Citat:
Ursprungligen postat av
Kontemplikt
Ja, man tror. Du verkar se det som komprometterande av någon anledning.
Du har argumenterat mot en halmgubbe.
Nej, det har jag inte. Jag har från början varit tydlig med att det är ok att tro men att man ska vara ärlig med att man tror och inte vet.
Citat:
Jag bara konstaterade din uppenbara uppfattning. Din kommentar är mycket talande.
Och du hade fel och exponerade din bias, vilket jag menar är talande. Bra, nu är du ikapp.
Citat:
Jag har tidigare pratat om logik och relevans opplat till observationer, något du viftade bort som om det var ointressant.
Nej, det var snömos. Distraktioner för att du inte klarar av att upprätthålla din egen bevisbörda och kritiserar andra sidan för att den inte förhåller sig till saker som inte går att förhålla sig till eftersom du inte upprätthåller din bevisbörda.
Citat:
Det enda du efterfrågar är hur saker kan förklaras utifrån ett naturalistiskt perspektiv. Du godtar inget annat, även om svaret blir irrelevant.
Du är helt blind för det verkar det som.
Jag efterfrågar förklaring. Punkt.
Citat:
Det verkar vara du som missförstått tro och vetskap. De är båda subjektiva men vetskap är väl mer utgående från vissa klargjorda kriterier.
Då är det dina definitioner det är fel på och du som missförstått tro och vetskap.
Citat:
Du pratar så självklart om en bevisbar verklighet. Men när jag efterfrågar något valfritt bevis duckar du. Är inte det talande?
Bevis för vad? Vad är det jag ska bevisa egentligen?
Eller är du nu inne på motbevis för något som inte bevisats igen?
Citat:
Jag skrev "om än inte på Gud" och du påstår ändå att jag inte gjort någon åtskillnad?
Du gör ju inte det. Du blandar ihop termerna hela tiden.
Citat:
Din "faith" är till naturalismen i stort. Att den är sann. Du har "belief" i hur det gått till. Och båda dessa är på svenska 'tro'.
En är objektivt demonstrerbar den andra är det inte. Du kan ju klura ut vilken som är vilken.
Citat:
Du påstår dig veta att Guds existens är ytterst osannolikt.
Det är dina ord. Mina ord har jag förklarat. Om du måste försöka påtvinga mig dina ord kanske det är fel på hur du tänker.
Citat:
Förstår du inte att det är ett cirkelresonemang du för?
Demonstrera cirkelresonemanget i punktform eller pudla.
Citat:
Det är en stor skillnad mellan dig och uttalat troende. De uttalat troende vet att de tror.
Du tror, är helt blint övertygad, om att du vet.
Fel igen. De uttalat troende på det här forumet vägrar ofta erkänna att de 'bara' tror. De hävdar gång på gång vetskap.
Min slutats är att de inte vet. Jag skulle inte kalla det min egen vetskap eftesom det är att se på situationen från fel håll. Jag har demonstrerat det i textform åt dig dussintals gånger nu.
Teisten påstår sig veta att Gud finns.
Jag säger att de har fel. De har inga bevis att presentera för att stödja sitt påstående.
Det är inte jag som sagt att Gud inte finns. Det är jag som säger att de hittar på för att de inte har något att komma med som bevis för sina påståenden.
Vad är så svårt att förstå? Hur kan du kalla det en tro? Vet du vad ord betyder?