i tråd du besvarar heller då.
Den handlar om lögner från media och myndigheter och "forskare".
Varför försvarar du det?
Citera
2021-12-05, 13:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
OK, så du tror inte på luftburen smitta längre?

Störst effekt skulle vi få om vi avlivade alla, precis alla. Då skulle ingen få covid mer. Det vore väl bra?

Poängen är att man måste fråga sig till vilket pris man förhindrar en gnutta, smitta från att sprida sig. En del tycks ha blivit enögda fanatiker som vill stoppa smittan till varje pris. Att ta ifrån folk rätten att andas fritt istället för kvalmig läbbig instängd varm fuktig syrefattig koldioxidrik munskyddsluft, det är i ditt masspsykotiska lilla huvud ett rimligt pris. Du måste vara tokig. Ta av dig munskyddet och dra in ett djupt andetag frisk luft så tänker du kanske bättre. Om nu inte vaccinet sätt sig på ditt förstånd.

Det är inte en gnutta smitta vi talar om. Riktiga munskydd gör en enorm nytta.
Citera
2021-12-05, 13:48
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Förstår du att det du säger är bullshit?

Förstår du att det finns saker som du inte begriper och ska knipa igen om? Jag bor i Spanien och här är det enorma vårdköer p.g.a covid. I Nederländerna har de stängt ner cancerbehandlingar, d.v.s har du cancer i Nederländerna är du dödsdömd p.g.a vaccinvägrare och maskvägrare.
Citera
2021-12-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ja kanske. Jag använde munskydd innan jag var dubbelvaccinerad. Därefter inte. Nu överväger jag att börja igen. Det har gått över 6 månader sedan dos2 och dessutom har vi omikron.

Tycker FHM borde återinföra rekommendationen om hemarbete till dess vi alla har kunnat vaccinerat oss med det uppgraderade vaccinet om några månader.
Munskyddskrav borde var en självklarhet i alla inomhusmiljöer där det är helt omöjligt att hålla avstånd till andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in