2021-10-10, 00:03
Medlem
Deliziosa fryspizzan från LIDL är den bästa, kebab och hawaii båda jätte goda!
2021-10-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg
jag börjar med att klargöra definitioner:

köpepizza = köps i butik, oftast ifrån frysdisk och bakas färdig i egen ugn.

hämtepizza = hämtas färdig och varm från pizzeria

nå pågar, vilken tycker ni bäst om? har just nu en ica handlarnas mozzarella i ugnen, får se hur den är.

Grandiosa classic och lite oregano på innan den går in i ugnen föredrar jag. https://www.grandiosa.se/products/pan-pizza-classic-2/

Dock så är även Billys den röda rätt okej. Det är något som endast blir några gånger per år. Billigare och mer mat än att köpa en pizza på en pizzeria. Dock två helt olika upplevelser
2021-10-10, 00:12
Medlem
IcyHearts avatar
Grandiosa Holy Pepperoni är den enda jag gillat på senare år. Den är faktiskt riktigt bra!

God pepperonikorv och lite chipotle-nånting på. 👍 Smakar faktiskt nånting, till skillnad från de allra flesta andra.

Här en länk om nån inte fattar vilken som avses.
https://www.grandiosa.se/products/x-tra-allt-holy-pepperoni/
2021-11-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Grandiosa Holy Pepperoni är den enda jag gillat på senare år. Den är faktiskt riktigt bra!

God pepperonikorv och lite chipotle-nånting på. 👍 Smakar faktiskt nånting, till skillnad från de allra flesta andra.

Här en länk om nån inte fattar vilken som avses.
https://www.grandiosa.se/products/x-tra-allt-holy-pepperoni/

Den var faktiskt sjukt god! Kunde varit lite mer chipotle-kräm för det höjde verkligen hela pizzan.

Förövrigt köpte jag en vanlig Dr Oetker i veckan, den med skinka, salami och champinjoner. Jag krossade tre vitlöksklyftor, blandade med lite olivolja i ett glas och klickade sen ut det över pizzan tillsammans med lite extra ost, innan ugnen. Riktigt gott blev det och då är jag inte särskilt förtjust i fryspizza annars.
2021-11-14, 12:50
Medlem
Shalashaskas avatar
Dr. Oetker Rustica Pepperoni tycker jag är godast och mest prisvärd när det gäller fryspizzor.
2021-11-15, 22:28
Medlem
Bertil85s avatar
Tomatsåsen är en viktig del i fryspizzorna.

Pizza här på fb anses att köpepizza är pizza man köper från pizzerian så står här oklart med vad man menar, är det en pizzeria som lagar "köpe" pizzan???

ex. fryspiza är frysta pizzor från matbutik. Den värmer man upp i ugn hemma.

Så om köpepizza är samma som hämtpizza står lugnt.
2021-11-19, 23:18
Medlem
Paolo robertos pizzor! Ja, jag skiter i om han har betalat för sex!

Han har gjort ett namnbyte och märket heter nu Fiorelli
Senast redigerad av Babyspenat 2021-11-19 kl. 23:21.
2021-11-20, 00:13
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Dr. Oetker Rustica Pepperoni tycker jag är godast och mest prisvärd när det gäller fryspizzor.

håller helt med!
2021-11-20, 18:39
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Paolo robertos pizzor! Ja, jag skiter i om han har betalat för sex!

Han har gjort ett namnbyte och märket heter nu Fiorelli

Jaså? Trodde det var företaget han var clown för innan. Kul om det stämmer.
2021-11-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Jaså? Trodde det var företaget han var clown för innan. Kul om det stämmer.
Jag misstänker att det är Paolos företag. Han gjorde väl flertal produkter som tomatsåser och annat
2021-12-02, 18:47
Medlem
Tonys Pizza

Tonys Kebabpizza som är handbakad och gräddad i stenugn finns andra sorter och säljs bla av Hemglass tycker den är bra.
God smak på pizzadegen som får jäsa naturligt i 24 timmar. Sen brukar jag ibland knäcka ett ägg som jag låter flyta ut lagom över pizzan och ha på lite sambal eller nån annan lämplig krydda. På slutet kör jag övervärme för att ägget ska bli klart.

Det här med ägg tror jag inte är så vanligt men på 80-90-talet fanns det en lokal pizzeria som hade en pizza med ägg på är det någon mer som känner igen den varianten?
2021-12-02, 21:23
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag misstänker att det är Paolos företag. Han gjorde väl flertal produkter som tomatsåser och annat

Nej, det är inte Paolos företag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in