2021-12-04, 12:03
Medlem
Tack yngstabarnensmamma för klargörande.
Hon nämner att när Emil ringer henne låter det alldeles lugnt och han låter mer uppgiven och hon tror att bråket lugnat sig.
Det tyder väl ännu mer att filmen stämmer. Och det åklagaren ifrågasätter och säger stämmer
Att hon kommer ut på altanen och säger ser du vem som kommer här? Ser du? med vapnet i högsta hugg.
Enligt filmen och enligt inlägget tyder det ju att Emil varit lugn och Lydia hämtat geväret och skjutit. Det tyder ännu mer på att Lydias berättelse inte stämmer.
2021-12-04, 12:11
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Tack yngstabarnensmamma för klargörande.
Hon nämner att när Emil ringer henne låter det alldeles lugnt och han låter mer uppgiven och hon tror att bråket lugnat sig.
Det tyder väl ännu mer att filmen stämmer. Och det åklagaren ifrågasätter och säger stämmer
Att hon kommer ut på altanen och säger ser du vem som kommer här? Ser du? med vapnet i högsta hugg.
Enligt filmen och enligt inlägget tyder det ju att Emil varit lugn och Lydia hämtat geväret och skjutit. Det tyder ännu mer på att Lydias berättelse inte stämmer.

Du sätter huvudet på spiken, men tyvärr så tror jag att det finns troll kvar i tråden som kommer att babbla om lömska grusmaffior mopedbilskvinnor å harmynta dvärgar som flyger helikopter

Varför sköt hon när läget tycks ha lungnat sej, det var inte på grund av bråket, det framgår ju tydligt av FUP
2021-12-04, 13:14
Avslutad
Sitter hon inne nu?
2021-12-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Wow, det var starkt gjort av dig! Jag lät mina syskonbarn sova hos mig när det blev för mycket därhemma men jag vågade aldrig göra en soc-anmälan. Det gjorde andra så småningom. Visste tyvärr inte bättre.

Det kan ju bli så, när man är medberoende.
2021-12-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Sitter hon inne nu?

Det gör hon
2021-12-04, 15:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Du sätter huvudet på spiken, men tyvärr så tror jag att det finns troll kvar i tråden som kommer att babbla om lömska grusmaffior mopedbilskvinnor å harmynta dvärgar som flyger helikopter

Varför sköt hon när läget tycks ha lungnat sej, det var inte på grund av bråket, det framgår ju tydligt av FUP
Exakt, L var verkligen INTE i en hotfull situation.
E höjde inte ens rösten, han sa - jag orkar inte, åk härifrån eller gå och lägg dig..
2021-12-04, 16:35
Medlem
undrar när rättegång börjar
2021-12-04, 17:33
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Exakt, L var verkligen INTE i en hotfull situation.
E höjde inte ens rösten, han sa - jag orkar inte, åk härifrån eller gå och lägg dig..

Jag är nog inte helt enig med dej på just den punkten, om nån skulle närmat sej mej på fyllan, med en laddad hagelbock, hade jag nog dragit som en avlöning, men du kanske har rätt om du menar att Emil inte uppfattade hotet

hur som helst, så mördade hon honom utan mer skäl,än att hon var full förbannad å hade ett vapen
oavsett vad andra letar för motiv, så tror jag att hennes snefylla fick ett tragiskt slut

så RIP Emil, jag kände dej inte i livet, men ingen ska ta hedern av dej när du är död.
2021-12-04, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
undrar när rättegång börjar

Dags att vakna nu?

Brölhäxan är dömd till 18 års fängelse för mord.
Som hon överklagat nu

Vilket inte kommer bli till hennes fördel- nu håller vi tummarna för livstid. Det enda rätta straffet för en sån här avrättning
2021-12-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det har under lång tid tjatats om vilket/vilka MOTIV som Lydia Barth kan ha haft för att med berått mod mörda Emil och flera, bl a kontot Marie-Tourette, har envist uppehållit sig vid frågan om vilket eller vilka motiv som kan tänkas ligga bakom mordet.

Det har framförts en hel del spekulationer om vad Emil kan ha kunnat utsätta Lydia Barth för, spekulationer syftande till att framställa brottslingen (LB) som hade den kanske till slut inget val annat än att döda sin partner. Så är det meningen att resonemangen skall uppfattas.

Det blir då intressant att titta närmare på hur resonemangen går i en tråd där brottsoffret är en kvinna, Beata Ratzman och där hennes make sitter häktad misstänkt för mord.
Där ställer det erkänt misogyna kontot Lawnmoverman2011 denna fråga:
"Om maken är den skyldige så undrar man ju vad som föranlett all denna ilska?"

Det blir då intressant att se reaktionen på ett sånt insinuant undrande. Kontot Egnatankar postar den 20 november kl 17:14 följande:

"Hur menade du där? Menade du att Beata måste ha gjort någonting riktigt fruktansvärt för att maken skulle bli så arg att han slog ihjäl henne? Så egentligen bör vi ta reda på vad Beata gjorde, för det faktum att hennes gubbe slog ihjäl henne var ju liksom följdriktigt efter vad hon hade gjort?

Så kanske vi rent av ska hålla rättegång mot liket Beata? Beata, det är ditt fel, se nu vad du tvingade din stackars make att göra!

Eller hur. Logiken hos kvinnohatarna på Flashback är fantastisk."

Det ovanstående belyser tydligt hur ett efterfrågat "motiv" där gärningspersonen är en man med stor indignation slängs under bussen som nånting helt irrelevant för brottet.
I denna tråd, där den för mord dömda personen är en kvinna, så återkommer ständigt tjatet om att Lydia Barth, mörderskan, rimligen bör ha haft ett eller flera "motiv" för att döda Emil, dvs att det pågår en smutskastning av brottsoffret Emil.
En utstuderad och kontinuerligt pågående smutskastning av brottsoffret Emil!

Precis vad jag försökt få fram men du formulerande det mycket bättre. Tack.

Vidrigt. Hur man tror att nån förtjänar att dö.
Gjort nåt tillräckligt illa så det var sista utvägen för mörderskan Lida.

Nej. Vi lever i civilisation- inte på Vikingatiden där man jobbade efter att avrätta ju fler ju bättre.
Men t.o.m. då - hade brölhäxan fått ett bättre straff än hon nu fått. Skevt
2021-12-05, 01:04
Medlem
Vet förstås bara att jag hatar Lydia för vad hon har gjort. Men därmed sagt så vill man ju ändå försöka förstå varför.
Med mina egna erfarenheter, så kanske Emils kontrollerande och svartsjuka kan ha spelat stor roll. Kanske hans temperament har spelat roll.
Jag har trotts allt sett 2 olika sidor av Emil.
Och jag kan tycka det är lite märkligt att säga att han skulle ha varit konflikt rädd.. 🤪 Inte det Emil jag lärde känna kan jag säga. Kan också säga att det vore ämne märkligare om han skulle ha varit någon som gick undan och gick in på sitt rum vid en konflikt, att ha då satt och filmade helt plötsligt. Får inte alls ihop det faktiskt.
2021-12-05, 09:32
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag är nog inte helt enig med dej på just den punkten, om nån skulle närmat sej mej på fyllan, med en laddad hagelbock, hade jag nog dragit som en avlöning, men du kanske har rätt om du menar att Emil inte uppfattade hotet

hur som helst, så mördade hon honom utan mer skäl,än att hon var full förbannad å hade ett vapen
oavsett vad andra letar för motiv, så tror jag att hennes snefylla fick ett tragiskt slut

så RIP Emil, jag kände dej inte i livet, men ingen ska ta hedern av dej när du är död.
Jag menade att Lydia inte var i en hotfull situation, ändå sköt hon Emil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in