Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Det jag tycker är konstigt är att han av grannar sägs ha varit på sin kant och väldigt ensam. Men vad sockerhals skrev så terroriserade han grannar. Vi vet inte hur han är som person alls egentligen.
Nej precis och det är därför jag undrar över vissa dragna slutsatser om hans hälsotillstånd. Hur det verkligen ligger till.
Han kan ha hjälp av hemtjänst enbart pga fysiska handikapp/sjukdom.
Psykisk ohälsa kan försämras med det fysiska, inte konstigt alls men kolla i vårt samhälle där folk lider av hela jävla alfabet men ändå inte är satta ur spel.
I dagens samhälle har ju var och varannan mer eller mindre en eller flera diagnoser.
Att lida av psykisk ohälsa kan innebära så mycket olika.
Vi vet ju inte heller vilka fysiska handikapp han har. Jag misstänker att det är dessa som gör att han har hjälp hemma. Kansle en kombo. Det hör väl inte till vanligheten att det är enbart psykisk ohälsa som gör att man får hjälp i hemmet!?! Är så fallet brukar dessa individer även få ha daglig verksamhet och liknande OM inte fysiska problem sätter stopp för det.
Någon som vet får gärna berätta hur det är ställt med Clae*s. Kanske kan han själv berätta?