Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Först så vill jag välkomna dig till denna lååånga tråd där du o andra försöker hålla en saklig nivå.
Tyvärr är det som du redan noterat att om det nämns något som kan ligga Ebba till last så kommer attackerna omgående, med diverse påhopp, vilseledande resonemang men framförallt nedsättande kommentarer om meningsmotståndare.
Så är det bara o man fattar snabbt deras agenda.
Här kan du läsa om Ebba Bluffs inkallande av sin expertis:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOkAAQ/ebba-busch-har-latit-professor-granska-esbjorns-utredningar
Tack och tack för artikeln.
Partisk blir man lätt, men det viktigaste är trots allt att försöka ta reda på så mycket fakta som möjligt, och inte bara ta fasta på det som man själv tycker stöder det man "vill tro på".
Kan vara ganska svårt att hålla sig neutral, men för sin egen skull är det väl ganska meningslöst att lura sig själv?
Dvs allt som Ebba gör är inte fel, liksom allt Esbjörn gör är inte heller rätt.
Man gör sig ingen tjänst av att se allt svart- vitt och inte heller leder ett vilseledande, förvrängningar eller nedtryckande av andras åiskter sanningen någon tjänst.
Vad som händer är att när någon försöker bete sig på det sättet, förlorar ju skribenten trovärdighet. Om man kan argumetera för sin sak och kan visa varför och hur man bildat den uppfattningen, finns en större chans att den som argumenterar emot på samma sätt bidrar till att nivån höjs på tråden.
Det verkar dock vara en riktig soppa och vad som har hänt i vissa fall, kommer vi aldrig få klarhet i då ord står mot ord.
Men helt klart står för mig att det är en man som kommit i kläm på ett tråkigt sätt, då pga av att han har haft något som många velat ha.
Hans agerande nu, med starka uttryck för att han ångrat sig och verkar ledsen är en stark indikation för mig att det inte har gått rätt till bakom kulisserna.
Det kommer alltid att vara svårt att lagstifta bort beteenden där människor på olika sätt försöker sko sig på andras svagheter och utsatthet.
Tyvärr tror jag inte att Esbjörn kommer att få tillbaka sitt hus.