2021-12-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Trollar du i tråden eller är du bara allmänt svagbegåvad?
Esbjörn sökte absolut inte aktivt köpare, det är ingenting annat än bullshit att så skriva. Däremot bearbetade Ebba Busch Esbjörn på alla sätt hon bara kunde, vad som under dessa möten sker vet bara Gud, Team Ebba och till viss del Esbjörn beroende på vad han kan minnas av denna Ebba Buschkampanj.
Jodå det framgår i början av tråden att han hade trevare ute. Hur tror du ebba fick nys om just det huset? Tror du hon begärde ut alla sjukjournaler för boende i området och sedan valde efter ålder? Frågan är vem som är svagbegåvad här...
2021-12-03, 18:44
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det gick till på det viset är det väl inte samma sak som att "det var till salu" som skribenten påstod.

Esbjörn sålde huset så uppenbarligen var det till salu.
2021-12-03, 19:02
Medlem
Citat:
Huset var till salu?
eftersom han sålde det så är det uppenbara svaret Judas Abraham.
Om det inte varit till salu hade Majkgård sol- och vårat till sig det genom att på dödsbädden sticka ett testamente under näsan på Esbjörn och säga: skriv under här. Såsom hon gjort med alla fullmakter och förlikningen... Esbjörn erkänner ju själv att hans ombud tvingat honom att skriva under papper.
Han har dock aldrig sagt att Ebba tvingat honom till något.
2021-12-03, 19:14
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Huset var till salu?

Allt en ägare av fri vilja utan att några påtryckningar förekommer säljer, har varit till salu.
Det är som Sture Sjörövare själv uttryckt det, nog mycket pengar så är allt till salu.
Nu är det ju redan sålt, så nu är det inte längre frågan om sälja utan om utpressning.
2021-12-03, 19:21
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är en jäkligt intressant fråga i sig faktiskt. Att de flesta som köper hus inte litar blint på säljaren, borde väl alla vara överens om. Men det gjorde Esbjörn. Både angående de värderingar Ebba säger sig ha gjort, men inte kan bevisa. ( Nej, Notars värdering är gjord två månader senare och är inget bevis för att en värdering är gjord innan affären gjordes upp. De flesta säljare skulle gjort en egen värdering.

Vidare litar Esbjörn på Ebba att ett avdrag på 300 000. kr är rimligt för Ebba att ta för att tömma huset. Samt att han inte ber någon med kunskap om fastighetsaffär kolla på kontraktet.

Nu kan man fråga sig varför Esbjörn litade så blint på Ebba. Jag tror att det har med att göra att hon är den hon är. Partiledare, kändis och kristen.

Så frågan blir då om Ebba utnyttjade sin ställning och Esbjörns tillit till sin fördel?

Ebba Busch har utnyttjat sin ställning när hon övertalade Esbjörn att sälja, både sitt ämbete och sin kvinnlighet, Esbjörn blev övertalad att sälja, sälja till ett pris Ebba tyckte var ok, minst sagt ett bedrägligt beteende av Ebba Busch (eftersom fastigheten genom detta undervärderades).
Hur Ebba sedan beställer en värdering på distans vet ingen egentligen hur det gick till, bestämde Ebba priset som de lämnade, fanns det ev personal på den mäklarfirman som endera är KDare eller Livets Ordare? Frågorna äro många och jag antar att vi aldrig får veta sanningen om hur denna affär initialt gick till.
2021-12-03, 19:36
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Det handlar om riktlinjer för läkare vid intyg:

"Att skriva intyg
Vad bör man tänka på när man som läkare skriver intyg, utlåtanden och ger medicinska expertbedömningar?
"

JM har skrivit ett intyg som sakkunnig, då sakkunnig som läkare, men inte patientansvarig läkare.

Naturligtvis måste han ändå följa de lagar, föreskrifter och riktilinjer som finns.

Här intygar han som läkare att Esbjörn har den diagnos som även BK givit Esbjörn.

"Intygsskrivande regleras i patientsäkerhetslagen, patientdatalagen och i Socialstyrelsens föreskrifter. Det behandlas också i Läkarförbundets etiska regler, där den i sammanhanget viktigaste är att endast styrka sådant som har saklig och professionell grund, och åtskilja detta från annan information, vars sanningshalt inte kan bedömas."

https://slf.se/rad-och-stod/lakares-ansvar/att-skriva-intyg/

"[...]"Riktlinjerna är skapade för att
värna och stärka läkarkårens professionalitet, oberoende och integritet, vilka
är viktiga förutsättningar för korrekta intyg och utlåtanden. Samtidigt bidrar
medicinsk professionalitet, oberoende och integritet till att bibehålla ett högt
förtroende för läkarkåren.
"

https://slf.se/app/uploads/2018/05/harmed-intygas-att-2019.pdf

Professor Marcusson har skrivit ett sakkunnigutlåtande och inte ett läkarintyg.

Föreslår att du googlar läkarintyg och sätter dig in i vad det är och när de används, gör sedan detsamma med sakkunnigutlåtande.
2021-12-03, 19:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nej, Ebba dök inte upp hos Esbjörn. Det var en gemensam bekant som dök upp hos Esbjörn och sedermera gick Esbjörn hem till Ebba. Så långt är det klarlagt.

Frågeställningar jag har haft kring det, men inte fått svar på:

Var den gemensamma bekanta hemma hos Esbjörn i andra ärenden och h*n kopplade ihop Esbjörn och Ebbas respektive behov på egen hand? Eller gick h*n dit i akt och mening för att sondera åt Ebba? Vad visste Esbjörn när han gick till Ebba för den ökända kaffe med bullar-träffen?

Ja, allt runt den här biten är intressant och blir svårt att få veta vad som är sant eller inte.
2021-12-03, 19:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Utdrag ut aktbilaga 63

Vittnesförhör med väninnan Veronica Hedemalm.n var en av de två personerna som introducerade Ebba Busch för Esbjörn Bolin och tog den initiala kontakten.

Tack, ska läsa när bilagorna blir läsbara på nyt.
2021-12-03, 19:43
Medlem
Citat:
Nu får jag tyvärr återigen Bad Gateway, men tack för lästips.

Jag tror mycket väl att ni förstår min poäng med mina invändningar, det är ju ändå inte helt orimliga sådana?

Självklart förstår rätten att intyget är från Ebba.

Men med det förtydligande som jag menade hade varit på plats, hade man kunnat se vad Ebba hade förmedlat till JM om varför hon ville ha den här bedömningen och till hur hon menade att den skulle användas. Allt för den transparens som hon själv alltid säger att hon har.
Det framgår med önskvärd tydlighet redan i rubriken och i första avsnittet.

Vad är oklart med följande från hans yttrande:
” Jag har blivit ombedd att inkomma med ett utlåtande om Esbjörn Bolins kognitiva funktionsnivå inkluderande huruvida han är rättskapabel och kan förstå konsekvenserna av sitt eget handlande.”

Transparensen är helt tydlig.

Allt framgår om inte redan av detta dokument så av huvuddokumentet där detta är bifogat som bilaga 1.

Du får prova igen några gånger eller senare. Har krånglat för mig ibland.
2021-12-03, 19:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ebba Busch har utnyttjat sin ställning när hon övertalade Esbjörn att sälja, både sitt ämbete och sin kvinnlighet, Esbjörn blev övertalad att sälja, sälja till ett pris Ebba tyckte var ok, minst sagt ett bedrägligt beteende av Ebba Busch (eftersom fastigheten genom detta undervärderades).
Hur Ebba sedan beställer en värdering på distans vet ingen egentligen hur det gick till, bestämde Ebba priset som de lämnade, fanns det ev personal på den mäklarfirman som endera är KDare eller Livets Ordare? Frågorna äro många och jag antar att vi aldrig får veta sanningen om hur denna affär initialt gick till.

Ja, Ebba tyckte priset som Esbjörn föreslog på egen hand, var okay. Svårt att se att just det var ett bedrägligt beteende faktiskt.

All denna diskussion om värderingen som sådan. Vad vill du komma fram till? Att Ebba ljög om värderingen? Att värderingen var missvisande? Trots allt så visade Esbjörnsidans värdering ett halvår senare, att påstådd värdering från Notar, faktiskt låg i linje med deras egen värdering.
2021-12-03, 19:55
Medlem
Citat:
Fast nu blir det ordvrängeri, eftersom vi pratade om vad som hände innan.
Det här blir ju bara galamatias...

Det är inte utan att man kan förstå den käre Reimers kommentar om denne skribent.

Svammel och inte något gällande fastighetsaffärens väsentligheter utan bara käftande för käftandets skull, kommer från notknapparen. Försök att läsa in dig på ämnet: fastighetsförsäljningen Esbjörn gjort och hans undertecknande av förlikning och köpebrev. Esbjörns advokater och hans generalsfullmäktige Monika Pernroth-Lüllma har sett till att han fullföljt affären. Saken är helt enkelt klar ! Varför käfta?!? Misstänkliggörandet av en geriatrikprofessor är endast pinsam! Du är agendadriven och inget att lyssna på! Ja, jag är förbannad och kommer inte att kommentera dig vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Svamla inte sönder den här tråden också, likt den du har totalt förstört i AB&K, du sänkte hela djävla Wesström-tråden med ditt satans svammel och fläng-moralpredikningar, helt ärligt, du är den som har gjort att jag med svårighet kan läsa och delta i min favoritdel på forumet.

Inget av vad du påstår är för övrigt belagt på något vis, det finns endast i ditt huvud och borde ha stannat där.
2021-12-03, 20:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det framgår med önskvärd tydlighet redan i rubriken och i första avsnittet.

Vad är oklart med följande från hans yttrande:
” Jag har blivit ombedd att inkomma med ett utlåtande om Esbjörn Bolins kognitiva funktionsnivå inkluderande huruvida han är rättskapabel och kan förstå konsekvenserna av sitt eget handlande.”

Transparensen är helt tydlig.

Allt framgår om inte redan av detta dokument så av huvuddokumentet där detta är bifogat som bilaga 1.

Du får prova igen några gånger eller senare. Har krånglat för mig ibland.

"Jag har blivit ombedd" av xx och sedan vad hans utlåtande är avsett att användas till, dvs i rätten vid hustvisten.

Det skulle kunna finnas personer som har onda avsikter och använder ett sådant intyg på ett ohederligt sätt.

Det kan aldrig vara fel att vara tydlig och klar med hur man fått uppdraget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in