2021-12-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag uttalar mig utifrån erfarenhet. Du bara sitter hemma och antar. Fortfarande.

Tjänar man pengar på något och har sin identitet investerad i något så är man sämre lämpad än andra. Oavsett så är ni en religion, en sekt och är därför tills friheten har infunnit sig inte öppna för sakargument. Om du skulle betrakta meningen från en man som säger "jag är en kvinna" på ett rationellt sätt skulle du förstå det men är helt förblindad av bokstavstroende fanatism och extremism.
Citera
2021-12-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Tjänar man pengar på något och har sin identitet investerad i något så är man sämre lämpad än andra. Oavsett så är ni en religion, en sekt och är därför tills friheten har infunnit sig inte öppna för sakargument. Om du skulle betrakta meningen från en man som säger "jag är en kvinna" på ett rationellt sätt skulle du förstå det men är helt förblindad av bokstavstroende fanatism och extremism.
Ja personens subjekt upplever sig ju som en kvinna (eller som en man i fallet av ftm) och man kan då samtidigt se könskonträra strukturer i hjärnan hos dessa patienter.

Det är vetenskap.

Du måste få hjälp med din könsneuros.
Citera
2021-12-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ja personens subjekt upplever sig ju som en kvinna (eller som en man i fallet av ftm) och man kan då samtidigt se könskonträra strukturer i hjärnan hos dessa patienter.

Det är vetenskap.

Jag upplever att jag har lungcancer. En del läkare säger sig se något på min lungrötgen. När läkarna skär i mig efter min död hittar de ingen cancer.

Slutsats: Jag var en frisk lunga men identifierade mig som "född i en lungcancer".
Citera
2021-12-02, 18:43
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

Det är vetenskap.

Så då har tagit del av Linas MRI?
Citera
2021-12-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Så då har tagit del av Linas MRI?
Nej men andra TS-patienters.
Citera
2021-12-02, 18:51
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Nej men andra TS-patienters.

Men den här tråden handlar om Lina och du gör tvärsäkra utlåtande om vederbörande. Lina kanske är man enligt din definition av kön.
Citera
2021-12-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
"Axelsson Kihlblom är första transperson i regeringen
PUBLICERAD 30 NOVEMBER 2021
Sveriges skolminister är en kvinna som föddes i en manskropp. Lina Axelsson Kihlblom har öppet talat om sin resa och blir med tisdagens konselj första transperson i en svensk regering."

"Axelsson Kihlblom föddes som man men identifierar sig som kvinna. I SVT-programmet Min sanning berättar hon att hon höll det som en hemlighet fram tills att hon var 19. Hon började då berätta för sina närmaste. Hon bestämde sig för att genomgå en könskorrigering när hon var 20 år och tog då kontakt med sjukvården.

– Jag har ett manligt yttre, men jag hade alltid vetat att jag var flicka"
https://www.svt.se/nyheter/axelsson-kihlblom-ar-forsta-transperson-i-regeringen

Vad tycker ni om att Sverige har nu sin första transperson i regeringen? Var det på tiden i och med den första kvinnliga statsminister, eller borde det vara som det vart innan?

”Birgitta” Dahl var väl ändå först?
Citera
2021-12-02, 18:52
Medlem
Citat:
Men den här tråden handlar om Lina och du gör tvärsäkra utlåtande om vederbörande. Lina kanske är man enligt din definition av kön.
Nej, hon är transsexuell.
Citera
2021-12-02, 18:53
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Nej, hon är transsexuell.

Så vederbörande är inte kvinna. Det var ju en liten framgång i alla fall.
Citera
2021-12-02, 18:54
Medlem
Citat:
Så vederbörande är inte kvinna. Det var ju en liten framgång i alla fall.
Även du behöver söka hjälp för din könsneuros.
Citera
2021-12-02, 18:55
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Även du behöver söka hjälp för din könsneuros.

Varför det? Vi är ju äntligen överens. Lina är inte en kvinna. Trodde att du skulle bli nöjd.
Citera
2021-12-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Helt ovidkommande, jobbet räknas. Ses som en av Sveriges bästa skolledare
Finns väl inget på FB som retar så många som välutbildade duktiga yrkespersoner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in