På tal om målvakter ...En blir triggad utav att en målvakt har släppt in färre mål än sin egna målvakt som hållit två nollor, men släppt in mot lag som leeds, southampton, newcaslte, west ham, aston villa, everton, leicester och watford
På tal om målvakter ...En blir triggad utav att en målvakt har släppt in färre mål än sin egna målvakt som hållit två nollor, men släppt in mot lag som leeds, southampton, newcaslte, west ham, aston villa, everton, leicester och watford
// PoK
Ja jag hävdar ju ej att min egna målvakt är eb världsmålvakt till skillnad från den andra experten.
Är de som sätter odds okunniga och idioter som skänker pengar t kunniga fotbolls experter som våran egen?
Och enligt oddsen så fick man 5000:1 när Leicester vann PL, och tänk dig att Watford vann med 4-1 men regerande CL-mästarna bara fick oavgjort - Watford måste ju vara ohyggligt mycket bättre än Chelsea....
De flesta med lite kunskap & vett inser att United kommer ha problem ett tag till framöver även om det rent defensivt har sett betydligt bättre ut mot både Villareal och Chelsea än det gjort på ett bra tag. Men mot Arsenal är antingen Maguire tillbaks i mitten eller så skall Bailly starta igen - det är som upplagt för två-tre försvarsbjudningar.
Och enligt oddsen så fick man 5000:1 när Leicester vann PL, och tänk dig att Watford vann med 4-1 men regerande CL-mästarna bara fick oavgjort - Watford måste ju vara ohyggligt mycket bättre än Chelsea....
De flesta med lite kunskap & vett inser att United kommer ha problem ett tag till framöver även om det rent defensivt har sett betydligt bättre ut mot både Villareal och Chelsea än det gjort på ett bra tag. Men mot Arsenal är antingen Maguire tillbaks i mitten eller så skall Bailly starta igen - det är som upplagt för två-tre försvarsbjudningar.
Ja de är väl bara att satsa då om du är så självsäker på din kunskap?
Ja de är väl bara att satsa då om du är så självsäker på din kunskap?
Verkar ju vara lätta pengar.
Nej absolut inte självsäker och just därför försöker jag se saker realistiskt. Att i dagsläget som du envist bestämt hävda att Arsenal inte har något att hämta mot United imorgon tycker jag är ett önsketänk.
Tro mig, skulle vi tvåla till Arsenal med ett par bollar, fortsätta ha en bra defensiv fastän inte ett park the bus som mot Chelsea skulle jag vara överlycklig - har man sett tendenser till att detta skall kunna ske inom den närmaste framtiden - nej verkligen inte.
OK. Själv så bodde jag i London med mina föräldrar genom delar av barndomen på 80/90-talet, rättare sagt i området kring Hampstead.
Vad var det som fick dig till att bli ett Chelsea fan, om jag får fråga?
Brorsan började hålla på Chelsea på nittiotalet. Jag tog väl efter kan man säga. Han var den enda som höll på något lag utanför Sverige och det blev naturligt. Började väl bry mig för snart 20 år sen, dvs typ ett år innan Romans intåg.
Hampstead tänker jag är rätt förknippat med Arsenal med tanke på närheten?
The Gunners vs Man United på OT. Man kan väl lugnt säga att Arsenal är favoriter, eftersom att vi är ett bättre lag och som dessutom är i betydligt bättre form än MU. Allt annat än 3p måste ses på som fiasko för oss.
Otroligt viktig 3a igår för LFC. Det var grinigt, fult, hetsigt. Friendly derby, yeah right. Liverpool rullade över Everton och vid 2-0 hängde fler mål för Liverpool och rött kort för Everton i luften. Reduceringen var precis vad man inte behövde, då var det match igen och när Gordon sen filmar till sig en frispark just utanför boxen kändes det som att manus var 2-2 eller rentav 3-2, mot all logik och rättvisa.
Skönt då att Seamus Coleman var på bjussigt humör och ger Salah 3-1. Vilka avslut han fixar för sina mål va? Absolut världsklass. Jag brukar vara en av Salahs största kritiker, men ibland är han verkligen on fire.
Skönt med 3p i bortamatch och derby, men tyvärr håller Chelsea och City undan. Väntat, men tråkigt. När blir nästa match ett av dessa lag tappar poäng? Alla verkar rulla över motståndet med lätthet.
Chelseas kommande fem matcher: West Ham (B), Zenit (B), Leeds (H), Everton (H), Wolves (B)
Citys kommande fem matcher: Watford (B), Leipzig (B), Wolves (H), Leeds (H), Newcastle (B)
Liverpools kommande fem matcher: Wolves (B), Milan (B), Aston Villa (H), Newcastle (H), Tottenham (B)
Inte jättemånga kandidater där det känns troligt med poängtapp, då räknar jag inte med CL-matcherna utan tänker på dem främst som hur jobbigt de gör det att vinna i ligan. 7p ner till Hammers på fjärde plats nu och vi kan nog spika denna topptrio.
Meanwhile är det riktigt viktig match ikväll mellan United och Arsenal som bekant. Carrick styr med Rangnick i kulisserna. Nästan så man unnar United en trea här, men jag ser United som ett större hot på sikt så en Arsenal-seger vore helt ok. Kryss är taget på förhand.