2021-12-02, 20:29
Medlem
Vilka bilder syftar du på att de syns att Dumle är på plats?

Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Vem hög Lies?
Var det några mer inblandade i bråket på Nosh and Chow en de som är bekräftade (NG ZE ZE's bror Leis och Adel) och isåfall vilka?
Vad hade de för roller i bråket?
Var tex dumle där? Löst ✅ Ja - syns på bilder därifrån
Var andra från tex HH HSL eller DP där?
Vem är bo nr 2 i skjutningen mot Einár? Löst ✅ Adel 👏
Vem ringed vem på FaceTime innan och efter mordet?
Vem stannade kvar i cykelrummet?
Löst ✅ Dumle👏
Stämmer det att Einár sa förlåt till mördaren?
Vem är bo i skjutningen i sätra dagen innan Einár skjuts?
Vem är den 16 årige Bo i skjutningen i Akalla? Yohan*s Ephr*m? eller någon annan?
Vem sköt bo i mordförsök i Husby och är AD*L BISR*T enl uppgift delägare i HH kopplade top class music korrekt bo och är det ev hämnd för Einárs död?
Personer som liknar nämnt signalement från vittne: (behöver inte vara relevant men kan vara) 2 unga araber/kurder/mena typ 168-173 mörkt klädda den ena med lång slät parkas ner till knäna, detta den kortare som har framåtkammat hår, kort lugg. Den längre killen hade halvlångt, vågigt hår...
Vad gör övriga personer förutom Dumle på focus listan förtillfället (Leis Z.E & Bror samt Adel + ev en okänd?)
Vem sköt Einár?

Syns inte Dumle på videon från N&C? Han sitter väl där bredvid Adel? Eller är det en annan kväll?
Citera
2021-12-02, 20:57
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito

https://youtu.be/rL1SKfMNU-8

Om du som har kanalen på youtube läser detta, snyggt och bra jobbat, tack!

Mycket mycket bra video! 👏👏👏

Tycker faktiskt inte att Adel's flykt väg är så konstigt nu när man ser det så här antar att skyttarna står en bit bort till vänster från början...

Tänker som så Adel går ut först Nisse sen dumle sist då är det ganska logiskt att de rör sig som de gör...

Jag tror dock fortfarande på goare till 💯 som sagt hur vet de att det är i cykelfrådet? betänk att det är mörkt ute...
Senast redigerad av mastarn 2021-12-02 kl. 21:22.
Citera
2021-12-02, 21:10
Medlem
Ja, man fick ju nästan bara mer frågor av att se hur saker ev har gått till.

Nu är de kanske svårt att avgöra hur bilar ev stått, men de kändes ologiskt att röra sig ut mot en öppen yta, gentemot att röra sig in bland ytor där många vittnen kan se.

Helt jävla otroligt hur man kan vara så pass rutinerad eller kall att man hänger efter Nisse in bland allt ljus och vittnen.

De måste ju varit välrekat och välplanerat med tanke på att dom dyker upp från ingenstans och sen går upp i rök.
Fixar man verkligen alla dessa moment som påtänd och oskuld?

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn

Tycker faktiskt inte att Adel's flykt väg är så konstigt nu när man ser det så här antar att skyttarna står en bit bort till vänster från början...

Tänker så Adel går ut först Nisse sen dumle sist då är det ganska logiskt att de rör sig som de gör...

Jag tror dock fortfarande på goare till 💯 som sagt hur vet de att det är i cykelfrådet? betänk att det är mörkt ute...
Citera
2021-12-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Då har vi ungefär samma tid inom telecom branschen 😜 det jag kommenterade från börjar var där det stod de va enklare att knäcka en sifferkombination än igenkänning. Skitsamma.. har egentligen inget med denna tråd att göra. Hoppas dom lyckas få till upplåsning på As nalle så något kanske klarnar lite 👌🏻

Jo, det får vi hoppas. Kan FBI knäcka Encro med 256-bitars RSA-nycklar, så borde ju svenska polisen kunna låsa upp en iPhone. Annars får de fan ringa oss!
Citera
2021-12-02, 21:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Tänker som så Adel går ut först Nisse sen dumle sist då är det ganska logiskt att de rör sig som de gör...

Man ser skotthåll i låga stenmuren ut från cykelrummet och till höger, längs det hållet Adel sprang vad jag förstått?
Senast redigerad av Pandalina4 2021-12-02 kl. 21:31.
Citera
2021-12-02, 21:30
Medlem
Citat:
Vem hög Lies?
Var det några mer inblandade i bråket på Nosh and Chow en de som är bekräftade (NG ZE ZE's bror Leis och Adel) och isåfall vilka?
Vad hade de för roller i bråket?
Var tex dumle där? Löst ✅ Ja - syns på bilder därifrån
Var andra från tex HH HSL eller DP där?
Vem är bo nr 2 i skjutningen mot Einár? Löst ✅ Adel 👏
Vem ringed vem på FaceTime innan och efter mordet?
Vem stannade kvar i cykelrummet?
Löst ✅ Dumle👏
Stämmer det att Einár sa förlåt till mördaren?
Vem är bo i skjutningen i sätra dagen innan Einár skjuts?
Vem är den 16 årige Bo i skjutningen i Akalla? Yohan*s Ephr*m? eller någon annan?
Vem sköt bo i mordförsök i Husby och är AD*L BISR*T enl uppgift delägare i HH kopplade top class music korrekt bo och är det ev hämnd för Einárs död?
Personer som liknar nämnt signalement från vittne: (behöver inte vara relevant men kan vara) 2 unga araber/kurder/mena typ 168-173 mörkt klädda den ena med lång slät parkas ner till knäna, detta den kortare som har framåtkammat hår, kort lugg. Den längre killen hade halvlångt, vågigt hår...
Vad gör övriga personer förutom Dumle på focus listan förtillfället (Leis Z.E & Bror samt Adel + ev en okänd?)
Vem sköt Einár?

Syns inte Dumle på videon från N&C? Han sitter väl där bredvid Adel? Eller är det en annan kväll?

Den enda videon från N&C som jag sett från kvällen med knivskärningen är Alexandr*s, och där är inte Dumle med. Finns en annan video där Dumle är med, men den är från en annan kväll. Vet inte om den ens är från N&C?
Citera
2021-12-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Den enda videon från N&C som jag sett från kvällen med knivskärningen är Alexandr*s, och där är inte Dumle med. Finns en annan video där Dumle är med, men den är från en annan kväll. Vet inte om den ens är från N&C?

OK, tack. Det var nån som postade en länk till ett par videos men hittar den inte nu. Då var det från en annan kväll!
Citera
2021-12-02, 21:48
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Man ser skotthåll i låga stenmuren ut från cykelrummet och till höger, längs det hållet Adel sprang vad jag förstått?

Tänker så här...

https://imgur.com/a/fHYwpcc
Citera
2021-12-02, 21:51
Medlem
Citat:
OK, tack. Det var nån som postade en länk till ett par videos men hittar den inte nu. Då var det från en annan kväll!

Andra i tråden har tidigare identifierat att den videon är tagen inne på Taco Bar.
Citera
2021-12-02, 21:57
Medlem
Citat:

Jag tänker vi säger nu att ingen har goat då måste mördarna haft span på honom några timmar innan, chansen bli ju stor för att bli upptäckta om dem skulle hänga i det området för länge, skulle det inte då finnas vittnen som har sett dem vänta utanför cykelrummet eller nära hans Lgh?
Senast redigerad av alkemisten1999 2021-12-02 kl. 22:02.
Citera
2021-12-02, 22:01
Medlem
Nån som orkar analysera lite raptexter för att hitta ledtrådar till motiv? Tack till er som hittade spåret och har tagit upp det tidigare. Har ett par frågor kring låtarna.

PJ - Yeye (släppt oktober, dagen innan N&C)
Började med gram, några gram, gjorde moves snart
Soon han kasta gun efter gun, det var osmart
Sen han hamna i krig för han gick med vem som helst
Mannen, han har ingen ort, jag svär han har inget hem
Jag har sagt det innan och jag säger det igen
Ey, min broder med en risk, han vill ha varenda en
Om jag kommer i en tysk, då du vet det är Merca-Benz
Bäst du håller tyst, annars får du smaka en

Vilka guns och vilket krig syftar PJ på? Tänk på att låten släpps 8 oktober, så han kan väl knappast mena Vårby/Skarpnäck som hände ett år tidigare?

PJ - Salt till socker (släpper några dagar efter mordet?)
Brorsan, vi gör salt till socker, din son blir dotter
Gucci, Louis V, inga offerkoftor, ey
Varför har din boy ett koppel?
Våra rattar så pass, skicka helikoptern
Ey, det P.J, du får i dig
Grabbar becknar grabbar, man kan tro det eBay, ey
Här vi är lojala till dig
Snart kommer din dag, din råtta, spring för livet

Har redan sagt till dig att det inte kan bli vi två (Pow, pow)
Förstår ni? H.S.S i telefonish (Shh, shh)
Pratar ej om vi mår dåligt (Aldrig)
Röker cali to the morning (Pff, pff)
Du kan inte kalla mig för friend (Aldrig)
Om du inte med mig to the end (Never)
Ingen häromkring, svär, pretend (Pah)
Kommer vi med två, jag har en
Har en AR precis som Skillibeng (To-to-to)

Vad är HSS?
När PJ säger, kommer vi med två, jag har en, syftar han på mordet på Einar?
Skillibeng är en jamaikansk dancehall musiker, men vad är en AR? Antar att det är ett vapen?
Citera
2021-12-02, 22:01
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Ytterligare sammanställning av ett konto som har ganska bra insyn
Det tycker jag också att han verkar ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto