Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Jag är inte säker på det heller, eftersom S nu av Mp tillåts regera ostört. Så lär det förbli fram till valet.
Jag tippar att Mp blir kvar, men då de ligger på håret är det ändå förstås något av en slump vilken sida av strecket de hamnar på.
Jag hoppas jag haf fel men tyvärr tror jag också de kommer klara sig kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag tycker ändå MP fick förvånansvärt mycket kritik nu, det var väl typ första gången de fick några kritiska frågor. Jag hoppas att vi får en FI-situation. När media märkte att FIs röster behövdes för en regering skuggbannade man dem och de försvann nästan i förra valet. Om MP hotar den övergripande makten kanske media offrar dem.
Jo, du har rätt, en del kritiska frågor fick de faktiskt. Det vore nästan märkligt annars. Samtidigt är det nästan ett år kvar till valet och folk hinner glömma. Vi får väl se, men jag tror det skall mycket till innan de släpper MP. Och om inte annat lär de åtminstone fortsätta fokusera på deras frågor och på så vis hoppas andra partier plockar upp dem, på samma vis som de fortfarande gör med F!:s frågor utan att nämna F!.
F! fick ju mycket uppmärksamhet fram tills Gudrun lämnade. Oavsett vad man än tycker om henne så var hon åtminstone skicklig på att synas. Men visst, hennes ofta galna idéer blev ibland t.o.m. för mycket för hennes beundrare att kunna försvara. Men det är intressant att se att F! bara levde så länge media brydde sig, det var verkligen inte mycket till ideologisk övertygelse bland deras väljare direkt. Men även MP överlever till stor del på medias bevakning. Kanske inte i samma extrema omfattning som F! gjorde, men åtminstone i viss mån.