Om Dumle eller Adel goat Einar, då känns det ju fullt möjligt att skottlossningen dagen innan var planerad utav D/A som alibi på deras oskuld. Jag litar inte en sekund på svinen.
Eller har du legat och zoombiesovit genom hela tråden?!
Väldigt, väldigt besynnerligt agerat minst sagt av Fricky.
Och vidrigt falskt dessutom.
Fricky:
Torka av de falska krokodiltårarna och fram med papprena nu grabben. Det är väl ändå det MINSTA du kan göra efter att du försöker göra trubbel & problem åt andra som visserligen sagt åt dig i privata sammanhang va dom tycker om saken men som du fann otillräckligt...
Någon droppe anständighet har du väl i kroppen?
Du har dessutom lovat att pynta några hundralappar så vad är problemet här nu då?
Har du ont om deg så pma ett nr så swishar jag över vad det kostar. Annars kan du ju gott lägga ner verksamheten på samhalls mordrotel. Äntligen kunde du göra något konkret nytta och då väljer du att sticka iväg och gömma dig istället?
Hur vill du ha detta egentligen? Ska alla andra sköta ditt krig mot Dumle och det enda du ska göra är snurra runt på instagram och då & då läcka privata konversationer så fort du känner något händer som inte passar dig?
Fram med dom här p-18 papprena och allt annat av intresse. Det är det MINSTA du är skyldig oss i tråden efter allt snack om Dumle, din falska indignation över våldtäkten och dina läckta privata konversationer där du uppenbarligen inte är nöjd med utfallet.
becko, ja det må va konstigt men konstigare saker har onekligen hänt. Tycker bara det är riktigt mysko det här med Fricky och Dumle. Här ligger den en stinkande rutten vovve begraven någonstans i denna historien.
Skiter i hur mycket hitte på han har kommit med.. Men om du så gärna vill se dem papperna så kan du ju beställa dom själv om du kan lägga pengar på det? Istället för att åter gnälla om snålhet hit och dit.. Okey om du hade dratt upp de en gång, men du upprepar de flera gånger om snålhet och langa fram papper osv även om han inte svarat dig.. Känns som du verkligen vill ha dom papperna, så fixa dom själv istället för att lägga energi på å gnälla på någon som stinker med sin info.. Långa upp dom om du har dom pengarna.. Annars lös de på annat sätt? 🤷♂️ Eller sluta gnäll på någon annan som inte lägger pengarna..
"Landskapet" numer ändras sanbbt och lojalitet verkar värderas mindre. Det heter "Min broder" hit och dit men förr behövdes vad jag vet inget eget ord för att "goa".
Men är inte detta en fördel för dem som fått pris på sitt huvud, är i "bad standing" etc? Om det inte finns någon beständig hierarkisk organisation med motivation och disciplin att servera hämnden kall.
Håller sig den hotade sig borta ett par år så har scenen förändrats. Folk kanske har nog med och hålla koll på sina aktuella hot och fiender? Rädda sitt eget skinn?
Hur många kommer lägga energi, pengar och ta risker för att hämnas gamla oförrätter? Försvara en grupps namn eller rykte. Hämnas folk som mördades för några år sedan...
Bara en tanke.... rätta mig gärna ni som har mer koll!
EDIT: Kanske verkar OT men tänker att Nisse tex kanske kunde bott utomland 2 år ca (?) och väntat ut stormen?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-03 kl. 19:46.
De är helt omöjligt att ta in en sån grej med tanke på att du först ska bygga något typ av förtroende och en relation med offret.
De är bara att hoppas att hålrummet i svensk lagstiftning ändras, för i min värld är det brottet värre än både anstiftaren och utförare. Framförallt så hade händelsekedjan aldrig ej hunnit börja om inte goaren skött sin del.
Men det är kanske en lika stor kulturell skillnad på de som det är att Nisse under vapenhot iförs peruk och klänning och därmed ska anses som en fjolla. En från svensk kultur som ser bilderna, ser ett offer, annan kultur ser en fjolla. Eller att i en kultur är det ej den som knullar en annan man homo, det är mottagaren som ska anses som homo (även om det är den som penetrerar som egentligen är den enda av dom två som behöver vara sexuellt upphetsad för att penetrationen ens ska kunna fullbordas). Men i svensk kultur gör man ingen skillnad, en man som tänder på andra män sexuellt är homo lika mycke som den som tycker om att penetreras av annan man är homo.
Fransmännen har t.o.m. ett ord för den man som tar en kuk analt (kan ej stava de, men uncele typ, uttalas de)
Även om svensken generellt anses vara ateist, så är alla, ner till en viss ålder, uppväxta i ett system där man lärde sig hur Judas goade Jesus med att kyssa honom på kinden (Judas kyssen är indirekt same same som att goa, eftersom kyssen pekade ut Jesus för soldaterna)
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det är sjukare än något annat. Det går liksom inte att ta in för mig. Om man har mage att goa någon in i döden, då har man nåt fel i skallen, då har man förverkat sin rätt att leva. De flesta klarar nog inte av en sån grej utan att fylla sig själv med droger efteråt för att greja och leva med sig själv. Men ok, sen har du ju de som är sociopater/psykopater, där är det nog inga problem med skuldkänslor etc.
Jag känner till några åtminstone som tillhör de äldre kriminella, och dom förstår sig inte på den här generationen kriminella. Svenskar förvisso så vet inte om det också har betydelse.
För övrigt så tror jag stenhårt på karma och ju mer karmapoäng du samlar på dig, så lär din räkenskapsdag komma. Lite offtopic.
"Landskapet" numer ändras sanbbt och lojalitet verkar värderas mindre. Det heter "Min broder" hit och dit men förr behövdes vad jag vet inget eget ord för att "goa".
Men är inte detta en fördel för dem som fått pris på sitt huvud, är i "bad standing" etc? Om det inte finns någon beständig hierarkisk organisation med motivation och disciplin att servera hämnden kall.
Håller sig den hotade sig borta ett par år så har scenen förändrats. Folk kanske har nog med och hålla koll på sina aktuella hot och fiender? Rädda sitt eget skinn?
Hur många kommer lägga energi, pengar och ta risker för att hämnas gamla oförrätter? Försvara en grupps namn eller rykte. Hämnas folk som mördades för några år sedan...
Bara en tanke.... rätta mig gärna ni som har mer koll!
EDIT: Kanske verkar OT men tänker att Nisse tex kanske kunde bott utomland 2 år ca (?) och väntat ut stormen?
Tycker du har helt rätt men han visste ju om risken och höll sig borta ett litet tag, frågan är varför han inte gjorde det? Tror alla som har följt honom honom efter kidnappningen visste att någon kommer göra något mot honom finns ingen tvekan det hade hänt förr eller senare.
Först och främst har det i media skrivits om att det har skickats hot till Nisse innan mordet. Så här hängs ingen random person ut helt utan anledning. Denna personen skriver hot både innan och efter mordet, från ett öppet privat konto på Instagram. Men när bilderna visas här så försöker ena geniet förklara att det är en nyanländ och ett annat att det är en fransman. Det är bara att klicka på bilderna så förstår man att personen behärskar svenska språket bättre än många här i tråden t.o.m.
Så, här är en person som hotar Nisse innan, de rapporteras att kontot firar med arabiskt musik vid mordet och de finns bilder på endel av sakerna.
Nej det behöver absolut inte vara varken mördaren eller anstiftaren, men personen vet något eller har någon roll i allt.
Men ingen verkar känna igen personen?!
(Ja, jag och många andra tyckte bilderna tagna i bilen såg ut som Havals vän Benji, men jag kan absolut hålla med om att det ej är han, nu när det finns mer bilder av samma person)
Man kan se att personen har samma keps från Fendi. Denna snubbe skyltar gärna med att han befinner sig i Skarpnäck.
Han följer 31 personer på Instagram, varav två är Haval och Yasin. Förhoppningsvis finns det någon i tråden som vet vilken snubbe detta är och om det kan vara samma person som på första bilden.
Gulliga ni är grabbar.
Vad skulle min dolda agenda vara? Vad skulle jag försöka dölja?
Jag tror ju på samma spår som Allchronix & Zzzzoro till exempel? Så hur kommer det sig att jag är någon typ av vilseledare? 🤣 Konstigt att jag har många inlägg i tråden när jag varit aktiv i över en månad?
Säg mig Becko, blev du ledsen när jag sa att du inte kunde något om polisarbeten? Väntar fortfarande på att du ska bevisa att jag blandat ihop namn och bilder 👍🏻 Uppenbarligen har ni inte läst mina inlägg ordentligt, för jag är alltid noga med att säga att det jag säger är teorier & spekulationer. Jättekonstigt eller hur? Inte så att 99% av folket i tråden spekulerar…
Nä, ta ni och bidra med några bra tankar istället för att slänga skit ur arslet, helt utan uppbackning. Jag har mindre än 600 inlägg förresten
O juste Becko, jag har i princip pratat om EN teorier med olika variabler sedan 600 sidor tillbaka - Alltså HH, dumle goa, Adel BO2, skyttar har jag aldrig ens pratat om. Sen har det skiftat lite angående motiv osv kanske, men basen är densamma
Gå nu och lägg dig din tröttmössa. Du är helt och hållet efterbliven. 100% säker på att du fortfarande blandar ihop mig med någon annan Becko, jag har aldrig ens kommenterat en bild här i tråden, iaf inte med försök till att identifiera någon 🤫
Läs ditt eget inlägg. Fundera. Du har snart spammat med 1000 långa detaljerade habbspam-avhandlingar om EN och samma teori med ”olika variabler” sedan 600 sidor tillbaka
Varför är det så svårt för just dig att skriva ETT koncist inlägg?
Senast redigerad av becko 2021-12-03 kl. 20:30.
Om Dumle eller Adel goat Einar, då känns det ju fullt möjligt att skottlossningen dagen innan var planerad utav D/A som alibi på deras oskuld. Jag litar inte en sekund på svinen.
Jag tror och har trott att dumle är utförare och planerare adel hade nog ingen aning om vad fan som hände och varför om det är utfört som tjänst eller skuldbetalning eller lojalitets bevis åt någon gruppering men tror man ska lägga all fokus på dumle
Senast redigerad av killerboot 2021-12-03 kl. 20:51.
De är helt omöjligt att ta in en sån grej med tanke på att du först ska bygga något typ av förtroende och en relation med offret.
De är bara att hoppas att hålrummet i svensk lagstiftning ändras, för i min värld är det brottet värre än både anstiftaren och utförare. Framförallt så hade händelsekedjan aldrig ej hunnit börja om inte goaren skött sin del.
Men det är kanske en lika stor kulturell skillnad på de som det är att Nisse under vapenhot iförs peruk och klänning och därmed ska anses som en fjolla. En från svensk kultur som ser bilderna, ser ett offer, annan kultur ser en fjolla. Eller att i en kultur är det ej den som knullar en annan man homo, det är mottagaren som ska anses som homo (även om det är den som penetrerar som egentligen är den enda av dom två som behöver vara sexuellt upphetsad för att penetrationen ens ska kunna fullbordas). Men i svensk kultur gör man ingen skillnad, en man som tänder på andra män sexuellt är homo lika mycke som den som tycker om att penetreras av annan man är homo.
Fransmännen har t.o.m. ett ord för den man som tar en kuk analt (kan ej stava de, men uncele typ, uttalas de)
Även om svensken generellt anses vara ateist, så är alla, ner till en viss ålder, uppväxta i ett system där man lärde sig hur Judas goade Jesus med att kyssa honom på kinden (Judas kyssen är indirekt same same som att goa, eftersom kyssen pekade ut Jesus för soldaterna)
Man ska inte ta för givet att Dumle är den som goade Einár, men det finns väldigt goda skäl till varför många finner det högst sannolikt. För att bättre förstå vad han är för slags person kan det vara klokt att läsa igenom FUP:en för mordet på Rozh.
Några utdrag:
Sid. 93:
Enligt Juan ville Mehdi från Rinkeby stämma träffa med Rozh för att Rozh skulle bli mördad. Hon tror att det kan ha varit så att Rozh gick ner, ringer och möter upp dem och sen blir han mördad.
Folk säger att Mehdi gjort en massa sådana grejer och får folk att bli mördade.
På fråga om varför Juan tror att Mehdi vill att Rozh ska bli mördad säger hon att Mehdi bara dök upp från ingenstans för ca 1 månad sedan. Han var inte Rozh vän sedan tidigare. Rozh och Mehdi växte upp tillsammans när de var mindre och Rozh bodde i Rinkeby men de inte umgicks förrän fram tills för en månad sedan.
Juan sa till Rozh att vara försiktigt men hon beskriver honom som ett barn och att han litade på Mehdi. Hon tyckte det var märkligt att Mehdi bara dök upp på det viset. Hon säger också att Mehdi är vän med Adi och Luis. Enligt Juan var det Adi och Luis som mördade Shalaw. Adi var ovän med Shalaw.
Sid. 95:
Mehdi hade bil när han besökte Rozh. Hon är dålig på bilar och kan inte uppge vad det var för bil eller vilken färg. Han körde alltid in på parkeringen som Rozh blev mördad på. Hon har sett det 2-3 gånger. Hon vet inte om Mehdi har varit själv i bileneller tillsammans med andra. Hon säger att hon dock kunnat se att det var Mehdi som satt i bilen.
Folk säger att Mehdi är sån han närmare sig en person och sen blir den personen mördad. Folk har varnat Rozh för att umgås med Mehdi. På fråga om vem som sagt det här om Mehdi uppger Juan att det är Rozh ́s båda kusiner som sitter i fängelse, Martin Omar. Martin har sagt att Mehdi är som en orm. Juana vet att kusinen har varnat Rozh och sagt att det är Luis som skickat Mehdi. Kanske även Martins bror Robin.
Sid. 98:
Juan avslutar med att säga att det är Mehdi som är nyckeln till allt.
Sid. 119:
Emilia vet inte några andra än de hon tidigare nämnt. Emilie tycker att det är konstigt att det bara var Mehdi som visste vart han var och vet ingen annan han skulle träffa förutom honom. Emilia tror att det bara kan varit Mehdi som vetat var Rozh var och att han kanske SMS:at Mehdi precis när han skulle komma ut ur porten.
Emilia har sett Mehdi en gång innan. Mehdi heter Dumlee163 på instagram.
Sid. 138:
BFL: Har du träffat Mehdi?
Emilia: Ja, en gång. Det var såhär snabbt bara och det var den gången som var en vecka innan. Och då sa han såhär hej till mig bara. Och han var allmänt såhär konstigt och iskall typ. Alltså han kom inte fram och sa hej. Han sa typ hej på tio meters avstånd.
BFL: Var det som du uppfattade som var konstigt då eller?
Emilia: Nej, hur hans alltså han kollade på mig ett tag innan sen så sa han såhär, hej.
Si. 153-154:
Till mig erkände han inte att de umgicks han sa bara att Mehdi hade kontaktat honom för att fråga vad Rozh hade tänkt att göra, alltså åt det som hade hänt. Jag har bara fått höra i efterhand att de umgicks. Men Rozh berättade bara vad Mehdi hade frågat honom. Inte att de umgicks som personer.
För Rozh visste om var Mehdi var för person och att han hade lämnat Shottaz för dödspatrullen. Han visste om det så han visste att han inte var en pålitlig person. Men av någon anledning lyckades han övertala honom till att umgås för att Mehdis lillebror dök upp där.
Jag bodde i en jätteliten stad och från ingenstans dök han upp där. Jag tyckte det var jättekonstigt. Så jag filmade honom och skickade till Rozh. Då var han också på min sida och sa "va vad gör han där" och tyckte det var konstigt att han var där.
Jag har fått höra att Mehdi är i Spanien med Ahmed. Han har sagt några namn, men jag kan inte dem i huvudet.
Då pratade han dåligt om Mehdi och visste vilken sida han låg på, men av någon anledning började de umgås och han skulle träffa Mehdi den dagen han blev skjuten.
Sid. 157:
Varför tror du att Mehdi och Rozh började umgås?
-Jag tror han personligen har betalat för att bli hans vän för att de killarna vet om själva att Rozh går inte ut. Om han inte ska gå och göra musikvideo så går han inte ut. Han är verkligen hemma helt och hållet. Jag tror de har utnyttjat situationen att han inte har någon vän de har bett honom att bli hans vän och hålla koll på vart han är. Hans rutiner för att kunna få tag i honom och få reda på vad han hade tänkt göra. När man läser hans Snapchat så skriver Mehdi hela tiden "vart är du bror, vad gör du bror" alltså hela tiden efter 20 minuter skriver han det. Han skriver det om och om igen. Varför ska han fråga det så tätt inpå vart han är och vad han gör hela tiden. Det är inte som att de är tillsammans eller något. De är bara vänner. Så varför vill du fråga så mycket hela tiden. Du frågar 2-3 gånger på en timme vart han är och vad han gör. Jag tycker det bara är lite konstigt.
Hur långt tid är din uppfattning att den här närmare relationen har pågått mellan Rozh och Mehdi?
-Jag tror den senaste månaden blev de för Rozh väldigt nära. För det var då han började sova hemma hos dem, alltså vara hemma hos hans mamma. Äta deras mat och sova över där. Det var typ den här senaste månaden som de blev så där nära att han tog hem honom till sitt hem.
Vem av de var det som tog hem han till sitt hem?
-Rozh tog hem Mehdi till sitt hem.