2021-12-03, 10:28
Medlem
Ett oskick Maja har att välja undre halvan.
Citera
Medlem
bajjenns avatar
Heat 4 kommer gå fort!
Citera
Medlem
Tveksamt heatval av Maja.
Citera
2021-12-03, 10:30
Medlem
Stabilt kval av svenskorna. Är väl Riboms bästa fristilskval i karriären. Tycker gott Maja kunde valt något av de två första heaten.
Citera
2021-12-03, 10:30
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Väldigt konstigt faktiskt. Både att ta undre halvan och att aktivt välja att gå emot Skistad. Inte för att jag tycker Maja ska frukta hennes åkstyrka, men hennes sätt att åka kan ändå ställa till det - framförallt i en kvart när hon fortsatt har krafterna kvar. Vi såg ju också hur Maja "panikade" i Gällivare när hon fastnade bakom.
Citera
2021-12-03, 10:31
Medlem
Är det inte "bevisat" att det är bättre att gå i första heatet om man vill vinna? Eller det kanske gäller semifinalen i större utsträckning?
Citera
2021-12-03, 10:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
och vad har denne Rise Jonsen gjort tidigare för att rendera denna kommentar?

Har ofta åkt riktigt bra i norska nationella tävlingar, ofta i final på deras nationella premiär. Var urstark på rullskidor i somras.
Citera
2021-12-03, 10:32
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Är det inte "bevisat" att det är bättre att gå i första heatet om man vill vinna? Eller det kanske gäller semifinalen i större utsträckning?
Nej, det är mer korrelation än kausalitet. Men likväl är det ju bättre att gå i ett tidigt heat än ett senare allt annat lika. Längre vila mellan heaten.
Citera
2021-12-03, 10:35
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sjuka tidsavstånd

Dryga 10 sekunder mellan 1-30 åkare är väl ganska normalt på damsidan?
Citera
2021-12-03, 10:36
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilken kanal tänker Du på då?

Har inte text-tv på någon annan kanal jag tittar på. Text-tv var väl inte rätt från min sida (om jag skrev det, menar att text kommer upp /likt översättning när det är på annat språk än svenska.

Vilken kanal som helst.

Jag menade att ibland att texten kan "hänga med" om man byter från en kanal med undertexter.
Citera
2021-12-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vilken kanal som helst.

Jag menade att ibland att texten kan "hänga med" om man byter från en kanal med undertexter.

Så är inte fallet... undertext enbart på kanal 6. (Det är spännande iaf, får ringa min leverantör).
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-12-03 kl. 10:41.
Citera
2021-12-03, 10:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Är vi inte "baktunga" nu i kvartarna? Finns väl risk att det lir många svenskor i semi 2, vilket betyder att de måste åka snabbt för att 3:e och 4:e svenskan ska nå finalen som LL?

Hade väl varit bättre att välja övre halvan och ta ut sig i semi 1 i så fall, eller tänker jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in