2021-12-04, 10:55
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du verkar ha problem med humor. Du vill gärna överleva men ger blanka fan i om du smittar andra eller belastar sjukvården. Du är medveten om att viruset kan ta livet av dig om du har otur? Jag bor i Sverige, bor du i Italien?

Nej. Det har drunknat fler unga än dött friska unga av viruset, samma period. Det har ingen med chans att göra. Det är fakta.
Citera
2021-12-04, 10:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Nej. Det har drunknat fler unga än dött friska unga av viruset, samma period. Det har ingen med chans att göra. Det är fakta.

Drunkning smittar inte, det är också fakta.
Citera
2021-12-04, 10:58
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Behövde den här personen tjäna ihop till sitt uppehälle?

https://www.sydsvenskan.se/2021-12-04/fusk-med-covidbevis--man-stoppad-med-annan-persons-bevis

Sverige har inte lika drakoniska åtgärder (ännu). Vilket patetiskt försök att rädda ditt sociopatiska resonemang.
Citera
2021-12-04, 11:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Sverige har inte lika drakoniska åtgärder (ännu). Vilket patetiskt försök att rädda ditt sociopatiska resonemang.

Du ser inte det omoraliska i saken då du är så känslomässigt upprörd av vaccinpassen. Det är inte sociopati, det är omtanke om mina medmänniskor. Du verkar mest upprörd för egen del, jag jag jag fenomenet.
Citera
2021-12-04, 11:02
Medlem
Citat:
Drunkning smittar inte, det är också fakta.
Men båda är ju egentligen preventerbara..
Citera
2021-12-04, 11:03
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Helt otroligt. Något det bevisar med all önskvärd tydlighet är att vaccinet inte skyddar mot denna variant. Något annat det också bevisar är att viruset är luftburet och att det inte räcker med att hålla 1,5-2 meters avstånd. Det räcker med att sjuka personer vistas i samma rum och andas så fylls snart hela lokalen med viruspartiklar. Ändå detta ständiga tjat om att "hålla avstånd". Säger inte att det är fel att hålla avstånd, men många gånger är det långt ifrån tillräckligt. Det är farligt att vistas i inomhusmiljö om någon smittad person befinner sig i samma lokal. Viruset är 100% luftburet. Hade det inte varit det hade omöjligen så många personer smittats vid ett och samma tillfälle.

Hur många sekunder kommer du att lyckas hålla denna slutsats i huvudet, innan du återgår till att skrika efter vaccintvång?
Citera
2021-12-04, 11:04
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
100 av hur många? Vet man det?

Tidigare rapporter:

40-50 av 100.

50-60 av 100.

Nu 90-100, d v s i stort sett alla.
Citera
2021-12-04, 11:05
Medlem
Läste att regeringen kanske återinför gamla restriktionerna igen vilket kommer innebära hemarbete om man har möjlighet till det och munskydd i kollektivtrafik.

Stod att det eventuellt kommer bli vaccinbevis för gym och resturanger också.

Någon som vet något mer? Det komma att bli redan nästa vecka.
Citera
2021-12-04, 11:15
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Du ser inte det omoraliska i saken då du är så känslomässigt upprörd av vaccinpassen. Det är inte sociopati, det är omtanke om mina medmänniskor. Du verkar mest upprörd för egen del, jag jag jag fenomenet.

Om man verkligen vore intresserad av att stoppa smittan, så vet man redan att vaccinpass inte hjälper mot det. Agendan är att tvinga folk att ta ett vaccin som bevisligen skadar och dödar folk som är helt friska och inte i riskzonen för att bli allvarligt sjuka av covid.

Jag vore personligen beredd att sitta inlåst i mitt hem flera månader, för att bevisa att det inte är ovaccinerades fel att smittan inte går att stoppa. Men det skulle förutsätta att handen som styr bakom kulisserna verkligen vore ute efter folkhälsa och att stoppa smittan, och därmed transparent och rättvist skulle ta beslut efter verkligheten.

Som det ser ut just nu, är det dock inte det som är målet. Och vår egen Magdalena Andersson uttalade alltså redan i april att hennes mål var att alla i världen skulle vaccineras och vara med i The Great Reset.
Citera
2021-12-04, 11:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Hur många sekunder kommer du att lyckas hålla denna slutsats i huvudet, innan du återgår till att skrika efter vaccintvång?

Vad menar du? Vaccinet hjälper mot Delta.
Citera
2021-12-04, 11:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Finns inget av omtanke i att tvinga på folk ett vaccin de inte vill ha eller inte behöver. Vaccinet är tänkt att reducera risken allvarlig sjukdom. Genomgången infektion drar förmodligen också ner den risken. Många utanför riskgrupp löper hur som helst liten risk. Det finns inte ett uns av omtanke i att sätta press på dessa individer att ta ett vaccin de inte vill ta. Det är bara äcklig och missriktad sentimentalitet att hävda att vaccinpass är omtanke. Det är precis raka motsatsen, för omtanke visas inte genom vaccinpass eftersom vaccinpasset mest bara tycks uppmuntra till smittspridning.
Citera
2021-12-04, 11:24
Medlem
Citat:
Tidigare rapporter:

40-50 av 100.

50-60 av 100.

Nu 90-100, d v s i stort sett alla.
Fast alla de 90 var inte på julfesten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera