2021-12-04, 00:45
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej jag hånskrattar inte, det var komiskt helt enkelt.

Jag svarade på att det är samma sorts personer som förut sket i rekommendationerna som nu försöker skaffa falska intyg, noll moral.

Det är inte komiskt att man inte får arbeta och tjäna ihop till sitt uppehälle, utan covidpass.

Är det någon form av mental spärr som gör att du ursäktar det med att personen struntat i restriktionerna, och därför förtjänar att få svälta?
Citera
2021-12-04, 00:46
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Luftburet virus handhygienen spelar egentligen ingen roll.

Ja, men det blir ju inte bättre av att folk har dålig handhygien och pillar runt på sina munskydd.
Citera
2021-12-04, 00:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Nej jag hånskrattar inte, det var komiskt helt enkelt.

Jag svarade på att det är samma sorts personer som förut sket i rekommendationerna som nu försöker skaffa falska intyg, noll moral.
Det behöver det inte alls vara. Det kan vara personer som tycker vissa restriktioner (avstånd etc) är rätt väg att gå och vaccintvång fel väg att gå.

Var det omoraliskt att fly Östberlin bara för att det var mot lagen och ogillades av myndigheterna?

Det finns en bok, Den nödvändiga olydnaden av Maria Modig. Den kanske blir lämplig julläsning. Ibland är det på sin plats att inte lyda. Ibland är det moraliskt att bryta regler. Ibland.

Är myndigheterna alltid moraliska? Det är frågan och jag tror du vet svaret.
Citera
2021-12-04, 00:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det är inte komiskt att man inte får arbeta och tjäna ihop till sitt uppehälle, utan covidpass.

Är det någon form av mental spärr som gör att du ursäktar det med att personen struntat i restriktionerna, och därför förtjänar att få svälta?

Det är jävligt komiskt att försöka fuska sig till ett vaccin med en gummiarm. Finns andra jobb än inom sjukvården för den individen. Lite som att gå till en hora för att bli av med oskulden men penetrera henne med en dildo för man är rädd för sjukdomar, finns ju kondom (vaccin).

En person som skiter i lagen kan också spärras in. Har du problem med att följa regler?
Citera
2021-12-04, 00:53
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Luftburet virus handhygienen spelar egentligen ingen roll.
Men om du skakar hand med en snubbe som just hostat i händerna och petat sig i näsan och kliat sig i stjärten och struntat i att tvätta händerna efter att ha pinkat, tror du det är så bra?
Citera
2021-12-04, 00:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det behöver det inte alls vara. Det kan vara personer som tycker vissa restriktioner (avstånd etc) är rätt väg att gå och vaccintvång fel väg att gå.

Var det omoraliskt att fly Östberlin bara för att det var mot lagen och ogillades av myndigheterna?

Det finns en bok, Den nödvändiga olydnaden av Maria Modig. Den kanske blir lämplig julläsning. Ibland är det på sin plats att inte lyda. Ibland är det moraliskt att bryta regler. Ibland.

Är myndigheterna alltid moraliska? Det är frågan och jag tror du vet svaret.

Tyckande är väldigt subjektivt.

Ni får vara hur olydiga ni vill, jag bryr mig inte. Att göra referenser till andra världskriget och dess följder är lamt. Ni har ingen aning om hur det är att lida på riktigt som de gjorde, ni är helt fria att göra precis som ni vill. Ni vill inte ta vaccin, fine skit i det då, men lev med konsekvenserna och sluta böla. Om mina ungar hade velat knarka så hade de fått utegångsförbud, taskigt läge.

Det kan finnas en tid att inte lyda, en pandemi är inte en sådan tidpunkt. Det är bara kontraproduktivt.

Nej myndigheter är inte alltid moraliska.
Citera
2021-12-04, 00:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Men om du skakar hand med en snubbe som just hostat i händerna och petat sig i näsan och kliat sig i stjärten och struntat i att tvätta händerna efter att ha pinkat, tror du det är så bra?

Bara en idiot skakar hand med någon i en pandemi.
Citera
2021-12-04, 01:00
Medlem
Davys avatar
Citat:

Du behöver inte ta det till ytterligheter. Självklart bör man alltid tvätta sina händer. Men nu handlar det om covid I detta fall, och det var sånt jäkla fokus på att inte ta folk i hand. Istället skulle man hålla på med dom där fjantiga hälsningarna med armbågarna eller knogarna. Likt förbannat stod man nära varandra och andades.
Citera
2021-12-04, 01:03
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Tyckande är väldigt subjektivt.

Ni får vara hur olydiga ni vill, jag bryr mig inte. Att göra referenser till andra världskriget och dess följder är lamt. Ni har ingen aning om hur det är att lida på riktigt som de gjorde, ni är helt fria att göra precis som ni vill. Ni vill inte ta vaccin, fine skit i det då, men lev med konsekvenserna och sluta böla. Om mina ungar hade velat knarka så hade de fått utegångsförbud, taskigt läge.

Det kan finnas en tid att inte lyda, en pandemi är inte en sådan tidpunkt. Det är bara kontraproduktivt.

Nej myndigheter är inte alltid moraliska.
Myndigheter är inte alltid vetenskapliga heller, och det kan vara rätt att utnyttja sin frihet till att reagera på myndigheternas tvivelaktiga drag för att inskränka vår frihet, innan det utvecklas till något värre. Jag hoppas på de tusentals JO-anmälningarna, att något gott kommer ut av det och att de myndighetspersoner som agerat olagligt kastas i fängelse och sätts på vatten och bröd tills dess att pandemin är över.
Citera
2021-12-04, 01:04
Medlem
Citat:
Blev lite fel du har rätt. Men i dessa tider ta man inte folk i hand.
Citera
2021-12-04, 01:05
Medlem
bullerbyns avatar
Klart det ska vara vaccintvång. Även Sverige måste ta ansvar för dom konspiratoriska lågbegåvade invånarna.
Citera
2021-12-04, 01:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Myndigheter är inte alltid vetenskapliga heller, och det kan vara rätt att utnyttja sin frihet till att reagera på myndigheternas tvivelaktiga drag för att inskränka vår frihet, innan det utvecklas till något värre. Jag hoppas på de tusentals JO-anmälningarna, att något gott kommer ut av det och att de myndighetspersoner som agerat olagligt kastas i fängelse och sätts på vatten och bröd tills dess att pandemin är över.

Nä det verkar så, men nu är ju FHM en genusgenomsyrad myndighet vilket är något man inte vill ha "When the shit hits the fan". JO-anmälningarna tror jag hamnar i runda arkivet ganska omgående. Nu är hög tid att återinföra tjänstemannaansvaret, om man lägger så stor vikt vid medborgarnas enskilda ansvar så ska ta mig fan tjänstemännen också ta ansvar för sina handlingar. Det är det minsta man kan begära av folk som diar skattepengar som inkomst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in