2021-12-05, 21:26
Moderator
Hjv9s avatar
Det här svenska damlaget hade kunnat vinna JVM stafetten 2017.
Citera
2021-12-05, 21:41
Avslutad
Ni som vet, finns det inget slags krav på att arrangören ska hålla spåren i bra skick under tävling vid ex snöfall? Såg inte en enda föråkare idag och det var ju lite upplagt åt Norge med tanke på att det var väl enligt Sveriges och Rysslands taktik att dra ifrån på de klassiska sträckorna, vilket hindrades pga igensnöade spår.
Citera
2021-12-05, 21:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Det här svenska damlaget hade kunnat vinna JVM stafetten 2017.

Jag tänkte också på det. Lite intressant att alla i vår 97-generation åkte i dagens stafettlag. På JVM har de inte åkt tillsammans.
Citera
2021-12-05, 22:54
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tänkte också på det. Lite intressant att alla i vår 97-generation åkte i dagens stafettlag. På JVM har de inte åkt tillsammans.
Tanken var väl att de skulle köra i Soldier Hollow men höghöjdsuppläget sket sig. Emma och Ebba sjuka. Moa och Frida i rätt dålig form (Frida var också lite sämre på den tiden).

Annars en riktig supertrupp till det mästerskapet med Moa Lundgren också. Även Hagström borde varit med men förbundet gjorde en felaktig uttagning.
Citera
2021-12-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Fint löp av Joensuu, hade gärna sett mer av slutvarvet där. Jag vet inte riktigt vad man ska göra med Matintalo, hon har väldans svårt att få till bra sträckor, känns som hon alltid underpresterar där, Jasmi visar lite bättre tendenser.
Matintalo åkte ju en fin sträcka idag, in som femma 2 sekunder efter. Tycker hon verkar leverera rätt stabilt på förstasträckan.
På OS borde Finland kanske köra såhär: Matintalo-Niskanen-Pärmäkoski-Joensuu
Citera
2021-12-06, 12:38
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja det är ju lättare att komma med synpunkter efter loppet är avklarat så slipper du ju ha fel.

Haha. Man måste ju få retas lite.
Citera
2021-12-11, 10:47
Medlem
Vi minns alla hur johaug gaslightade fossesholm i stafetten i lahtis. I syfte att få henne att tveka på sig själv inför VM , jag påpekade då att det nog inte var så oskyldigt som det kanske såg ut för en oinitierad. Johaug gör allt för att vinna och att trycka ner unga konkurrenter psykiskt är ett av de verktyg hon nyttjar.

Nu visar det sig att fossesholm fortfarande grubblar över detta och ska hämnas. Jag fick alltså rätt, det satte djupa spår i hennes psyke och självkänsla helt enligt johaugs plan.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/47VJlR/fossesholm-planerar-sin-hamnd-pa-johaug
Citera
2021-12-11, 11:04
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Vi minns alla hur johaug gaslightade fossesholm i stafetten i lahtis. I syfte att få henne att tveka på sig själv inför VM , jag påpekade då att det nog inte var så oskyldigt som det kanske såg ut för en oinitierad. Johaug gör allt för att vinna och att trycka ner unga konkurrenter psykiskt är ett av de verktyg hon nyttjar.

Nu visar det sig att fossesholm fortfarande grubblar över detta och ska hämnas. Jag fick alltså rätt, det satte djupa spår i hennes psyke och självkänsla helt enligt johaugs plan.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/47VJlR/fossesholm-planerar-sin-hamnd-pa-johaug
Hon grubblar inte på det. Hon svarade på en fråga från en journalist.
Citera
2021-12-11, 14:00
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

Du måste bli bättre på att läsa av människor. Det var en avslappnad Fossesholm som kommenterade Johaugs prank, med glimten i ögat. Det finns absolut inga spår av känslomässigt trauma där.
Citera
2021-12-11, 15:52
Medlem
Ostrobothnias avatar
....
Citera
2021-12-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Du måste bli bättre på att läsa av människor. Det var en avslappnad Fossesholm som kommenterade Johaugs prank, med glimten i ögat. Det finns absolut inga spår av känslomässigt trauma där.

Bakom den så kallade glimten skönjer jag osäkerhet och en avgrundsdjup sorg över Johaugs svek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in