2021-12-02, 12:17
Medlem
Det jag inte fattar här är att det finns debattörer som tror att KD ligger risigt till. Ser ni inte att dom hela tiden cirklar mellan 4%---6% trots att Ebba ännu inte är inne i matchen.

Senare i valrörelsen när hon börjar debattera, klösa och hamra, hon är överlägset bästa debattör, då kommer KD att stiga upp mot 6% igen.

Sedan att jag inte gillar KD är en annan sak, men här finns vänsterdebattörer som inte förstår hur skicklig Ebba är.

Utan Ebba vore partiet nere i 3%.

Jag kan inte finna något scenario där L klarar sig kvar i RD. Saknad av få.
Citera
2021-12-02, 12:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Du menar att SCB hade fel för att de inte hade lika fel som de andra? Ok
Det vi pratade om var huruvida undersökningen från SCB sannolikt överensstämmer med valresultatet eller ej baserat på deras undersökningar inför förra valet som ju visade sig stämma riktigt bra.

Man får nog ta hänsyn till rörelserna mellan SCBs 2 mätningar per år. Där kan man jämföra med andra månatliga mätningar.
Citera
2021-12-02, 12:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det jag inte fattar här är att det finns debattörer som tror att KD ligger risigt till. Ser ni inte att dom hela tiden cirklar mellan 4%---6% trots att Ebba ännu inte är inne i matchen.
Senare i valrörelsen när hon börjar debattera, klösa och hamra, hon är överlägset bästa debattör, då kommer KD att stiga upp mot 6% igen.
Sedan att jag inte gillar KD är en annan sak, men här finns vänsterdebattörer som inte förstår hur skicklig Ebba är.

Tydligen är självförtroendet i KD bra då de ofta ligger under 4 % mellan valen, de ligger faktiskt ovanligt högt jämfört med samma tid innan tidigare val?
Citera
2021-12-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Du menar att SCB hade fel för att de inte hade lika fel som de andra? Ok
Det vi pratade om var huruvida undersökningen från SCB sannolikt överensstämmer med valresultatet eller ej baserat på deras undersökningar inför förra valet som ju visade sig stämma riktigt bra.

Det är du som blandar äpplen och päron genom att dra in majmätningen när det är den näst sista mätningen inför valet det handlar om.

I de tre senaste riksdagsvalen har den siffra SCB uppger för S i december legat i genomsnitt 4,5 procentenheter över valresultatet nio månader senare. Med andra ord betyder förmodligen 29,1% för S i praktiken ett förväntat valresultat på ca 25%.

SCB dec 2009:36,5%
Valresultat sep 2010:30,7%

SCB dec 2013:34,3%
Valresultat sep 2014:31,0%

SCB dec 2017:32,6%
Valresultat sep 2018:28,3%
Citera
2021-12-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Så nu har det stora klappmongot åter blivit insläppt igen.

Den dagen Nyans kommer in i rikstaden kommer det bli på bekostnad av
S , V samt MP där den stora delen av islam och islamister idag håller till.

Men du är som vanligt lika djävla hjärndöd för att förstå det.

Detta kommer istället stärka den konervativa sidan rejält, inget MP svagare V och S .

Nyans hämtar inte sina väljare från andra partier utan från dem som inte har röstat tidigare.
Citera
2021-12-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nyans hämtar inte sina väljare från andra partier utan från dem som inte har röstat tidigare.

Av de som är röstberättigade men som inte röstat kommer heller inte rösta i framtiden.

Utan valboskapen som S , V och i viss mån MP levt på kommer försvinna över till Nyans.
Citera
2021-12-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nyans är ett muslimskt parti. Ett politiskt parti som är muslimskt är per definition islamistiskt; d.v.s. de står för politiskt islam.

Nyans är ett parti för flyktingar och andra minoriteter som blir illa behandlade av det svenska samhället. Majoriteten av dessa råkar vara muslimer, men något Islamistiskt parti är det inte.
Citera
2021-12-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Av de som är röstberättigade men som inte röstat kommer heller inte rösta i framtiden.

Utan valboskapen som S , V och i viss mån MP levt på kommer försvinna över till Nyans.

Jag tror att när flyktingarna ser att det finns ett parti som tydligt värnar om deras frågor så kommer de att rösta.
Citera
2021-12-02, 12:44
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Håller med. Ebba är den skickligaste debattören och är den som går bäst genom rutan. Det är i ljuset av detta som man måste se vänstersidans anti-Ebba kampanjer och spinnerier om husköp och annat. Vänstersidan avskyr Ebba men inte för att hon är hemsk på något vis utan för att hon är duktig.
Citera
2021-12-02, 12:47
Medlem
Citat:
Jag tror att när flyktingarna ser att det finns ett parti som tydligt värnar om deras frågor så kommer de att rösta.

Vad du tror är fullständigt ointressant.

Den dagen och om man lyckas komma in på riksplanet så kommer Nyans
kannibalisera på det röda laget.

Socialdemokraterna kommer pysa ihop till under 15% i så fall precis som
sina systerpartier ute i Europa.
Citera
2021-12-02, 13:13
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Från Wikipedia:

Citat:
Islam är den näst största religionen i Sverige efter kristendomen. 1953 fanns uppskattningsvis 500 muslimer i Sverige. År 2014 hade cirka 5 procent av alla invånare i sverige sina rötter i muslimska länder och en tredjedel av den halv miljon människor (2016) som kommit från länder och miljöer med stora muslimska inslag beräknas som i någon mån utövande muslimer. År 2016 fanns det uppskattningsvis 8,1 procent (810 000 personer) med uppehållstillstånd i Sverige som identifierar sig som muslimer. Av dessa bedöms omkring en tredjedel vara praktiserande muslimer.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Sverige

Det är alltså 8,1% muslimer i Sverige. Men långt ifrån alla dessa är svenska medborgare. Därtill är endast 1/3 av dessa praktiserande muslimer. Säkert hälften är dessutom barn. Inte alla muslimer gillar heller politisk islam. Några av de som gillar politik islam gillar inte just Nyans tolkning av politisk islam. Vidare finns olika inriktningar på islam som ogillar varandra osv. M.a.o. finns det inte tillräckligt många potentiella väljare för att de skall komma in i riksdagen. Detta kan förvisso förändrats, men i dagsläget är det åtminstone inte i närheten av tillräckligt för att klara riksdagsspärren, möjligen någon enstska kommun.
Citera
2021-12-02, 13:20
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:

För varje islamist vänstern ger rösträtt till i Sverige så devalveras din röst. Bara så du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in